main top

Lopd el ezt az ötletet a multiktól!

2011. április 4. hétfő 15:08

lenyúlható ötlet a hatékony üzleti kommunikációhoz

Ha úgy érzed, hogy egy hírlevél megírása során az jelenti számodra a legnagyobb kihívást, hogy címet adj az írásodnak, és leírd az első mondatot, akkor ezt a mai bejegyzést biztosan hasznosnak fogod találni a hatékony üzleti kommunikációd kialakításához.

Számos vállalkozót ismerek, akik nem szívesen adják ki a szövegírást egy profinak, mert szeretnek a saját stílusukban írni. Ők rendszerint jól is írnak, hiszen ujjbegyükön érzik a piac pulzusát, és egy nyelvet beszélnek a vevőikkel. Amikor végre elszánják magukat, hogy letudják a feladatot, akkor remek cikket/blogbejegyzést/hírlevelet hoznak össze. Egyetlen bajuk van csak. Akkor jutnak el ebbe az idilli állapotba, amikor már muszáj megtenniük, mert addig inkább halogatják az írást.
Nem tudják ugyanis, hogy miről írjanak.

Az a vicc az egészben, hogyha egy ilyen vállalkozóval leülsz beszélgetni egy kávé mellé, akkor ezer olyan témát tud hozni az iparágából, ami számodra (és a legtöbb vevője számára) rendkívül érdekes. Az ügyfeleivel ellentétben viszont ő évek óta ezekről a kérdésekről levelez, tárgyal, beszél, ezért számára már egyáltalán nem szexi ez a kérdés.

Ember tervez, Isten végez…

Amíg egy magyar vállalkozó megengedheti magának, hogy akkor írjon hírlevelet, amikor akar, addig egy multinál nincs ilyen nagy lazaság. Ha dolgoztál korábban multinál, akkor Te is tudod, hogy ott terveznek, aztán delegálják a feladatokat.

A dm marketingesei már decemberben elküldik egy évre előre, hogy mikor-miről írjak nekik cikket vagy hírlevelet. Persze előfordul, hogy felhívnak márciusban, hogy lesz egy nagy tavaszi smink roadshow, és ehhez még kellene pár jó cikk a weboldalunkra. Ilyenkor van 4-5 téma, ami eszükbe jut. Ha kreatív vagyok, akkor kitalálok még én is párat, és akkor mindenki hepi.

Szabadon lenyúlható ötlet

Ha Te is tudod magadról, hogy jól írsz, akkor két lehetőséged van:
a) Fegyelmezett emberként rendszeresen írsz,
b) Fegyelmezetlen emberként fegyelmezett rendszert használsz

Ha kreatív elmeként nem vagy kifejezetten fegyelmezett, akkor sincs semmi gond, mert neked mások az erősségeid. Viszont érdemes lenyúlnod a multiktól az egy évre való tervezés módszerét, hiszen szükséged van egy jól működő rendszerre a hatékony üzleti kommunikációd érdekében.

Vegyél elő egy fehér papírt, és kezdd el összeírni azokat a témákat, amelyek a következő évszakban foglalkoztatják a vevőidet. Ezt bontsd le hónapokra, és ha intenzíven akarsz kommunikálni, akkor hetekre. És már kész is vagy!

Ha elakadtál, akkor írd meg itt a blogban, hogy melyik hónapra nincs ötleted, és szívesen segítek!

5 hozzászólás a Lopd el ezt az ötletet a multiktól! bejegyzéshez

  • Te mit kérdeznél egy szövegírótól? « szövegírás blog.hu szerint,
    2011. április 15. péntek 11:04 időpontban:

    […] hagy az asztalon, mert nem kommunikál velük rendszeresen… Ezzel kapcsolatban szintén van egy hasznos írásom a […]

  • Zoli szerint,
    2012. február 8. szerda 12:43 időpontban:

    Én arra lennék kíváncsi, hogy hogyan lehet egy évre előre megírni, hogy mi is legyen. Létezik erről egy sablon?

  • Langmár Zsuzsa szerint,
    2012. február 8. szerda 12:50 időpontban:

    Kedves Zoli,
    az éves tervezésnél érdemes figyelembe venni, hogy az eltérő hónapokban milyen ünnepek vannak, valamit tartsd szem előtt a kínálatodra jellemző iparági sajátosságokat is. Sok projektben vannak szezonális termékek, így ha előre gondolkodunk, akkor jól meg lehet tervezni hogy melyik hónapban milyen kampány fusson.

  • Zsuzsanna szerint,
    2012. március 28. szerda 20:04 időpontban:

    Én azt szeretném megkérdezni, hogy ha nem adok el semmilyen terméket, akkor hogyan tudom a “kínálatom”-at hozzákapcsolni pl: egy-egy ünnephez, hogy aktuális legyen, érdekes, és visszatérő érdeklődő legyen a honlapomon?

  • Langmár Zsuzsa szerint,
    2012. március 29. csütörtök 07:55 időpontban:

    A blogoláshoz úgy állj hozzá, mintha valakivel csicseregnél. Biztos vagyok benne, hogy Te is imádod a szakmádat, és még egy ünnepről is eszedbe jut egy-egy sztori, amit össze tudsz kötni közvetve a termékeddel/szolgáltatásoddal Zsuzsanna.
    Közelítsd meg esetleg onnan, hogy az ünnep előtt milyen problémái vannak a legjobb vevőidnek, és erre miként kínál megoldást a szolgáltatásod.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URL

Leave a comment

A legjobb sémákra épülő szövegírási stratégiák, amiket magyar vállalkozók egy maroknyi csoportja már titokban sikerrel használ...
Értesülj elsőként a szövegírási tippekről - csak add meg a keresznevedet és e-mail címedet és máris alkalmazhatod a titkos technikákat!

Email címed:   Keresztneved: