main top

Az internetes kommunikáció 5 alaplépése

2011. május 20. péntek 11:05

internetes kommunikáció

Biztosan Te is ismersz olyan sikertörténetet, ami úgy kezdődik, hogy „Volt egy hobbim…”
Mire gondolok?
Éva a GYES alatt elkezdett azon gondolkodni, hogy miként lehetne megélni abból, ami szeret. Ádám utálta a munkahelyét, ezért munka mellett belefogott a saját biznisz építésébe. A többi már történelem…

A világhálónak köszönhetően ma sokkal könnyebb beindítani egy vállalkozást, mint korábban. A jól működő cégek bámulatos réspiacokat találhatnak maguknak, és ehhez nem kell vagyonokat költeniük az infrastruktúra kiépítésére, vagy a piackutatásra. Az internetes kommunikációd felpörgetésével pár hónap alatt berobbanthatod a vállalkozásodat még akkor is, ha ma még csak egy A4-es papíron szerepelnek a terveid, és ehhez pusztán pár dologra kell kiemelten fókuszálnod.

5 alaplépés az internetes kommunikáció felpörgetéséhez

1.    Blog
2.    Facebook
3.    Virtuális névjegy
4.    Hírlevél
5.    Chat marketing

Nézzük ezeket részletesen

1. lépés az internetes kommunikáció felpörgetéséhez:
Blog

Míg korábban sok vállalkozó azért halogatott egy projektet, mert egy csillivilli weblap több százezres tétel volt, addig ma már null forintos befektetéssel is útnak indíthatunk egy ötletet. Ehhez számos ingyenes blogmotort igénybe vehetsz: a Google Blogger, a WordPress, és számos más internetes cég is profi megoldásokat ad díjmentesen. Neked csak az a dolgod, hogy feltöltsd értékes tartalommal ezeket.

Doubravszky Gyuri, aki a Bagolyvár kiadó vezetője, és egy hatalmas koponya, ebben a hónapban az időforrás blogban kezdett el rendszeresen kommunikálni szenvedélyéről. Két hét alatt teremtett egy gyémántmezőt. Imádom!

Azt javaslom, hogy nyiss egy Excel táblát, és előre tervezd meg, hogy az év 52 hetében miről fogsz írni a blogodban. Amikor valami aktualitás van, akkor azon a héten írjál kétszer. Ezzel a technikával egyenletesen haladhatsz a céljaid felé, mert az üzleti kommunikációd kiemel majd a konkurensek közül.

Ha már lendületben vagy, írjál meg 5 cikket, és minden nap tegyél fel egyet-egyet a blogodba, hogy ne legyen üres. Egy hét alatt lerakhatod ezzel a módszerrel az internetes kommunikációd alapjait. Kész van a kecó, jöhetnek a vendégek a lakásavató buliba – így már el tudják dönteni, hogy tetszik-e nekik, amit kínálsz, és kérnek-e még belőle.

2. lépés az internetes kommunikáció felpörgetéséhez:
Facebook

A közösségi média világában a Facebook elképesztő lehetőségeket hozott a vállalkozások számára. Vannak olyan iparágak, ahol a Twitter is remekül húz, és az Iwiw is próbálkozik újdonságokkal, de én mégis a Facebook-ot ajánlom a figyelmedbe.

Itt szintén a „minden napra egy mese” ökölszabályt javaslom: tervezd meg egy táblázatban, hogy melyik nap mit dobsz be a Facebook-on. Minden héten egyszer érdemes terelni a blogodba is az új bejegyzésedre, néha feltehetsz egy-egy régi cikket is, de ne kizárólag a saját oldaladról legyen szó, mert azt hamar megunják a követőid. Legyél sokszínű és néha indíts szakmai vitát is.

Kezeld úgy a Facebookot, mint egy partit, mert ide beszélgetni jönnek az ismerőseid. Dobjál fel néha vicces témákat, szólj hozzá mások kérdéseihez, lájkold a neked tetsző cikkeket és zenéket. Vannak fenn időmilliomosok, akik tele szemetelik az üzenőfalat bölcs idézetekkel (sok MLM-es teszi), és lemezlovas is akad bőven. Őket egyetlen kattintással ki tudod tiltani a hírfolyamodból, úgyhogy ezzel sem lesz gondod a jövőben.

Amikor azt látod az üzenőfaladon, hogy sok ismerősöd ugyanazt az üzenetet teszi fel, akkor egyél meg egy tábla csokit és vedd elő a kreatív énedet. Amennyiben ez a felkapott téma kapcsolható a bizniszedhez, akkor erről írj egy blogbejegyzést vagy jegyzetet. Az ügyfeleid közül sokan fenn vannak a Facebook-on, és imádni fogják, ha egy problémájukra megoldást kínálsz.

3. lépés az internetes kommunikáció felpörgetéséhez:
Virtuális névjegy

Ha egy szép napon szeretnél odáig eljutni, hogy akkor is zökkenőmentes legyen az üzleti kommunikációd, ha Te épp Ázsiában nyaralsz, akkor érdemes a „felhő alkalmazásokkal” barátságot kötnöd. A Gmail-en keresztül a céges domain alá rendelt postafiókok levelezését bárhol a világon kezelni tudod.

Ha más levelező mellett döntesz, akkor is van lehetőség névjegy létrehozására. Állítsd be, hogy minden kimenő leveled alján ott legyen a 2-3 soros virtuális névjegyed, így az elküldött leveleid mindegyike reklámszöveg, amelyben eljuttatod a fő üzenetedet a partnereidnek.

Nálam ez így néz ki

Ha ütős hirdetést akarsz írni,
akkor kezdd itt:
www.szovegirasblog.hu
http://www.facebook.com/szovegirasblog

Te is találj ki egy rövid üzenetet, amivel reklámozhatod a szolgáltatásodat – hidd el, megéri azt a 3 percet, amíg elbajlódsz a beállításokkal.

4. lépés az internetes kommunikáció felpörgetéséhez:
Hírlevél

A személyes konzultációkon azt szoktam javasolni a nulláról induló vállalkozóknak, hogy készítsenek egy 100 fős listát a már meglévő potenciális érdeklődőik nevével. Itt is bőven elég egy Excel tábla, négy oszloppal:
vezetéknév, keresztnév, email cím és telefonszám.

Ne ijedj meg!
Nézd végig a Facebook adatlapodat, az Iwiw fiókodat, a leveleződben levő partnereid nevét, az íróasztalfiókodban lapuló névjegykártyákat és a telefonod névjegyzékét is. Írj fel ebbe a táblázatba mindenkit, akiről úgy gondolod, hogy javítja az életminőségét, megoldja a problémáit, ha elkezdi olvasni az írásaidat.

Határozd el, hogy addig nem állsz fel az excell táblád mellől, amíg nem szerepel benne minimum 100 név.
Mivel ez a lista a hangrobbanás erejével fogja az üzleti kommunikációdat meglökni, ezért ezt a lépést semmi esetre se hagyd ki.

Amikor elkészültél a 100 fős listáddal, akkor ennek a száz embernek írj egy privát levelet. Tájékoztasd őket, hogy elkezdtél blogolni és a Facebook-on is jelen vagy, valamint javasold nekik, hogy iratkozzanak fel a hírleveledre.

Mielőtt kiküldöd a barátaidnak ezt a privát levelet, válassz egy hírlevél küldő szoftvert, amivel a feliratkozóidnak rendszeresen küldöd a cikkeket. Én a Marketing Postát és a MiniCRM hírlevél küldőjét javaslom az ügyfeleimnek, attól függően, hogy mi a céljuk. A nulláról indulóknak a MailChimp-et tudom még javasolni – ha jól emlékszem, akkor azzal havi 12.000 levelet díjmentesen tudsz kiküldeni.

5. lépés az internetes kommunikáció felpörgetéséhez:
Chat marketing

A skype-n és a Facebook-on, vagy az MSN-en keresztül mindig lesznek páran, akik beszélgetni akarnak veled. Ha nem szoktál chat-elni, akkor is hasznát veszed ennek a lépésnek, mert fogadni mernék, hogy telefonálni és beszélgetni szoktál.

Állíts össze és gyakorolj be egy fél perces bemutatkozó szöveget. Ebben pár mondatban mondd el, hogy miben tudsz segíteni a potenciális érdeklődőidnek. Ne legyen hosszú, mert az életben erre nincs sok idő. Egy liftben, vagy egy névjegykártya csere során ezt el tudod mondani bármikor a jövőben. Tereld őket a blogodba és a Facebook oldaladra, hiszen ezen keresztül tartod a kapcsolatot a vevőiddel.

Ha most tervezed egy új piac meghódítását, akkor ezeket a lépéseket mindenképp vesd be az internetes kommunikációd felpörgetése érdekében.

Megmondom őszintén, hogy az eredeti cikket tíz pontosra terveztem, de olyan hosszú lett, hogy inkább szétszedtem alaplépésekre és haladó szintű megoldásokra. Amennyiben ezt az 5 alaplépést már sikeresen alkalmazod, akkor figyeld a blogot, mert hamarosan jövök a haladó verzióval is.

Ha feliratkoztál a blog értesítőre a jobb oldalon a Facebook boksz alatt, akkor elsők között fogsz erről is értesülni, így biztosan nem maradsz le a finomságokról…

4 hozzászólás a Az internetes kommunikáció 5 alaplépése bejegyzéshez

  • Langmár Zsuzsa szerint,
    2011. május 21. szombat 20:44 időpontban:

    Köszönöm az észrevételeket.
    Anonymus, a 3. pont (virtuális névjegy) beállítása Gmail-ben így néz ki:
    Bal felső sarokban találsz egy fogaskerék ikont (katt)
    A Google Mail beállításai (katt)
    1. fül: általános – itt gördíts le alulra
    Alulról a 7. lehetőség (Aláírás)
    Alapértelmezett: Nincs
    B opció: Ezt kitöltöd
    Lap alján mentés

    Ugyanitt fotót is adhatsz hozzá

  • Kovács Anita szerint,
    2011. május 24. kedd 15:34 időpontban:

    Kedves Zsuzsa!
    Jól összeszedett a cikk, köszönet érte! Igyekezni fogok alkalmazni is az összes lépést!

  • Langmár Zsuzsa szerint,
    2011. május 24. kedd 16:48 időpontban:

    Nagyon szívesen Anita,

    használd egészséggel 🙂

  • Steckverbindungssysteme – Anyád! | Creative Slave szerint,
    2012. július 30. hétfő 11:42 időpontban:

    […] Az internetes kommunikáció 5 alaplépése « szövegírás blog.hu Steckverbindungssysteme – Anyád! […]

RSS feed for comments on this post. TrackBack URL

Leave a comment

A legjobb sémákra épülő szövegírási stratégiák, amiket magyar vállalkozók egy maroknyi csoportja már titokban sikerrel használ...
Értesülj elsőként a szövegírási tippekről - csak add meg a keresznevedet és e-mail címedet és máris alkalmazhatod a titkos technikákat!

Email címed:   Keresztneved: