main top

4 mocskos trükk az áraid kommunikálására

2009. augusztus 20. csütörtök 11:47

Árak felvezetése

Amikor értékesítési szöveget írsz, akkor abban az áraidat is úgy kell tálalnod, hogy meggyőzzék a potenciális vevődet arról, hogy jó üzletet kötnek veled.

Összegyűjtöttem neked 4 féle módszert, amit Te is sikeresen alkalmazhatsz, ha az áraidat szeretnéd elfogadtatni a vevőkkel.

4 jól bevált trükk az áraid felvezetéséhez

1. Hasonlítsd össze az áraidat más versenytársakkal

2. Hasonlítsd össze az áraidat, amelyek az ingyenes ajándékokat és kedvezményeket tartalmazzák

3. Szedd szét kisebb egységekre

4. Állítsd szembe egy fogyasztási cikkel

Nézzük részletesen:

1.  Hasonlítsd össze az áraidat más versenytársakkal

Az első módszert leginkább az árérzékeny vásárlókat kiszolgáló cégek alkalmazzák, akik büszkék arra, hogy ők a legolcsóbbak a piacon. Hosszú távon ez nem túl nyerő stratégia, mert mindig van Ázsiában pár kínai, aki még a mostani minimum áraknál is olcsóbban elő tudja állítani az adott terméket. Ráadásul ezzel az üzenettel bevonzod az „olcsójánosokat” az ügyfeleid közé, akikkel később folyamatosan alkudozhatsz.

Ha olcsó termékeket hirdetsz, akkor állítsd azokat szembe hasonló termékekkel.

2.  Hasonlítsd össze az áraidat, amelyek az ingyenes ajándékokat és kedvezményeket tartalmazzák

Amikor szolgáltatás csomagokat értékesítesz, akkor jó lépés, ha mindenféle bónuszokkal, ajándékokkal és kedvezményekkel teszed vonzóvá az ajánlatodat. Mivel ezt jóval kevesebben alkalmazzák, így fel tudod értékelni a kínálatodat, és egyúttal nehezebben tudják összehasonlítani a cégedet a versenytársakkal, mert Te már nem lábkrémet árulsz, hanem szolgáltatáscsomagot kényeztető fürdősóval, lábkrémmel, lábmasszírozó géppel és lábpakolással.

3.  Szedd szét kisebb egységekre

Amennyiben prémium terméket árulsz, és az áraid a piaci átlagár felett vannak, akkor bontsd le az áraidat. Tételezzük fel, hogy egy kézkrémet árulsz, ami 2e Ft, ugyanakkor olyan kiadós, hogy napi használat mellett 6 hónapon keresztül kényezteti a bőrt. Ebben az esetben célszerű azt mondani, hogy ez a krém havonta kevesebb, mint 350 Ft, ami heti 90 Ft, azaz kevesebb, mint napi 15 Ft-ba kerül.

4. Állítsd szembe egy fogyasztási cikkel

Ha már ilyen ügyesen felhasználtad a matematikai érzékedet, akkor bedobhatsz még egy apró trükköt. Ezt a 15 Ft-os befektetést állítsd szembe egy átlagos napi fogyasztási cikkel.

Írhatod mondjuk azt, hogy

„Még ki vágyik csodálatosan ápolt kezekre – napi 1 zsemle áráért?”


Hogy tetszett a cikk?

11 hozzászólás a 4 mocskos trükk az áraid kommunikálására bejegyzéshez

  • Zsóka szerint,
    2010. május 27. csütörtök 09:02 időpontban:

    Nagyon jónak, pozitivnak találom ezeket az apró trükköket. Hálás vagyok érte. Zsóka

  • Viszugyel Zoltán szerint,
    2010. július 9. péntek 19:41 időpontban:

    Jónak találom a bejegyzést, most kommunikálom az árainkat, így kapóra jött a bejegyzés. Köszönöm.

  • Langmár Zsuzsa szerint,
    2010. július 9. péntek 20:37 időpontban:

    Kedves Zsóka és Zoltán,
    használjátok egészséggel az eredményesebb értékesítési üzenetek érdekében 🙂

  • Sütő Ágnes szerint,
    2010. szeptember 6. hétfő 21:32 időpontban:

    Köszönöm Zsuzsa!
    Pontosan kapóra jött az “üzenet”!
    Köszönöm az érdekes ötleteket!
    Minden jót kívánok, üdv: Ági

  • Langmár Zsuzsa szerint,
    2010. szeptember 7. kedd 06:12 időpontban:

    Szívesen Ágnes, remélem hasznot hajt neked is ez a fogás, és beszámolsz majd a sikereidről 🙂

  • Henzsel József szerint,
    2010. december 26. vasárnap 23:57 időpontban:

    Üdvözlöm!

    Én mikor költségvetést írok mindenek előtt teszek egy-két pozitív megjegyzést arról az időpontról mikor a felmérés történt, majd durr bele azonnal ki is írom a globális árat.

    Ezt követően, érzelmeket keltve adagolom be a hozzá kapcsolódó szolgáltatásokat, garanciákat. Majd szoros határidőt is adok az ajánlatomhoz. Be is kell vallanom, hogy nem én vagyok a legolcsóbb, de működik.

    Sőt van olyan aki, ennek ellenére egy olcsobb ajánlatot tévővel vállaltatja fel a munkát, de később beismeri, hogy tévedett, ezért megkér arra, hogy kerül amibe kerül, javítsam ki.

    Nekem ez eddig bevált! Ezelőtt a technika előtt sorra dobták félre az ajánlataimat…

  • Langmár Zsuzsa szerint,
    2011. január 1. szombat 16:01 időpontban:

    Örülök a sikereidnek József 🙂

  • Vajthó Gábor szerint,
    2011. május 25. szerda 13:02 időpontban:

    5. “trükk”: Azt kommunikálni, hogy drága, mert sokat ér!

  • Langmár Zsuzsa szerint,
    2011. május 25. szerda 18:45 időpontban:

    Köszönöm Gábor az észrevételt, valóban van még néhány trükk – ízelítőnek szántam a trükköket 🙂

  • Tornoczky Gábor szerint,
    2011. szeptember 2. péntek 08:44 időpontban:

    Publikálva vannak valahol az ízelítőn kívüli trükkök is? Vagy azok már a Te szolgáltatáscsomagod részei?

  • Langmár Zsuzsa szerint,
    2011. szeptember 2. péntek 09:32 időpontban:

    A többi fortély nincs publikálva Gábor, azokat az ügyfeleimmel osztom meg személyre szabottan, akár egy személyes tanácsadás során, akár a 20 órás szolgáltatáscsomagom részként

RSS feed for comments on this post. TrackBack URL

Leave a comment

A legjobb sémákra épülő szövegírási stratégiák, amiket magyar vállalkozók egy maroknyi csoportja már titokban sikerrel használ...
Értesülj elsőként a szövegírási tippekről - csak add meg a keresznevedet és e-mail címedet és máris alkalmazhatod a titkos technikákat!

Email címed:   Keresztneved: