main top

3 tipp, hogy hatékonyabban tudj kommunikálni a szóképekkel:

2009. augusztus 18. kedd 10:07

Kommunikálj szóképekkel

Egyre több weblapon foglalkoznak az olvasóik igényeivel, szókincsével. Feltehetően Te is azért olvasol a szövegírók titkairól, mert szeretnél eredményesebben kommunikálni a vevőiddel.

Vannak olyan értékesítési üzenetek, melyek nem az olvasókkal kommunikálnak, mert nem az ő szintjükön fogalmazták meg őket. Arról a szintről van szó, amelyiken a vevők megértik, feldolgozzák az információt – és a vásárlási döntéseiket hozzák.

A szóképek segítenek téged, hogy élénk képet ábrázolj az elme számára. Szóképeid úgy festik le a kifejezéseidet és az elméleteidet, ahogy az olvasód gyorsan fel tudja dolgozni.

Egy tévé riport során ez így néz ki:

Milyen nagy a tűz?

A háttérben hallod zúgni a helikopter rotorját, miközben a riporter közvetít.

Iszonyú nagy a tűz, több, mint 100 hektáros területen elszabadultak a lángok – ez nagyjából 200 focipálya nagyságú területet jelent.

Ahogy látod, az emberek képekben gondolkodnak, nem szavakban és nem is számokban (hacsak nem magyarázod el nekik, hogy ez valójában mekkora). Az elme utálja a félreértéseket, ezért a szavakat és a mondatokat leképzi, lefordítja magának a saját nyelvére.

Ha azt mondom, hogy kuka, akkor nem K U K A betűket jelenítesz meg magadban, hanem elképzelsz egy szemetest.

A személyi számítógépek azért terjedtek el világszerte, mert nem kell parancsokat gépelgetnünk, hanem elég az egerünket használni és ikonokra klikkelni (ami egy parancsot jelöl). Az ikonok parancsokat testesítenek meg, amelyeket a számítógép átalakít programokká, így azt megérti a számítógép. Ebből a szempontból az elme hasonlóképp működik.

Te meg tudod értetni magad az olvasóddal?

Ha úgy érzed, hogy nehézségeid vannak, akkor képzeld bele magad az olvasód helyzetébe!

3 tipp, hogy hatékonyabban tudj kommunikálni a szóképekkel:

1. Ismételd a szavakat

2. Érzékletes szavakat használj

3. Pozitív kifejezésekkel élj

A szavak szimbólumok. Amikor leírsz egy szót, gondold végig, hogy az adott szóhoz milyen elsődleges jelentést kapcsol az olvasód.

Vannak olyan szavak, melyeknek bizonyos szempontból azonos a jelentésük, mégis teljesen más hangulatot keltenek az olvasódban.

Nézzünk néhány példát itt is:

Költség helyett befektetés is lehet egy konferencia jegy.

Szép fogak helyett szép mosolyt kínál neked a fogorvos.

Termék helyett megoldást ajánl egy tanácsadó.

Ház helyett otthont keres neked az ingatlan iroda.

A pozitív kifejezéseket nem azért érdemes használni, mert a pozitív gondolkodás nagyszerűségéről akarlak meggyőzni – bár ez annyira fontos, hogy a sikeresmama weblapom erről szól.

Azért kerüld a negatív kifejezéseket, mert azt jegyzi meg az agy, és hozzád fogja kötni a vevőd a fejében.

Nem drága helyett írdd azt, hogy gazdaságos.

Fájdalommentes helyett viszonylag kényelmes.

Hibamentes helyett megbízható.

Mit gondolsz, Te milyen szóképeket tudnál használni az írásaidban?

2 hozzászólás a 3 tipp, hogy hatékonyabban tudj kommunikálni a szóképekkel: bejegyzéshez

  • Rónai Balázs szerint,
    2009. szeptember 11. péntek 16:15 időpontban:

    Nem “csúnya”, hanem “érdekes arcú”.
    Nem “használhatatlan”, hanem “suboptimális”.

    És persze ez csak vicc volt… 😀

  • Zsóka szerint,
    2010. május 27. csütörtök 08:24 időpontban:

    Igen nagyon hasznos, ha a valóságot irjuk le a weboldalon és nem csak eladni akarunk bármi áron. Jó ha széleskörű lehetőséget kinálunk embertársainknak.Szép napot mindenkinek! Zsóka

RSS feed for comments on this post. TrackBack URL

Leave a comment

A legjobb sémákra épülő szövegírási stratégiák, amiket magyar vállalkozók egy maroknyi csoportja már titokban sikerrel használ...
Értesülj elsőként a szövegírási tippekről - csak add meg a keresznevedet és e-mail címedet és máris alkalmazhatod a titkos technikákat!

Email címed:   Keresztneved: