main top

Elég szexi a címsorod?

2010. június 22. kedd 08:26

sztori

Az üzleti életben amikor megismerkedsz valakivel, akkor pár másodperc alatt eldöntöd az első benyomások alapján, hogy tetszik-e neked az illető. Megszorítod a kezét, belenézel a szemébe és meghallgatod, hogy milyen erőteljesen mondja ki a nevét, majd vetsz egy pillantást az öltözékére. Ez a bemutatkozás hosszú időre meghatározza a kapcsolatotokat.

Az üzleti kommunikációban, akárcsak az életben, szintén pillanatok alatt dől el egy jövőbeni kapcsolat sorsa.

Mire érdemes odafigyelned, ha jó benyomást akarsz kelteni?

Csak 7 másodperced van, hogy bizonyíts!

Amikor egy látogató megérkezik a weblapodra, akkor először a címsorodat olvassa el. Ha a címsorral megragadtad a figyelmét, akkor az alcímmel és az első bekezdéssel még tovább fokozhatod az érdeklődését.

A címmel és a bevezető szövegeddel semmi más célod ne legyen, csak annyit akarj elérni, hogy rávedd a további olvasásra a látogatódat.

Vajon megéri elolvasni az írásodat?

Az olvasódnak ezer dolga van, ezért amikor megérkezik a weblapodra, akkor erős késztetést érez, hogy a szörfözésnél valami hasznosabbal foglalkozzon. Az első pár másodpercben csak azon töri a fejét, hogy miért jó az neki, ha rád szánja az idejét, és elolvassa az üzenetedet.

Itt célszerű a legnagyobb előnyről írni, és az ő hasznáról.

A címsor írásnak számos fortélya van, használhatsz például számokat a címsorodban, hogy könnyen áttekinthető legyen a mondanivalód.

Pl. 9 titok, amit senki nem mondott el neked a mérgező tusfürdőkről

Ezen kívül még a kérdések is figyelemfelkeltőek, mert gondolkodásra késztetik az olvasót.

Pl. Hogyan írj meg egy cikket 30 perc alatt?

Az is célravezető, ha megszólítod az olvasódat, hogy magára ismerjen.

Pl. Ugyan ki hallott már arról, hogy egy cégvezető az összes informatikai költséget kontrollálja?

A címsor írásnak persze számos trükkje van még, amiket érdemes megismerni. Hasznodra lesz, ha egy cikkhez nem csak egyetlen címsort írsz meg, hanem elgondolkodsz több fajta címen is, mert ezeket a szövegben fel tudod majd használni alcímeknek.

Az élettől lüktető írás titka: írj alcímeket!

Ha azt akarod, hogy az írásodnak lendülete legyen, akkor vigyél bele ritmust az alcímekkel! Az alcímek szintén legyenek figyelemfelkeltőek, mert a segítségükkel meg tudod törni a monoton olvasást. A monotonitás ugyanis unalmas, és ha unalmas a szöveg, akkor egy pillanat alatt lefarolnak a látogatók az oldaladról. Használj a szövegedben tehát alcímeket és kiemeléseket, hogy aki rohan, az is tudja szkennelni (pásztázni) a szövegedet. Ez kritikusan fontos a hosszabb írásoknál, például a sales oldalaknál.

Ha a címsorod ütős lett, és az alcímek is magukkal ragadják az olvasót, akkor már csak arra kell figyelned, hogy az értékesítési üzenetedet jól építsd fel, mert akkor garantált a sikered: végig olvassák az írásodat.

Az ősi formula: AIDA modell

Attól függetlenül, hogy webszöveget, szórólapot, plakátot vagy DM-et írsz, mindig érdemes követnek az ősrégi forgatókönyvet, az AIDA modellt

Ha ezen a bejáratott úton végigvezeted az olvasóidat, akkor nem fognak csalódni, hiszen

  • Megragadod a figyelmet
  • Felkelted az érdeklődést
  • Vágyat ébresztesz a terméked iránt
  • Akcióra, cselekvésre szólítod fel az olvasót

Lehet neked eszelősen jó az ajánlatod, ha úgy elrejtetted a sorok között, hogy senki nem veszi a fáradságot arra, hogy végig olvassa az írásodat. Ezért azt ajánlom, hogy szánj időt a címsorod és az alcímek tökéletesítésére.

Én általában egy sales oldalhoz legalább 100 címsort szoktam írni. Nem két perc munka, de megéri a fáradságot. Ezekből a címekből utána hatékony hírleveleket, ragyogó szórólapokat, sms kampányokat és hatékony adwords hirdetéseket lehet összerakni.

Próbáld ki Te is!

Egy hozzászólás a Elég szexi a címsorod? bejegyzéshez

RSS feed for comments on this post. TrackBack URL

Leave a comment

A legjobb sémákra épülő szövegírási stratégiák, amiket magyar vállalkozók egy maroknyi csoportja már titokban sikerrel használ...
Értesülj elsőként a szövegírási tippekről - csak add meg a keresznevedet és e-mail címedet és máris alkalmazhatod a titkos technikákat!

Email címed:   Keresztneved: