main top

Csak akkor jutsz el az ágyig, ha jó a szöveged…

2010. március 10. szerda 12:10

 Figyelemfelkeltő szöveg?Képzeld magad elé az egyik legjobb ügyfeledet, amint fogja a napi postáját, és a szemetes fölött nekiáll kiválogatni a leveleit. Egyetlen pillantás a feladóra, egy újabb a borítékra, aztán megszületik a döntés: kuka vagy nem… és a levelek többsége a kukában landol. Ha jó a szöveged, akkor ügyfeled fogja a megmaradt néhány borítékot (köztük a tiédet is), majd átballag a nappaliba és ott átolvassa őket, azaz eljutsz az ágyig.

Amikor DM-et küldesz, akkor egyetlen feladata van a borítéknak: a figyelem felkeltése. Ha hírleveleket írsz, akkor a boríték szerepét a tárgy mező tölti be. Itt szintén csak pár másodperced van arra, hogy felkeltsd az olvasód figyelmét annyira, hogy tovább olvasson.

Lehet, hogy most még gondod van azzal, hogy érdekfeszítő stílusban írjál a borítékra egy üzenetet, vagy kitalálj egy jó tárgymezőt, de ne ijedj meg. A szövegírás lehet épp olyan buli, mint a gimnáziumi években a csajozás. Ha annak rá tudtál érezni az ízére, akkor ez is menni fog.

Emlékezz vissza a gimnáziumra: tele volt okos, intelligens sráccal az évfolyam, a legdögösebb lányokat azonban minden buli után az a srác szedte fel, akinek a legjobb volt a szövege.
Ráadásul ő is gyakran csak egyetlen forgatókönyvet használt – de működött, és ez volt a lényeg…

Amikor szövegírásra szánod magad, neked is azt javaslom, hogy indulj a kályhától, használj egy ősrégi forgatókönyvet. Támaszkodj a marketing egyik alappillérére, ami az AIDA modell.

Az AIDA modell egy betűszót takar, melynek négy betűje a következőket jelenti:

  • Attention (Figyelem)
  • Interest (Érdeklődés)
  • Desire (Vágy)
  • Action (Cselekvés)

Ez az a négy lépéses folyamat, amivel lényegében minden vásárlási döntés pszichológiája leírható. Ha az értékesítési szövegeddel gond van, akkor az mindig e négy terület egyikével szokott kapcsolatban lenni.

Első lépésben érd el, hogy az olvasód figyeljen rád!

Az első szó a figyelem, ma ezt vesézzük ki. Ha valakinek el akarsz adni valamit, akkor először a figyelmét kell megragadnod. Ehhez gyakran el kell vonnod a figyelmét arról, amivel éppen foglalkozik, el kell érned, hogy ne csak ránézzen az üzenetedre, hanem végig elolvassa azt.

Néhány ötlet a figyelem felkeltéséhez:

  • kérdéseket teszel fel neki,
  • olyan megoldást írsz le, ami egy szükségletének kielégítését szolgálja,
  • vázolsz neki egy ötletet, ami egy számára fontos kérdésben előnyt biztosít neki.

Tegyük fel, hogy egy cégnek akarsz eladni valamit. Ilyenkor felteheted például a következő kérdést az értékesítési szövegedben: „Szeretne megismerni egy módszert, amellyel időt vagy pénzt takaríthat meg a cége számára?” Ez a kérdés éppen azzal foglalkozik, ami minden üzletember legfőbb célja: pénzt vagy időt megtakarítani. Az is kiderül, hogy miért figyeljen a marketing szövegedre.

Bármit is adsz el, biztos, hogy lehet olyan kérdést feltenni, vagy állítást kitalálni, amivel eredményesen tudod felkelteni a vevőjelölted figyelmét. A kérdésnek valami olyasmire kell irányulnia, amit az illető el akar érni, vagy el akar kerülni, vagy meg akar őrizni.

A címsorok és a tárgymező megfogalmazására mindig hagyjál magadnak elég időt, mert ez az egyik legnehezebb része a szövegírásnak. Én úgy dolgozom, hogy először megírom az értékesítési szöveget, aztán amikor már szinte kész, akkor írok hozzá 20-30 címsor ötletet. Ezek közül kiválasztom a nyertest, és a többi címsorból néhány pedig alcímként kerül be a végső szövegbe.

Próbáld ki Te is, szerintem nálad is növelni fogja a levél megnyitási arányát és az értékesítési szöveged hatékonyságát.


5 hozzászólás a Csak akkor jutsz el az ágyig, ha jó a szöveged… bejegyzéshez

  • Oláh Sándor szerint,
    2010. március 10. szerda 14:46 időpontban:

    Szia Zsuzsa!
    Remek írás!
    Köszönöm!
    Üdv: Oláh Sanyi

  • Langmár Zsuzsa szerint,
    2010. március 10. szerda 17:15 időpontban:

    Köszi Sanyi, örülök, hogy tetszett 🙂

  • Gyula szerint,
    2010. augusztus 30. hétfő 21:08 időpontban:

    Kedves Zsuzsa!

    Ez a legjobb tárgycím amit valaha olvastam.
    A cikk is remek.
    Üdv és gratula!

    Kovács Gyula

  • Langmár Zsuzsa szerint,
    2010. szeptember 1. szerda 15:14 időpontban:

    Köszönöm Gyula, használd egészséggel 🙂

  • Szalkai Titi szerint,
    2011. augusztus 13. szombat 10:07 időpontban:

    Én is köszönöm. Valóban nagyon pikáns volt a bejegyzés címe és hasznos a tartalma. 🙂

RSS feed for comments on this post. TrackBack URL

Leave a comment

A legjobb sémákra épülő szövegírási stratégiák, amiket magyar vállalkozók egy maroknyi csoportja már titokban sikerrel használ...
Értesülj elsőként a szövegírási tippekről - csak add meg a keresznevedet és e-mail címedet és máris alkalmazhatod a titkos technikákat!

Email címed:   Keresztneved: