main top

7 halálos bűn a domain megtervezésénél

2010. szeptember 15. szerda 15:02

futótűzként terjedő domain

Vajon a Te következő projekted híre is futótűzként terjed majd a potenciális érdeklődők körében, ha egy alaposan átgondolt, jól megfogalmazott domain alatt futtatod az értékesítési oldalát?


Első kérdés, amit feltehetsz magadnak: mi a célod a weblappal? Vajon a márkaépítés a fő célod, vagy inkább egy beszédes domain-nel indítod be az egyik legolcsóbb marketing csatornádat? Nézzük milyen két fő szempont szerint választanak domain nevet a vállalkozók, hiszen amikor weblapot készíttetsz, akkor az első feladatod, hogy kitaláld a domain nevet.

Márkaépítés

A márkaépítés egy hosszú és költséges feladat. Senkit ne vezessen félre, hogy az első nekifutásra megjegyezhetetlen nevű multiknak sikerült megtanítania az embereknek a cégnevüket. Ha márkaépítés mellett döntesz, akkor számolj vele, hogy a margruberésfiai domain név reklámozásába súlyos milliókat kell majd beletenni addig a szép napig, amikor valaki emlékezetből fogja begépelni ezt a szót a böngészőjébe.

Jót tesz a biznisznek, ha a potenciális partnereid megtalálnak a neten, és a nevedet beírva az első találat a Te weblapod a nagytestvérnél. Abból nem lesz bajod, ha a biztonság kedvéért készíttetsz egy brand építő „brosi” honlapot is a neveddel, de ne erre helyezd a fő hangsúlyt.

Mi jellemzi a márkaépítés céljából megválasztott domain neveket?

  • Cég vagy a termék neve a domain
  • Hosszú folyamat elfogadtatni
  • Költséges: óriási marketing büdzsé kell hozzá

Beszédes domain

A kereső optimalizálás és a SEO szövegírás térhódításával egyre több sikeres vállalkozó választ beszédes domain-t a projektjeihez. Ha olcsón szeretnél látogatókat szerezni a weblapodra, akkor neked is ezt javaslom.

Bónusz pontok járnak érte, ha a domain:

  • Tartalmaz releváns kulcsszót (cukorbetegláb)
  • Könnyen megjegyezhető (oroszrulett)
  • Utal a tartalomra (kiszállokamókuskerékből)
  • Rövid (infomeme)
  • Helységnév benne van (obudaigumiszerviz)

Mivel a beszédes domain kiválasztása IQ függő, ezért gyakran előfordul, hogy pár órás agyalás után előjön a magyar virtus, és inkább próbálunk kerülő utakat keresni.
Ezeket nem javaslom, mert nem elegáns.

7 halálos bűn a domain szövegének megtervezésénél

1.    Kötőjeles domain (Ha az egybeírt verzió már foglalt, akkor ne foglald be kötőjellel. Csak azért mert erős kulcsszavakat tartalmaz, még nem lesz jó megoldás. Rengeteg látogató megfeledkezik a kötőjelről így a konkurenciának kedvezünk.)
2.    Com végű magyar szót tartalmazó domain a magyar piacra (Amennyiben a hu kiterjesztésű domain foglalt, de a com vagy az eu végződésű még szabad, akkor ettől még ne kezdjünk vad domain foglalásba. Csak a lúzerek hiszik, hogy bárki rákeres egy elevengyerekek.eu kiterjesztésű domainre, amikor a hu végű már 5 éve a piacon van és ötös page rank értékkel bír.
3.    Ékezetes domain-t se vegyünk meg, ha az ékezet nélküli verzió nem lehet a miénk (a fenti okok miatt)
4.    Egy nyelvtörőnek tűnő domain nevet még a családtagok sem tudnak megjegyezni, nemhogy az érdeklődők, ezért kerüljük a grezmarvidampark szerű szóösszetételeket, mert nem lesznek népszerűek.
5.    Bonyolult helyesírású és nehéz angol szavakat sem érdemes választani a magyar piacra, mert sok látogatót veszít, aki feltételezi minden magyar internetezőről, hogy makulátlan az angol és a magyar helyesírása. Egy seedsworldwide.hu domain nem könnyíti meg a dolgomat a keresés során. Ha ezt be kell pötyögnöm, akkor ettől pipa leszek, és mást keresek inkább.
6.    A kulcsszó egyveleg típusú domain esetén az a veszély áll fenn, hogy a Google gyanakodni fog ránk, mert számos spam küldő választja ezt a lépést. Ők gyakran telerakják több szolgáltatás + termék nevével a méter hosszú ezer karaktert tartalmazó domain kifejezést.
7.    Egy jó kulcsszó elgépelt alakját sem érdemes reklámozni. Elírásra ugyan mindig lehet számítani, de ez is elég lúzer kategória. Ez a fajta látogatóvadászat (Typo Scatter) sem újkeletű dolog, de nem építi egy cég felé sem a bizalmat, aki ilyen kicsinyes módszerrel akarja elhalászni a konkurens remegő kezű és diszlexiás látogatóit.

Az utcán néha lefotózok egy-egy ilyen vicces domain reklámot, úgyhogy ha eddig nem csatlakoztál a szövegírásblog Facebook rajongói oldalához, akkor most mindenképp érdemes megtenned, mert hamarosan jönnek a „domain dili” lesi fotós képek…
(Csak egy klikk a jobb felső sarokba)

Téged milyen fő szempontok vezérelnek, amikor egy projektnek új domain nevet választasz?

14 hozzászólás a 7 halálos bűn a domain megtervezésénél bejegyzéshez

  • timshel szerint,
    2010. szeptember 16. csütörtök 11:40 időpontban:

    A hét halálos bűnhöz:

    Van egy olyan benyomásom, hogy eleve nagyon kevesen pötyögnek be ma már domain nevet egyenesen a böngésző címsorába. (Hány százalék lehet? Eléri az 1-et?)
    Ezzel szemben a neten való kereshetőség nagyságrendekkel fontosabb. Ott pedig – jelenleg – nem számítanak azok a dolgok, amit a hét “halálos” bűnnél felsoroltál, hiszen, aki neten keres, az már nem pötyög, hanem csak kattint…

    Tehát nem “halálos”, hanem inkább “jelentéktelen” és nem “bűn”, hanem “kérdéske”. 🙂 Egyébként minden stimmel.

  • Langmár Zsuzsa szerint,
    2010. szeptember 16. csütörtök 12:09 időpontban:

    Köszi az észrevételt Timshel.
    A Facebook-on ma feltettem egy képet, ami némileg ellentmond annak, amit írsz. A járműreklámok és egyéb offline reklámok szerinted már annyira kiszorultak a hirdetési világból, hogy 1 % alá csökkent a jelentőségük?
    Ezzel nem értek egyet.
    Ezekből a DOMAIN DILI rovatba szánt képekből készítettem párat, így a Facebook-on még fogsz látni ilyet bőven, ha érdekel 🙂

  • Kozma Béla szerint,
    2010. november 16. kedd 10:34 időpontban:

    ÉN mint keresőoptimalizálással foglalkozó szakember annyit mondanék ehhez a cikkhez, hogy ritka amatőr dolgok vannak összeszedve. Gondolom törli az a bejegyzést (hiszen nem bírja a kritikát),habár az egész cikket kéne törölnie. Nem értem miért érzi magát felhatalmazva arra, hogy hülyeségeket írogasson össze.

    Na üdv.,
    Béla

  • Langmár Zsuzsa szerint,
    2010. november 16. kedd 11:11 időpontban:

    Kedves Béla,

    Köszönöm a kedves szavakat.
    Amikor több marketing csatornát használunk, és nem csak az interneten nyomunk egy kampányt, akkor ezeket a szempontokat tartom szem előtt.
    Természetesen kizárólag internetes csatornán más szempontok kerülnek előtérbe, ezért egy SEO-s máshogy láthatja.

  • József szerint,
    2010. november 19. péntek 20:12 időpontban:

    Szakértő nem vagyok, de több weboldalt készítettem. Szerintem nagyon hasznos infók, főleg kezdőknek.

    Sok múlik a jó domainnéven:)

  • Langmár Zsuzsa szerint,
    2010. november 19. péntek 21:52 időpontban:

    Köszönöm József, remélem profitál belőle, akinek szüksége van rá 🙂

  • Magi szerint,
    2011. január 1. szombat 12:38 időpontban:

    Kedves Profik!

    Az utóbbi időben online weblap szerkesztőkkel játszogatok és egyre több barátom mondja, hogy kifizetett egy rakás pénzt Profi ( képzett, mellkas veregető ) weblapkészítőknek plusz hivatalos domaint, weblapjuk mégsem található meg a keresőkben, nem is nézz ki jól, szerkeszthetetlen, és a vérprofi szerkesztő megsértődik, ha frissítenie kell, vagy óriási lóvét akaszt le ismét, hogy korrigálja a saját hibáit. Míg én naponta frissítek, javítok, ha úgy kívánja a helyzet, és szívesen tanulok Zsuzsától jelentéktelennek tűnő dolgokat, mert inteligensen, soha nem nagyképűen adja tanácsait.

  • Magi szerint,
    2011. január 1. szombat 12:52 időpontban:

    Az előzőhöz még a jelentéktelenséghez kapcsolódva:

    Én sokszor jártam úgy, hogy láttam érdekesnek tűnő webajánlást elsuhanó autón vagy egy poszteren, de túl bonyolult volt a domain, hogy néhány óra múlva emlékezzek rá pontosan, így vagy órákba telt megtalálni a cég lapját( ami bosszantó), vagy soha nem sikerült.

    Köszönöm a tanácsokat!
    Szép napot mindenkinek!

  • Langmár Zsuzsa szerint,
    2011. január 1. szombat 15:53 időpontban:

    Örülök Magi, hogy Te is tudsz ötleteket meríteni az oldalon található információkból 🙂

  • Odrovics János szerint,
    2011. február 15. kedd 20:58 időpontban:

    Szia Zsusza!

    Éppen ajánlani akarlak valakinek, így belestem, hogy jó elérési címet adok-e meg az ajánlatkérőmnek, és kicsit olvasgatni kezdtem… 😉

    Nos igen, a domian egy érdekes kérdés. Bár a nagy seo-tudorok megköveznek érte minden marketingest, azért az általad leírtak egy részét tényleg nem árt átgondolni.

    Egyébként ismert seo-sok írták, hogy a domain névnek amúgy sincs túl nagy szerepe az optimalizálásban. Sokkal inkább a releváns tartalomnak, így még fontosabbá válik a megjegyezhetőség…

    Bár ahány seo-s, annyi féle…

    Amúgy, mindez inkább az offline reklámok miatt fontos. Bár, nem árt, ha nem kell valakinek folyton a guglit nyúznia, ha vissza akar térni az oldaladra…

    Szerintem, ezért volt jó választás annak idején a szovegvaros.hu domain is – kár, hogy már nem sok jelentősége maradt, hisz elhagyom a szövegírás világát…

    No, küldöm az e-mail-t az érdeklődőmnek. Ha megkeres, ne köszönd, szívesen tettem, ha nem keres, akkor meg úgy is mindegy.

    Üdv.,
    Odrovics János

  • 7 halálos bűn a domain megtervezésénél… | Vállalkozói életstílus – Avagy: „Hogyan legyél a legszabadabb ember a világon!” szerint,
    2012. december 1. szombat 10:21 időpontban:

    […] egy brand építő „brosi” honlapot is a neveddel, de ne erre helyezd a fő hangsúlyt. Olvasd tovább!…>> Dolgozz kevesebbet! Élj […]

  • Pérer szerint,
    2012. december 2. vasárnap 17:57 időpontban:

    Kezdő vállalkozóként 4 évvel ezelőtt az adott szakma (szolgáltatás) fő kereső szavát foglaltam le ékezetes domainkét, mivel ékezet nélküli már foglalt volt.

    Jó választásnak bizonyult mivel minden különösebb erőfeszítés nélkül jutottam városomban, az első helyre a google keresőben.

    Ilyen formán nem is költök reklámra, mert azóta 3 fősre bővült vállalkozásom bőven ellátják munkával az internetről jövő érdeklődők.

    Megítélésem szerint, ezért kereső optimalizálás szempontjából jó alternatíva lehet egy jól megválasztott ékezetes domain.

    Egy észrevétel 🙂
    Üdv, Péter

  • Langmár Zsuzsa szerint,
    2012. december 2. vasárnap 20:32 időpontban:

    Kedves Péter,a fontos kulcsszavaidat tartalmazó domaint befoglalni ékezetes verzióban vagy ékezetek nélkül valóban jó stratégia. Gratulálok a remek döntéshez 🙂

  • Banki Tamas, DrLinkedin szerint,
    2015. január 29. csütörtök 00:47 időpontban:

    Tobb honlapot epitettem mar, s elkovettem a fentiekbol egy ket hibat. Zsuza irasa megis nagyon relevans, mert most egy olyan ugyfelem van, akinek weblapot epitek (nem ez a fo profilom) es felmerult bennem, hogy a mar meglevo domain melle megvegyem-e az ekezetest is. A cikk(ek) es a kommentek alapjan ugy dontottem, megveszem.
    Remelem megeri.
    Jo munkat mindenkinek!
    Udv,
    Tamas

RSS feed for comments on this post. TrackBack URL

Leave a comment

A legjobb sémákra épülő szövegírási stratégiák, amiket magyar vállalkozók egy maroknyi csoportja már titokban sikerrel használ...
Értesülj elsőként a szövegírási tippekről - csak add meg a keresznevedet és e-mail címedet és máris alkalmazhatod a titkos technikákat!

Email címed:   Keresztneved: