main top

Az internetes kommunikáció fortélyai

2010. szeptember 28. kedd 14:54

internetes kommunikáció

Ha több csatornás és hatékony internetes kommunikációval akarod támogatni az értékesítési folyamatokat a vállalkozásodban, akkor a legjobb helyen jársz!

Ma már egyetlen üzleti vállalkozás sem engedheti meg magának, hogy ne használja az ügyfeleivel való kapcsolattartásra az internetes kommunikáció valamelyik eszközét, hiszen vevői egyre nagyobb része használja a mindennapi életében az internetet.

Mi az a fortély, ami a gyenge internetes kommunikációt megkülönbözteti a kirobbanóan teljesítőtől?

Akárcsak az offline kommunikáció világában, itt is elmondható, hogy az ügyfél minél többször találkozik a hirdetésünkkel, minél több csatornán keresztül kerülünk vele kapcsolatba, annál könnyebben megjegyzi a nevünket. Nagy előnye az internetes kommunikációnak továbbá, hogy az offline hirdetésekhez képest a költségei jóval alacsonyabbak.

Az internetes kommunikáció TOP 7 formája

  1. E-mail
  2. Blog
  3. Közösségi oldalak
  4. Hírlevél
  5. Fórum
  6. Chat
  7. Tartalom megosztók

Nézzük, melyek a legnépszerűbb formái az internetes kommunikációnak

1. formája az internetes kommunikációnak: E-mail

Minden vállalkozó naponta több száz e-mail üzenetet küld ki partnereinek, ezért érdemes kihasználni ezt az ingyenes csatornát arra, hogy az e-mail aláírásunkba beletesszük az elérhetőségünket, és egy rövid reklámot a cégünkről, esetleg a csalinkról (amivel az érdeklődőkből olvasókat konvertálunk).

2. formája az internetes kommunikációnak: Blog

A blog szintén nagyon hatékony kommunikációs csatorna, mert rendszeresen írhatunk benne a szakmai újdonságokról, és nem utolsó sorban optimalizálhatjuk a weboldalunkat a releváns kulcsszavakra.

3. formája az internetes kommunikációnak: Közösségi oldalak

Ma már kötelező jelen lenni a Facebook-on, és a Twitteren is. Bár az Iwiw jelentősége sokat veszített a két piacvezető közösségi oldal térnyerése miatt, azért még pár vállalat ott is hirdet. Ha a két főbb közösségi oldalon jelen vagy, és aktívan kommunikálsz, már akkor is jóval a konkurenciád előtt jársz.
Ha használod ezt a csatornát, akkor bátran keress meg a Facebook szövegírásblog oldalán.

4. formája az internetes kommunikációnak: Hírlevél

A hírlevél lehet aktuális információkat tartalmazó heti hírlevél is, és automatizált hírlevél is, amelyben összegyűjtöd a korábbi legjobb cikkeket, blogbejegyzéseket, tanulmányokat, és ezeket a feliratkozás után rendszeres időközönként küldöd az olvasóknak. Fontos figyelni arra, hogy bizonyos időközönként értékesítési üzeneteket is kapjanak az ügyfelek, nehogy leszokjanak a vásárlásról.

5. formája az internetes kommunikációnak: Fórum

Az értékesebb, csak a legjobb ügyfelek számára fenntartott információkat megoszthatjuk vevőinkkel zárt fórumokon keresztül is. Önkéntes segítőként, vagy hivatalos szerkesztőként reagálhatunk más fórumokon feltett kérdésekre is, mint külső szakember.

6. formája az internetes kommunikációnak: Chat

Az ügyfélszolgáltat feladatainak egy részét végezheti online chat felületen keresztül is.

7. formája az internetes kommunikációnak: Tartalom megosztók

A tartalom megosztókon keresztül készíthetünk videókat (Videa, Youtube), szöveges tartalmakat (Scribd, SlideShare) az olvasóinknak. Tarthatunk így előadásokat, vagy közzé tehetünk piaci felméréseket, kutatások eredményeit is

Az internetes kommunikáció jóval gyorsabb a hagyományos csatornáknál, ezért az ügyfelek is frissebb információkra számítanak tőlünk, ha ezeket az elérési módokat használjuk.

Te az internetes kommunikáció melyik formáját használod rendszeresen?

5 hozzászólás a Az internetes kommunikáció fortélyai bejegyzéshez

  • Borbényiné Nóra szerint,
    2010. szeptember 30. csütörtök 11:49 időpontban:

    Gyakorlatilag mindre volt már próbálkozásom. Jelenleg a fórumot és a Chetet kerülöm 🙂

  • Langmár Zsuzsa szerint,
    2010. szeptember 30. csütörtök 11:56 időpontban:

    Köszi Nóra, ez érdekes.
    Megkérdezhetem, hogy milyen negatív tapasztalataid voltak a fórumozással?

  • Borbényiné Nóra szerint,
    2010. október 1. péntek 00:40 időpontban:

    Saját fórum indítása után úgy éreztem magam, mintha monológot folytatnák. Én beszéltem, ontottam az infót, elolvasták, de nem akaróztak megszólalni, reagálni, új témákat létrehozni az emberkék. Már pedig egy fórumon ugye ez lenne a cél, hogy pörögjön a beszélgetés. Próbáltam egy kis csapatot összeszedni, akikkel úgymond felpörgetjük a kommunikációt, és akkor bátrabban bekapcsolódnak majd a többiek is. De végül is ők sem aktivizálták magukat.

  • Langmár Zsuzsa szerint,
    2010. október 13. szerda 14:46 időpontban:

    Hát, a fórum beindításához valóban kell egy “kemény mag”…

  • Balog Attila szerint,
    2011. szeptember 25. vasárnap 22:07 időpontban:

    A hírlevélküldést én is lájkolom:) Sokaknak teszik, sajnos a kankurenciának is…

RSS feed for comments on this post. TrackBack URL

Leave a comment

A legjobb sémákra épülő szövegírási stratégiák, amiket magyar vállalkozók egy maroknyi csoportja már titokban sikerrel használ...
Értesülj elsőként a szövegírási tippekről - csak add meg a keresznevedet és e-mail címedet és máris alkalmazhatod a titkos technikákat!

Email címed:   Keresztneved: