main top

Téged érdekel, hogy mi a bizalomépítés 4 lépése az üzleti kommunikációban?

2010. április 20. kedd 09:00

 bizalomépítés az üzleti kommunikációbanA weblapodon keresztül végzett online értékesítési folyamat sikeressége nagymértékben attól függ, hogy milyen a kapcsolatod a vevőiddel és az olvasóiddal. Mindegy, hogy milyen iparágban dolgozol, szolgáltatásod összetettsége miatt vevőid soha nem lesznek képesek arra, hogy mindent pontosan felmérjenek, és minden egyes részletkérdésben naprakész, jól átgondolt döntést hozzanak. Ehelyett inkább arra hagyatkoznak, hogy mit éreznek irántad, és az iránt, amit az írásos kommunikációdban, értékesítési szövegeidben leírsz.

A legtöbb online vásárlás esetében a céggel folytatott levelezés, a képviselővel kialakított emberi kapcsolat nyom a legtöbbet a latban, amikor döntésre kerül a sor. Ez sokszor még a terméknél vagy a szolgáltatásnál is fontosabb. Kutatások bizonyítják, hogy minél nagyobb értékű vásárlásról és hosszabb életű termékről vagy szolgáltatásról van szó, annál fontosabb a vevő számára ez a kialakult emberi kapcsolat. A jó üzleti kapcsolatok kiépítésének és ápolásának folyamata 4 alapvető lépésből áll, amit kapcsolatértékesítő modellként tart számon a szakma.

Kapcsolatértékesítő modell:

  • Bizalom kiépítése
  • Kérdések feltevése
  • Megoldások ismertetése
  • Visszacsatolás és üzletkötés

Az első lépés a bizalom kiépítése. Az interneten ezt alacsony költségek mellett megteheted: elkezdhetsz hírlevelet írni, blog bejegyzéseket hozol létre, vagy közösségi oldalakon keresztül kommunikálsz az olvasóiddal. Itt fontos a folyamatos jelenlét, azaz többet ér, ha minden héten rendszeresen küldesz egy hasznos információt tartalmazó üzenetet, mintha egy termékbevezetés előtt naponta bombázod az ügyfeleidet, azaz pár hét alatt megszállod a postafiókjukat, és belefulladnak az írásaidba a potenciális vevőid.

A kérdések megfogalmazásánál akkor leszel eredményes, ha jó kérdéseket teszel fel, és nagyon figyelsz a válaszokra. Ehhez számos szolgáltatást találsz a neten az ingyenes Google Docs-tól kezdve a profi fizetős szolgáltatásokig. Először értsd meg a másikat, mielőtt meg akarnád értetni önmagadat.

Miután bizalmat ébresztettél magad iránt, és megtudtad, miként lehet terméked vagy szolgáltatásod az ügyféljelölt segítségére, elérkezett a kapcsolatépítés harmadik szakasza: a megoldások ismertetése. Itt leírod a potenciális ügyfélnek, hogy miért lenne jobb az ő helyzete, ha megvenné a portékádat. Itt igyekezz úgy ismertetni az előnyöket, hogy azok minél jobban igazodjanak a vevő problémáihoz.

Az utolsó szakaszban visszaigazolást vársz a vevőjelölttől, hogy amit ajánlasz neki, az pontosan megfelel annak, amire szüksége van. Ekkor kéred meg arra is, hogy tegye meg az ajánlatod elfogadásával járó lépéseket. Végül megkötöd az üzletet.

Javaslom, hogy építs hosszú távú kapcsolatot az ügyfeleiddel, és használj minél többféle értékesítési csatornát, hogy az üzeneted eljusson hozzájuk.


3 hozzászólás a Téged érdekel, hogy mi a bizalomépítés 4 lépése az üzleti kommunikációban? bejegyzéshez

  • Zsóka szerint,
    2010. május 27. csütörtök 11:01 időpontban:

    Kedves Zsuzsa!
    Nagyon hasznos dolgokról tájékoztatsz. Szükségem volna segítségedre!
    Én egy magyar cég tanácsadója vagyok! Ő adja központilag a weboldalt, de van lehetőség arra, hogy saját arculatunkra kialakíthassuk. Szándékomban áll az érdeklődőket látogatókat elégedett és visszatérő vevőkké megnyerni.Kérlek nézd meg http://www.hajduzsoka.wni.hu weboldalt és adj tanácsot hogyan érhetném el mindezt. Hálásan megköszönöm segítségedet. Zsóka

  • Langmár Zsuzsa szerint,
    2010. június 9. szerda 09:46 időpontban:

    Kedves Zsóka,

    Első ránézésre az lenne a tanácsom, hogy ne sorkiegyenlítetten írj a weben, hanem balra zárd a soraidat.
    Nagyon fárasztja a szemet, ha nem “lüktetnek” a sorok.
    Használj kiemeléseket is (vastag betűtípussal vagy háttérszínnel), mert így nem lehet szkennelni az írásodat.

  • Apró lépések a hatékony íráshoz « szövegírás blog.hu szerint,
    2010. október 13. szerda 15:05 időpontban:

    […] írásaidba. A szövegírás csak akkor bonyolult, ha nincsenek letisztulva a gondolataid. Úgy a bizalomépítés is nehezebben […]

RSS feed for comments on this post. TrackBack URL

Leave a comment

A legjobb sémákra épülő szövegírási stratégiák, amiket magyar vállalkozók egy maroknyi csoportja már titokban sikerrel használ...
Értesülj elsőként a szövegírási tippekről - csak add meg a keresznevedet és e-mail címedet és máris alkalmazhatod a titkos technikákat!

Email címed:   Keresztneved: