main top

7 szempont, amely megkönnyíti számodra a beszédes domain kiválasztását

2009. július 21. kedd 12:15

A domain név kiválasztása fontos

Az Internet térhódításának köszönhetően a vállalkozók egyre több csatornán keresztül juttatják el üzenetüket a potenciális vevőkhöz. Az ma már nem kérdés, hogy van-e egy vállalkozásnak weblapja. Ennél sokkal izgalmasabb, hogy milyen domain nevet választott magának a cég.

Az ügyfeleim közül sokan vannak, akik az eltérő célpiacokat egymástól jól elkülönülő weblapokon keresztül szólítják meg, ezért gyakran kérnek fel arra, hogy segítsek a domain név megálmodásában.

Előfordul az is, hogy egy adott médiában futó reklámkampány eredményességét akarja egy vállalkozó mérni, ezért létrehoz erre egy kapuoldalt, amit sehol máshol nem használ. Ilyen esetekben is jól jön egy beszédes domain.

A kifejező és beszédes domain név kiválasztása során számos tényezőt érdemes mérlegelni.

Vajon melyik az a 7 fontos szempont, amire neked is érdemes odafigyelned a beszédes domain kiválasztásánál?

  1. A kezdőbetűk nem nevek
  2. Védett márkanevek
  3. Jól hangzik?
  4. Ékezetek nélkül mit jelent?
  5. A szóalkotás fortélyai
  6. Megvásárolható?
  7. Kulcsszó

1. A kezdőbetűk nem nevek

Sok vállalkozó akar rövid domain nevet használni, hogy könnyen begépelhető legyen az url, és ilyen esetekben gyakran beleesnek abba a hibába, hogy a cégnevet akarják lerövidíteni.

Attól, hogy egy cégvezető naponta százszor elmondja és hallja a saját cégnevét, pl „Kovács és Társa Kft”, az még nem jelenti azt, hogy egy olyan domain, hogy ktkft.hu jó domain lenne…

Egy ilyen szerencsétlenül megválasztott betű kavalkádot maximum a cég alkalmazottai tudnának megjegyezni, de rajtuk kívül nem sokan.

2. Védett márkanevek

A magyar domain-ek befoglalása során 2 hétig várakozó listán van a domain-ed, amely két hét alatt kiderülhet, hogy védett márkanevet akartál befoglalni. Ezeket a domain igényléseket minden esetben elutasítják – de még véletlenül sem az igénylés napján fognak erről tájékoztatni, hanem szépen, ráérősen akkor, amikor már lejárt a két hét türelmi idő.

A regisztrálás előtt érdemes tehát utána nézned, hogy az adott domain nem védett-e, mert így spórolhatsz magadnak két hetet.

3. Jól hangzik?

Fontos, hogy a kiválasztott név jól nézzen ki leírva, de ugyanilyen fontos, hogy kimondva is kellemes legyen.

Ha két, három szóból álló szóösszetétel mellett döntesz, akkor pedig figyelj arra, hogy a szavakat összeolvasva ne legyenek durva vagy vicces mássalhangzó torlódások benne.

Pl printerju az vajon PR interjú, vagy Printer a Ju kft-től akar lenni?

4. Ékezetek nélkül mit jelent?

Gyakran előfordul, hogy kitalálsz egy kifejező nevet, amiben vannak ékezetek, de ugyanez a szó ékezetek nélkül teljesen mást jelent, vagy nevetséges lenne ehhez a szóhoz kapcsolni a cégedet. (pl ékezetek vs ekezetek)

Ha ékezetes domain mellett döntesz, akkor mindenképpen foglald be az ékezetek nélküli verzióját is, mert rengetegen keresnek ékezetek nélkül. A legtöbb felhasználó megszokta, hogy ékezetek nélkül írja az url-eket.

5. A szóalkotás fortélyai

Olyan domain nevet nem könnyű kitalálni, ha van billentyűzet a számítógépedhez, mint mondjuk ased. Leteszed a bal kezedet a klaviatúrára, és lenyomsz 4 gombot: máris kész. Egyetlen baj van vele: ez nem írás, hanem gépelés – kreativitás nélkül.

Csak olyan terméknek szabad jelentés nélküli nevet adni, amely valóban első a maga kategóriájában, és biztos, hogy hatalmas kereslet várható iránta.

6. Megvásárolható?

Ha tetszik egy domain, de foglalt, akkor nézz utána, hátha megvásárolható. Sok domain név van parkoló pályán, amit csak a jövőbeni profit reményében foglalt be a tulajdonosa. Lehet, hogy Te is pár tízezer forintért megszerezheted, és akkor lesz egy több éves (ami a Google szemében jó pont), kifejező domain-ed.

7. Kulcsszó

Ha már az Interneten nyomulsz, akkor előbb-utóbb úgyis belefutsz a kereső optimalizálásba, és elkezdesz azon gondolkodni, hogy milyen kulcsszavakra érdemes erősítened. Hasznos tehát előre gondolkodni, és egy kis piackutatással beelőzni a konkurenseket.

Ha kulcsszót tartalmaz a beszédes domain, az szintén tetszeni fog a Google-nak.

Tetszett a cikk?

Kíváncsi vagyok a véleményedre!


2 hozzászólás a 7 szempont, amely megkönnyíti számodra a beszédes domain kiválasztását bejegyzéshez

  • Fülöp Zoli szerint,
    2009. július 22. szerda 13:04 időpontban:

    Szia Zsuzsa,

    gratulálok az oldalhoz. Ez a kérdés nagyon jó: egy jó domain a PR-ben is fontos: mennyivel könnyebb egy olyan honlapcímet beleszőni egy cikkbe, aminek értelmes és a cégem pozícionálására utaló neve van.

    Fülöp Zoli

  • Holbok István szerint,
    2009. augusztus 3. hétfő 12:06 időpontban:

    Szia Zsuzsa!

    Ezek a gondolatok nagyon hasznosak. Ha ismerték volna a Nissan-nál, akkor nem akartak volna TINO nevű autót Magyarországon (és a latin területeken) forgalomba hozni.

    Üdv: István

RSS feed for comments on this post. TrackBack URL

Leave a comment

A legjobb sémákra épülő szövegírási stratégiák, amiket magyar vállalkozók egy maroknyi csoportja már titokban sikerrel használ...
Értesülj elsőként a szövegírási tippekről - csak add meg a keresznevedet és e-mail címedet és máris alkalmazhatod a titkos technikákat!

Email címed:   Keresztneved: