main top

Mitől retteg annyira egy kiállító, hogy majd bevérzik a gyomra?

2010. április 22. csütörtök 16:03

Hipnotizáld a kiállítás látogatóit a marketing üzeneteddel

Egy szakmai kiállítás olyan, mint az orosz rulett: vagy lidércnyomás vagy legális pénznyomda

Helységbérlés, stand építés, grafikai költség, nyomdaköltség, marketing költség, szövegírási költség, ajándékok, dekoráció, hosztesz, egyenruha…

Nem csoda, hogy a legtöbb kiállító álmatlanul vergődik
a szakmai kiállítást megelőző éjszakákon, és
halk imákat mormolva fohászkodik a Jó Istenhez, hogy
a rendezvényt valóban annyian látogassák,
ahogy azt a rendezvényszervező ígéri.

Miért vállal egy kiállító 7 számjegyű költségeket?

– ott van az egész szakma
– imázs építés
– koncentráltan vannak jelen a vevők
– értékesítés
– adatbázis építés

Azzal takarózni, hogy ott van a szakma – ez csak maró gúnyt vált
ki az emberekből, mert izzadság szagú és erőltetett.

Vannak olyan multinacionális cégek, akik olyan
reklámbüdzsével rendelkeznek, hogy nem éreznek meg
pár millió forintos veszteséget. Sajnos ezek a nagyvállalatok
nem a mi házunk előtt szórják el a pénzüket,
hanem alibiből elégetik azt efféle úri huncutságokra.
A nagy cégek marketingesei tehát nyugodtan
magyarázhatnak a főnöküknek az imázs építés fontosságáról.

Ezzel szemben egy kisvállalatnak öngyilkosság ugyanezzel a céllal
megjelenni egy szakmai kiállításon, mert ők hónapokig gazdálkodhatnának
ennyi pénzből. A jól prosperáló kisvállalatok tehát azt használják ki,
hogy egy szakmai rendezvényen koncentráltan vannak jelen a vevők.

A tavalyi év után sok vállalkozó már attól mennybe menne,
ha sikerülne kiárulnia az eladhatatlan készleteit.
A kiállításokra járó vevők jól tudják, hogy ezeken a
rendezvényeken olcsón juthatnak hozzá a prémium kategóriás
márkákhoz is, úgyhogy tele pénztárcával jönnek.
Érthető tehát, hogy mindenki igyekszik értékesíteni a
beragadt készleteit és az újdonságokat egyaránt.

A hosszú távon gondolkodó cégek tudják, hogy mekkora erő van
egy adatbázisban. Aki képes elcsábítani a többi kiállító standja elől a
látogatókat, és a kiállítás végén mázsányi névjegykártyával
és megrendelővel rendelkezik, az hátradőlhet a karosszékében.
Ők hónapokig megélnek a folyamatos bevételből, amit a listájuk
megdolgozásával bezsebelnek.

Milyen marketing üzenettel érdemes nyomulni egy kiállításon?

Adjál valamilyen ingyenes információt, képzést, nyereményt
a potenciális érdeklődők elérhetőségéért cserébe.
Nem célszerű a legdrágább termékeket promotálni,
mert ha először hallunk egy cégről, akkor elsőre nem fogunk
túl mélyen a zsebünkbe nyúlni.

Mutass neki egy ellenállhatatlan ajánlatot, amire csak
igent tud mondani, és kérd el cserébe az e-mail címét és a nevét.

Amikor lehull a függöny, addigra neked már megvan
egy csomó látogató elérhetősége. A többi kiállító még
habzó szájjal csapkodja a fejét a falhoz,
amikor Te elkezded kiküldeni az előre megírt időzített üzeneteidet,
és ráveszed a potenciális érdeklődőket, hogy nálad vásároljanak.

Az a kiállító, aki a rendezvény után nem dolgozza meg
az adatbázisát, az rengeteg pénzt hagy az asztalon.
Érdemes a lista összeállítása után rögtön munkához látni,
és legalább heti rendszerességgel kommunikálni az
ügyféljelölteknek.

Hogyan érdemes kommunikálni kiállítás után?

Az ügyfeleimnek ehhez is adok bombabiztos, kegyetlenül hatékony ötleteket, amivel bankot lehet robbantani. Ha a konkurenciád előtt meg akarod kaszálni a piacodat, akkor a Szószóró
csomagomat a szolgáltatásaim között megtalálod.

4 hozzászólás a Mitől retteg annyira egy kiállító, hogy majd bevérzik a gyomra? bejegyzéshez

  • András szerint,
    2010. szeptember 8. szerda 08:01 időpontban:

    Ha nem SZÖVEGírásról lenne szó, könnyen elsiklanék ezek felett:

    Helység bérlés = bérelek egy egész települést (amelynek van egy helységneve)
    Adjál (nem túl választékos)

    A tartalommal semmi gond, az teljesen rendben van 🙂

  • Langmár Zsuzsa szerint,
    2010. szeptember 8. szerda 08:26 időpontban:

    Kedves András,
    köszönöm az észrevételt, tényleg volt benne egy elütés, azt javítottam. Az adjál szó szerintem a helyén van 🙂
    Örülök, hogy hasznosnak találtad a bejegyzést.

  • Szalkai Titi szerint,
    2011. szeptember 3. szombat 09:05 időpontban:

    Bocsánat, kicsit rendhagyó lesz a hozzászólásom, én a kiállító testi-lelki egészségi állapotára fókuszálok, mivel terapeuta vagyok. 🙂

    A rettegést, a gyomorvérzést és a bénító ötlettelenséget kiválóan lehet gyógyítani alternatív gyógyászattal, energia pszichológiával, amely segíti a gyomor öngyógyítását, és támogatja az agysejtek működését, a kreatív gondolkodást is. Ha ilyet alkalmaz, a kiállító sokkal lazább és megfontoltabb lehet annak megítélésében, hogy menjen-e a kiállításra, és ha megy, akkor milyen megjelenési formákat válasszon…

  • Langmár Zsuzsa szerint,
    2011. szeptember 3. szombat 11:11 időpontban:

    Köszönöm Titi – ez is egy érdekes szempont lehet 🙂

RSS feed for comments on this post. TrackBack URL

Leave a comment

A legjobb sémákra épülő szövegírási stratégiák, amiket magyar vállalkozók egy maroknyi csoportja már titokban sikerrel használ...
Értesülj elsőként a szövegírási tippekről - csak add meg a keresznevedet és e-mail címedet és máris alkalmazhatod a titkos technikákat!

Email címed:   Keresztneved: