main top

Milyen küldetése van a reklámodnak?

2010. május 11. kedd 11:36

Az értékesítési szöveged teljesíteni tudja a 4 legfontosabb feladatát?Az értékesítési szöveged teljesíteni tudja a 4 legfontosabb feladatát?

Mielőtt elküldenéd a grafikusodtól kapott a látványterv utolsó verzióját a nyomdába vagy a média partnerednek, állj meg egy pillanatra!
Most még van időd gondolkodni, mielőtt átutalod az előleget.
Tekints úgy a reklámodra, mintha ő lenne a Te 007-es ügynököd, akinek komoly küldetése van:

Bevételt kell hoznia.

Vajon beváltja majd a hozzá fűzött vad reményeket, és hoz majd pénzt ez a hirdetés?

Tudom, hogy szereted a pörgést, és nem szeretsz napokig vacakolni egy egyszerű hirdetésen, de inkább most vess szövegírói szemüvegen keresztül egy pillantást az üzenetedre, mint hogy kidobj egy hétszámjegyű összeget egy olyan reklámra, amit egy luxus szállodában vergődő időmilliomos sem olvasna el.

Teljesen mindegy, hogy szupertitkos ügynököd munkája nyomon követhető, vagy nem, neked a végén hallanod kell a kassza csörgését. Ha nem látod, hogy milyen részeredményeket ér el egy-egy lépésével, az persze nem túl rózsás, de van ilyen eset is. A titkos akciók már csak ilyenek.

Ettől függetlenül, amikor bevetésre küldöd az ügynöködet, akkor felvértezed jól álcázott fegyverekkel, és kap tőled egy halálbiztos ütemtervet, hogy miként hajtsa végre a küldetését.

Reklámod (titkos ügynököd) 4 legfontosabb feladata:

  1. Vágykeltés
  2. Meggyőzés
  3. Sürgetés
  4. Cselekvés

Nézzük, hogyan fogja teljesíteni a feladatait a bevetésen, ha az a küldetése, hogy neked bevételt generáljon.

Vágykeltés

Az első pár másodpercben felkelti a vágyat. Erre csak nagyon kevés ideje van, általában 7-10 másodperc, hiszen az első benyomás brutál fontos. Itt dől el minden. A 007-es ügynököd felveszi ehhez a jól szabott öltönyét, beül az Aston Martin volán mögé, és amikor kiszáll a kocsijából, akkor rávillantja a legsármosabb mosolyát áldozatára.

A reklámod egy eszelősen jó címsorral kezdődik, majd az alcímben és az első bekezdésben megvilágítja a szolgáltatásod legnagyobb előnyeit, ami ráveszi az olvasódat arra, hogy tovább olvasson.
Idáig jól haladsz, a reklámod felkeltette a vágyat az olvasódban. Nézzük, mi a következő lépés?

Meggyőzés

James Bond ügynököd égő vágyat ébresztett Halle Berry-ben, hogy segítségére legyen a küldetésében. A szexi bébi megrebegteti a szempilláit, de mivel nem szőke, ezért elgondolkodik azon, hogy milyen egyéb lehetőségei vannak azon kívül, hogy a 007-essel kavarjon.

Reklámod az előnyök hangsúlyozásával felkeltette a vágyat, így itt az idő, hogy az olvasódnak bemutasd az egyéb alternatívákat (itt burkoltan, nevek nélkül felhívod a figyelmet a versenytárs szolgáltatások gyengeségére). Ebben a részben meggyőzöd őt arról, hogy a Te szolgáltatásod oly mértékben egyedi, és gyakorlatilag beszerezhetetlen máshonnan, így Te vagy a legjobb választás.

Sürgetés

Hale Berry már tudja, hogy James Bond megoldást nyújthat kínjaira, de szüksége van egy kis adrenalinra, hogy ne a tengerparton fetrengjen egy tenyérnyi bikiniben a nyár hátralevő részében, hanem gyorsan meghozza a döntését.

A hirdetésed ezen a ponton ráébreszti a potenciális vevődet arra, hogy amilyen gyorsan csak lehet, neki meg KELL szereznie a szolgáltatásodat.

Cselekvésre buzdítás

A huncut 007-es itt megvillantja frissen fehérített, vakítóan csillogó fogait egy férfiasan tökéletes mosoly kíséretében, és felszólítja a szirént, hogy fogjanak össze, de iziben, mert az tyűűűű, de jó lesz.

A reklámodban itt némi motivációval rákényszeríted a potenciális vevődet, hogy cselekedjen, azaz vegye meg a termékedet/szolgáltatásodat a következő alkalommal, amikor lehetséges. Isteni szerencse, hogy most éppen lehetséges…

Nos, vess egy friss pillantást a soron következő reklámodra, és nézd meg, hogy tudja-e teljesíteni a küldetését: azaz hoz-e neked pénzt. Ha a kampány után a tengerparton számolgatod a gyémántokat egy párduc testű nő hasán, akkor
”küldetés teljesítve”.  Ha nem, akkor iratkozz fel a blog értesítőre, hogy elless néhány hasznos szövegírói ötletet, hogy még hatékonyabb értékesítési üzeneteket írj a jövőben.

0 hozzászólás a Milyen küldetése van a reklámodnak? bejegyzéshez

No comments yet.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URL

Leave a comment

A legjobb sémákra épülő szövegírási stratégiák, amiket magyar vállalkozók egy maroknyi csoportja már titokban sikerrel használ...
Értesülj elsőként a szövegírási tippekről - csak add meg a keresznevedet és e-mail címedet és máris alkalmazhatod a titkos technikákat!

Email címed:   Keresztneved: