main top

Öt indok, amiért a számok mindig jól működnek a címsorokban

2010. június 16. szerda 13:57

Listák a címsorban

Nyomós oka van, hogy a címsorok minden médiában hemzsegnek a számoktól, hiszen a figyelem felkeltés egyik ütős fegyvere a pontokba szedett érvelés.

Tegyél egy próbát: lapozd át a kedvenc magazinodat, vagy szörfözz kicsit a neten, és látni fogod, hogy a számokat tartalmazó címsorok vonzzák a tekintetedet.

A számok beszúrása a címsorba olyan régi trükk, mint maga a reklám készítés. Így aztán nem kell attól tartanod, hogy most hiába olvasol, mert hamarosan elavul ez a fajta címsor típus.

Minden címsor sikerre van ítélve, amely számozott listákba szedi az okokat, az érveket, a kulcsokat, a titkokat, a módokat, vagy a típusokat. Miért? Mert a könnyen megjegyezhetőség ígéretét adja el az olvasónak.

Akár szereted a listákat, akár utálod, biztos lehetsz benne, hogy könnyen emészthető a mondanivalód, ha strukturálod azt, így az olvasóid hamarabb elolvassák, mint egy tanulmányt.

Bal agyféltekés marketing

Mindenkinek két fő részből áll az agya: a bal és a jobb agyféltekéből, melyek különböző fajta gondolkodásért felelősek. A bal agyfélteke elemző, és szereti lépésről-lépésre követni az eseményeket (pl. listák), míg a jobb agyfélteke elsősorban a nagy képet látja, és a részletekkel később akar foglalkozni.

A tévéreklámok a jobb agyféltekédet veszik célba a jól kidolgozott, magas minőségű képekkel, és az állandó ismétléssel. Ezzel ellentétben a bal agyféltekét évtizedek óta befolyásolja a reklámipar a DM leveleken, újságokon, értékesítési üzeneteken és közösségi oldalakon egyaránt.

Ebben a pörgős világban az emberek nem szeretik a zsákba macskát, jobban értékelik, ha már a címsorban kiderül, hogy mire számíthatnak.

5 dolog, amit tudnod kellene a listaírásról

1.    Listát kell készítenem, hogy sikeres legyek?

A lista írás elősegíti, hogy jobban megértsék a szövegedet. Ha a közösségi médiában nyomulsz, akkor mindenképp próbáld ki, de természetesen más területen is hasznát veszed ennek a tudásnak.
Ahol jól jöhet egy lista:

  • prezentáció
  • álláskeresés
  • levél
  • előadás
  • ajánlat

A kulcs, hogy jó tartalmat írjál, és készíts kitűnő listát, ami összekapcsol téged az olvasóiddal.

2. Miért működik a lista írás?

A lista készítése a címsor és a tartalom sajátos kapcsolata miatt működik roppant hatékonyan. Röviden és tömören megmutatja az olvasó előnyét, így pillanatok alatt el tudja dönteni, hogy érdemes-e időt szánnia egy adott témára.

3.  A listaírás biztosítja a  szöveg sikerét?

Nem feltétlenül. Annak ellenére, hogy növeli az esélyedet arra, hogy az írásodat elolvassák, még nem garantált a siker. A siker a szöveged tartalmától függ, hiszen itt sincsenek csodák

4.  Milyen fajta listát kellene készítenem?

A témával kapcsolatban ötletelj kicsit, és nézd meg, hogy milyen főbb kérdések merülnek fel az olvasókban, amikor erről van szó más fórumokon és blogokban. Végezz némi kutatást, és utána szedd szét a főbb gondolatok mentén a mondanivalódat.

5. Milyen hosszú legyen a listám?

Bár vannak iparágak, ahol évente elkészítik a top100-as listákat, azt javaslom, hogy ennél kisebb léptékben gondolkodj. Célozd be a tízes számkört, és azon belül mozogj. Egyik külföldi kutatás szerint a 7-es szám viszi el a pálmát. Nekem az a véleményem, hogy a 3-as és a 10-es is jól működik. Érdekes az is, hogy a páratlan számok valahogy jobban húznak.

Ne feledd: jóból is megárt a sok!
Írj listákat a hírleveleidben, blog bejegyzéseidben, de ne ess túlzásba.
Kezdd el ma: nézzük, ki az a 3 legjobb barátod, akinek tovább küldöd ezt a cikket, mert folyamatosan szövegírási gondokkal küzd?

4 hozzászólás a Öt indok, amiért a számok mindig jól működnek a címsorokban bejegyzéshez

  • Elég szexi a címsorod? | szövegírás blog.hu szerint,
    2010. június 22. kedd 08:26 időpontban:

    […] Kapcsolat « Öt indok, amiért a számok mindig jól működnek a címsorokban […]

  • Mónika szerint,
    2011. január 28. péntek 21:27 időpontban:

    Köszönöm a tanácsot! Abszolút hiszek a listák fontosságában, és vonzerejében. Remélem ez a gasztroblogon is működik.

  • Tornoczky Gábor szerint,
    2011. november 21. hétfő 12:28 időpontban:

    Szerinted az AIDA koncepció mehet a listákra is?

  • Langmár Zsuzsa szerint,
    2011. december 1. csütörtök 12:18 időpontban:

    Nem értem teljesen a kérdést, de ha a hírlevélre gondolsz Gábor, akkor ott is alkalmazhatod ezt a módszert.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URL

Leave a comment

A legjobb sémákra épülő szövegírási stratégiák, amiket magyar vállalkozók egy maroknyi csoportja már titokban sikerrel használ...
Értesülj elsőként a szövegírási tippekről - csak add meg a keresznevedet és e-mail címedet és máris alkalmazhatod a titkos technikákat!

Email címed:   Keresztneved: