main top

4 szövegírói ötletszikra januárra

2011. január 3. hétfő 10:30

üzleti kommunikáció januárban

Az év utolsó hónapjában mindenki aktívabban kommunikál, mint a megelőző hónapokban, aminek nagy szerepe van abban, hogy a biznisz is jobban megy ilyenkor. December a vállalkozások számára sok bevételt hoz, mert a legtöbben erre a hónapra ütemezik a szenzációs akciókat, és az ellenállhatatlan ajánlatokat. Pedig némi fantáziával januárban is lehet ünnepeket találni a naptárban…

Ha szeretnéd januárban is egyedivé tenni az üzleti kommunikációdat, akkor néhány nevezetes januári dátum a segítségedre lehet ebben:

Január 6.    – Vízkereszt
Január 18.  – Szent Margit
Január 22.  – A magyar kultúra napja
Január 31.  – Bosco Szent János

Néhány fűszer, amit kevesen használnak, és amivel erőteljessé teheted az üzleti kommunikációdat:

Vízkereszt

A farsang a vízkereszttől (január 6.) kezdődő időszak elnevezése, amelyet bálok, mulatságok, vidám összejövetelek jellemeznek. Az olaszországi hagyomány szerint Befana, az öreg jóboszorkány ezen a napon a jó gyerekeknek ajándékot hoz. Egyes országokban (Pl Franciaországban, Spanyolországban, és a latin-amerikai országokban) süteményeket sütnek, amelyek közül egyben ajándékot rejtenek el, és az lesz a nap királya, aki az ajándékot megtalálja.

Ötlet: A január 6-án beérkező megrendeléseid csomagolásába rejts el valamilyen ajándékot Te is.

Szent Margit

A vesztett muhi csata után IV. Béla királynak megszületett Margit leánya, akit szülei felajánlottak Magyarország megmentéséért, így Szent Margit élete nagy részét a Nyulak szigetén lévő zárdában töltötte. Az önfegyelmezés és keresztény szeretet példaképe volt. A legalacsonyabb rendű munkát is szívesen végezte, és a legrosszabb ruhákban járt. 1270. január 18-án halt meg a Margit-szigeti kolostorban.

Tipp: A január 18-án beérkező megrendeléseid mellé (árrés függvényében) küldjél margitszigeti

  • kristályvizet
  • éttermi ebédmeghívást
  • uszoda belépőt

az ügyfeleidnek.

A magyar kultúra napja

A magyar kultúra napját ünnepeljük január 22-én, annak emlékére, hogy Kölcsey Ferenc 1823-ban ezen a napon tisztázta le a Himnusz kéziratát. Az évfordulóval kapcsolatos megemlékezések alkalmat adnak arra, hogy nagyobb figyelmet szenteljünk évezredes hagyományainknak, beszélgessünk a múltunkat idéző tárgyi és szellemi értékeinkről.

Mesterfogás: Kérd ügyfeleid véleményét a magyar kultúrával kapcsolatban, ismerd meg jobban a vevőidet (esetleg ajánlj fel nekik színházjegyet, ha játszanak veled)

Bosco Szent János

Bosco Szent János eredeti nevén Giovanni Melchior Bosco olasz katolikus pap, a férfi szerzetesrend megalapítója, életét a szegény sorsú gyermekek segítésének és nevelésének szentelte.

Fűszer: Írj arról az olvasóidnak, hogy neked melyik a kedvenc alapítványod, kinek szoktál adományokat küldeni – és kérdezd meg az olvasóidat is erről a témáról.

Ahogy látod, rengeteg alkalom van arra, hogy kommunikálj az ügyfeleiddel. A decemberi képeslap és ajándék dömpingben könnyen elsikkadnak az üzenetek (gondolj csak arra, hogy Te hány karácsonyi üdvözlőlapod dobtál a kukába, vagy hány újévi jókívánság tárgyú e-mailt töröltél olvasatlanul). Úgyhogy itt a lehetőség, hogy egy olyan alkalommal kerülj az olvasóid homlokterébe, amikor uborkaszezon van, és a konkurencia túlélésre játszik…

Ha tetszett a cikk, akkor iratkozz fel a jobboldalt felül a Facebook fül alatt a blogértesítőre, így nem maradsz le a legjobb sémákra épülő szövegírási stratégiákról, amelyeket magyar vállalkozók egy maroknyi csoportja már titokban sikerrel használ.

0 hozzászólás a 4 szövegírói ötletszikra januárra bejegyzéshez

No comments yet.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URL

Leave a comment

A legjobb sémákra épülő szövegírási stratégiák, amiket magyar vállalkozók egy maroknyi csoportja már titokban sikerrel használ...
Értesülj elsőként a szövegírási tippekről - csak add meg a keresznevedet és e-mail címedet és máris alkalmazhatod a titkos technikákat!

Email címed:   Keresztneved: