main top

Miért van szükség a pozicionálásra?

2009. július 10. péntek 11:30

A pozicionálás jelentőségeAz Internet világában már nagyon nehéz olyan iparágat találni, ahol nincs konkurencia. Ha mégis talál ilyet az ember, akkor annak feltehetően oka van, hiszen biztos nem véletlen, hogy egy síoktató sem jelent meg eddig a sivatagban…


Amikor megvizsgálod a piacodat, akkor azt fogod találni, hogy a konkurenseidnek vannak jellemző szolgáltatásai, tulajdonságai, ami alapján meg tudod őket különböztetni a cégedtől. Minden szektorban van olyan cég, amely a leggyorsabb, a legnagyobb, a legrégibb, így biztos így van ez a Te céges környezetedben is. A kérdés csak az, hogy Te mivel tudsz kitűnni a tömegből, hogy ne csak egy átlagos cég legyél a versenytársaid mellett?

Ha pozicionálod a cégedet, akkor időt és energiát takarítasz meg a potenciális vevődnek, hiszen Te azt kommunikálod, hogy miben vagy jobb a többieknél – és ha ez a tulajdonság fontos a vevődnek, akkor gyorsan tud dönteni, amikor a szolgáltatásodra vagy a termékedre van szüksége.

Akár reklámszöveget, akár értékesítési szöveget írsz valamelyik termékedhez, fontos, hogy jó helyre pozicionáld a cégedet. A cégen túl egy kampányban a konkrét terméket, szolgáltatást is pozícionálni kell, hogy hol a helye, milyen kategóriába tartozik, mi a legnagyobb előnye, miért hasznos a vevőnek, ha megveszi, milyen értékeket képvisel, stb.

A szöveges üzenet és az arculat legyen harmóniában egymással, és a cégeddel is. Ha luxus kategóriába pozícionálod a termékedet, akkor ügyelj arra, hogy a reklám arculata is ezt sugallja, és semmi esetre se legyen „minimál dizájn” érzete az olvasónak, ha ránéz. Ezzel ellentétben, ha a költségkímélő megoldást hirdetsz, és a spórolós embereket akarod megszólítani, akkor őket viszont el fogja riasztani a hivalkodó grafika.

Mivel ismered a versenytársaidat, és jóban vagy a vevőiddel is, így egy kis időráfordítást igényel csupán, és máris kifaggathatod a jó vevőidet, hogy ők miért térnek hozzád időről időre, és mit tartanak az erősségednek, ami miatt téged választanak a konkurencia helyett.

Al Ries és Jack Trout: Pozicionálás, valamint W. Chan; Mauborgne: Kék óceán stratégia című könyve mindenképp hasznos olvasmány, ha szeretnéd mélyebben megismerni a pozicionálás lényegét.

0 hozzászólás a Miért van szükség a pozicionálásra? bejegyzéshez

No comments yet.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URL

Leave a comment

A legjobb sémákra épülő szövegírási stratégiák, amiket magyar vállalkozók egy maroknyi csoportja már titokban sikerrel használ...
Értesülj elsőként a szövegírási tippekről - csak add meg a keresznevedet és e-mail címedet és máris alkalmazhatod a titkos technikákat!

Email címed:   Keresztneved: