main top

A Pareto-elv megkérdőjelezhetetlen eredményei

2010. június 24. csütörtök 09:05

Pareto-elv

A Pareto-elvet már több, mint 100 éve megfogalmazták, és sokan nagy pénzeket kaszálnak a használatával, mert ők arra koncentrálnak, ami a legtöbb pénzt hozza a vállalkozásukba. A Pareto-elv, más néven a 80–20 szabály kimondja, hogy számos jelenség esetén a következmények 80%-a az okok mindössze 20%-ára vezethető vissza.

Gondoltad volna, hogy mocskosul megemelheted a bevételedet, ha figyelsz rá?

Pareto olasz közgazdász alkotta meg azt a matematikai formulát, amellyel az egyenlőtlen vagyoneloszlást írta le, amikor felismerte, hogy a megtermelt javak 80%-a a társadalom 20%-ához kerül a vagyonelosztás során.

A vállalkozók körében egyre tudatosabban alkalmazott elvről van szó, hiszen Te is megfigyelhetsz ilyen összefüggéseket a cégeden belül, pl:

  • Céged bevételének 80%-át általában a vevőid 20%-a adja
  • Értékesítőid 20%-a hozza a megrendelések 80%-át
  • Szolgáltatásaid 20%-át választja meg a vevőid 80%-a
  • Az általad használt értékesítési csatornák 20 %-án keresztül jön a forgalmad 80%-a

Hogyan használhatod fel a Pareto-elvet arra, hogy még több bevételed legyen?

Fókuszálj a fontos dolgokra!

Ha azt látod, hogy néhány ügyfeledtől jönnek a legnagyobb megrendeléseid, akkor nyilván kiemelten kezeld őket. Amikor ők telefonálnak, akkor az összes kollégád tudja, hogy ők VIP ügyfelek, így a legjobb ügyfeleknek kijáró odafigyeléssel beszélnek velük.

Amennyiben van sztár értékesítőd, akkor legalább havonta elismered a teljesítményét a többiek előtt. Nem arra pazarlod a drága idődet, hogy az átlagos képességűeket felzárkóztasd, hanem arra, hogy a legjobbnak segítsél megkönnyíteni a munkáját, hiszen neki zsigerből megy, amivel a többiek vért izzadnak.

Amikor látszik a statisztikáidból, hogy egy adott szolgáltatásodat jóval többször rendelik meg a többinél, akkor ezt tedd jól látható helyre a weblapodon, és ezt kínálják elsők között az értékesítőid is, mert nem véletlen, hogy éppen azt a csomagot kedveli a piac. Érdemes hozzá profi sales oldalt is íratni, mert valószínűleg jóval többet ki lehet belőle hozni egy jól felépített értékesítési üzenettel.

Ha azt veszed észre, hogy a megrendeléseid 80%-a az online kampányokból jön, akkor költsél többet online marketingre:
vásárolj hírlevél megjelenéseket,
keresztmarketingezz, vagy
gyakrabban szervezz online kampányokat a saját listádra.

Hidd el, a látványos eredmények magukért beszélnek, és új lendülettel fogsz nekifutni a feladatoknak, hiszen átértékeled a prioritásaidat, és ismét beleszeretsz a fejős teheneidbe.  Dobay Robi egyik bejegyzésében röviden összefoglalta a szenvedély és a prioritások kapcsolatát, ami nekem nagyon tetszett, mert szemléletes példákat talált hozzá.

Tehát megvannak az erősségeid: tudod, hogy milyen típusú ügyfelek a legelégedettebbek veled, és látod, hogy mely szolgáltatásod a legnépszerűbb az ügyfeleid körében. Miért ne kommunikálnád erősebben ezeket az előnyöket az értékesítési üzeneteidben?
Írjál ezekhez kapcsolódó adwords hirdetéseket,
szervezz rá sms kampányt,
építs erre DM kampányt,
írogass ebben a témában a Facebook-on és a Twitteren, vagy
vedd bele a szlogenedbe.

Kommunikáld ezerrel, hogy miben vagy a legjobb!

Hidd el, a Pareto-elv 1906. óta kiállta már az idők próbáját. Számos könyvet és tanulmányt írtak róla, és vagyonokat építettek a segítségével már eddig is a vállalkozók.
Keresd meg, hogy Te mire tudod felhasználni, és fordítsd a javadra!

2 hozzászólás a A Pareto-elv megkérdőjelezhetetlen eredményei bejegyzéshez

  • Kulcs a hatékony íráshoz | szövegírás blog.hu szerint,
    2010. július 15. csütörtök 09:48 időpontban:

    […] Ha az üzleti életben évről-évre több emberhez akarod eljuttatni az üzeneteidet, akkor neked is segítségedre lesz, ha odafigyelsz a hatékony üzleti kommunikáció 7 lépésére. A vállalkozók és a sikeres emberek komoly hangsúlyt fektetnek a személyes hatékonyságukra, mert saját bőrükön tapasztalják a Pareto-elv megkérdőjelezhetetlen eredményeit. […]

  • dr Kovácsné Erika szerint,
    2011. május 31. kedd 15:41 időpontban:

    Tudom, hogy nagyon nehéz jól kommunikálni az emberek nyelvén egy weboldalról, mert sokféle ember van. Aki ezt, nem sajátítja el profi módon azon “átlépnek”.
    Beleolvastam a blogodba kedves Zsuzsa és rengeteg hasznosabbnál – hasznosabb ötletet tudtam meríteni belőle. Minél többet olvasok Tőled, annál inkább azt érzem, hogy van mit tanulnom. Köszönöm.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URL

Leave a comment

A legjobb sémákra épülő szövegírási stratégiák, amiket magyar vállalkozók egy maroknyi csoportja már titokban sikerrel használ...
Értesülj elsőként a szövegírási tippekről - csak add meg a keresznevedet és e-mail címedet és máris alkalmazhatod a titkos technikákat!

Email címed:   Keresztneved: