main top

Az internetes kommunikáció ékkövei

2011. május 24. kedd 06:05

internetes kommunikáció ékkövei

Az internetes kommunikáció ma már minden cégnél központi szerepet kap, hiszen az egyik legköltséghatékonyabb módszer arra, hogy üzenetedet eljuttasd a potenciális érdeklőidhez. Ha az internetes kommunikáció alaplépéseit már ügyesen alkalmazod, és elégedett vagy az eredményeivel, akkor ez a mai, haladó anyag nagy kincs lesz számodra.

Korábban írtam neked az internetes kommunikáció alaplépéseiről (Blog, Facebook, Virtuális névjegy, Hírlevél, Chat marketing), amelyeket bármelyik induló vállalkozásnak kötelező és pofon egyszerű megvalósítani. Most azokról a lépésekről írok, amelyeket kevesen használnak, mert csak némi tanulással megvalósíthatóak meg.

Tudom, hogy a komfortzóna nagy úr, és ezért sokan nehezen veszik rá magukat, hogy új területeket ismerjenek meg. Éppen ezért azt javaslom, hogy amikor a cikk végére érsz, akkor nézd meg, hogy ezeket az eszközöket használja-e a konkurenciád.

Amennyiben azt látod, hogy az iparágadban még senki nem repült rá ezekre a területekre, akkor ma nagyon szép napod van, mert egy eszelős lehetőség nyílt meg előtted!

Az internetes kommunikáció ékkövei

1.    SEO cikkek
2.    Youtube
3.    Linképítés
4.    Keresztmarketing
5.    Wikipedia

Nézzük ezeket részletesen:

SEO cikkek

SEO (Search Engine Optimization) jelentése keresőoptimalizálás, ami annyit tesz, hogy a bejegyzéseinket, aloldalainkat úgy írjuk meg, hogy azok a kereső (Google) találati listáján lehetőség szerint minél hamarabb előre kerüljenek a természetes (nem fizetett) találatok között.

Akkor lesznek SEO szempontból jók a cikkeid, ha a vevőid által gyakran keresett kulcsszavakra benn vagy a találati lista elején. Ebben a játékban az az izgalmas, hogy kicsit a vevőd fejével kell gondolkodni. Ehhez nagy segítséget jelent, ha időnként (minimum évente) megkérdezed a vevőidet, hogy milyen szavakra és kifejezésekre keresnek, amikor az a problémájuk, amire Te kínálsz megoldást.

A Google Analytics szolgáltatása is kötelező eszköz, ha élen akarsz járni. Ezen túl még érdemes elmélyednek a Piackutatás témájában is, mert ha friss tekintettel nézed a területedet, akkor meglepő eredményekre juthatsz. Azt javaslom neked, hogy ehhez olvass bele Goldmann Dávid Piacelemzés 2.0 anyagába, mert ebben tömören benne vannak a leglényegesebb lépések.

Amikor megvannak a kulcsszavaid, akkor kezdj el ezekkel a kulcsszavakkal cikkeket írni – eszelős eredményeket hoz

Youtube

Minden vállalkozó tudja, hogy a közösségi média egy fontos kommunikációs csatorna. A legtöbben a „Facebook, Iwiw és Twitter” szentháromságra gondolnak ilyenkor, mert még nem tudatosodott a legtöbb emberben, hogy a Youtube mögött is egy elképesztő méretű közösség áll.

Minden cég létrehozhat saját csatornát, amivel ki tud emelkedni a többi videó közül. Ráadásul lehetőséged van arra is, hogy egy népszerű videóra egy válasz videóval reagálj (olyan témára érdemes kommentezni, amelyik érdekli a célpiacodat)

Linképítés

A Google a találati lista kialakításánál figyelembe veszi, hogy hány bejövő link mutat az oldaladra. A magyar piacot tekintve több, mint nyolcezer katalógus oldal és linkgyűjtemény van, ezért bőven akar olyan hely, ahol még a Te vállalkozásod is bemutatkozhat. Ügyelj arra, hogy ilyen helyeken NEM a cégnevet kommunikáljuk, hanem a legnagyobb előnyt és azt az eszközt (információ, letölthető tanulmány, blog, hírlevél), amivel a feliratkozókat (potenciális vevőket) gyűjtjük.

Célozd meg, hogy minden hónapban regisztráld be a weboldaladat 100 új helyre – ez jól átgondolt terv mentén haladva minimális napi munkát (15 perc) igényel. Fontos, hogy naponta haladj ezzel a projekttel, mert azt természetes bővülésnek tekinti a Google robotja – ezzel szemben, ha egy nap alatt építesz több száz bejövő linket, akkor tudja a nagy testvér, hogy egyik napról a másikra nem nőhet ilyen drasztikusan az oldalad népszerűsége.

Keresztmarketing

Keress olyan partnereket, akik ugyanahhoz az olvasói réteghez szólnak, mint Te, és nekik is rendszeres az internetes kommunikációjuk, akárcsak neked. Olyan partnerekkel nem sokra mész, akiknek van egy több tízezres vevői adatbázisa, de soha nem kommunikálnak velük.

A keresztmarketing partnerednek kínálj fel egy hasznos tartalmat, amiről beszámolhat az olvasóinak. Írd meg előre az üzeneteket, és avasd be a folyamatba is, hogy milyen módon fogsz értékesíteni a listán.

Fontos, hogy úgy terelje át a partnered hozzád az ő olvasóit, hogy az érdeklődőknek meg kell adniuk az adataikat az információért cserébe (allistát építesz), és legyen ebben egy olyan mező is, ahol hozzájárul, hogy a jövőben hasznos információt kapjon tőled.

Ha neked is hasonló méretű listád van, akkor megállapodhattok úgy is, hogy cserébe Te is kiküldesz egy levelet a listádra, amiben hasznos információkat oszt meg az érdeklődőkkel a keresztmarketing partnered. Amennyiben neked kisebb a listád, akkor ajánlj fel jutalékot, vagy minden egyes feliratkozó után fix összeget (mintha adwords hirdetést futtatnál)

Wikipedia

A Wikipedia egy gigászi szócikk gyűjtemény, melyben rövid leírást találsz a legtöbb témáról. Az iparágad fő kulcsszavaira már biztos létrehozott ilyen leírást valamelyik konkurensed, vagy egy potenciális ügyfeled, aki rajong ezért a területért.

Ha úgy találod, hogy a Wikipedia oldalon még nincs szócikk, akkor mindenképp írj egy hasznos összefoglalót a területről. Senki nem tiltja, hogy az egyik érdekes témát boncolgató blogbejegyzésedet vagy aloldaladat megjelöld a cikkben.

Mivel a Wikipedia jól kidolgozott struktúrájának és hasznos tartalmának köszönhetően magas látogatottsággal bír, ezért nagyra fogod értékelni a Wikiből rád mutató linket.

Nos, ezek voltak az internetes kommunikáció ékkövei. Fogadni mernék, hogy a konkurensed a legtöbbet nem használja, úgyhogy mesés lehetőség előtt állsz, mert egy újabb kék óceánt hódíthatsz meg a következő hónapban.

Ha először jársz az oldalon, és szeretnél a jövőben elsők között értesülni az internetes kommunikációdat felpezsdítő szövegírói trükkökről, akkor az oldal jobb oldalán tudsz feliratkozni a blogértesítőre.

4 hozzászólás a Az internetes kommunikáció ékkövei bejegyzéshez

  • Langmár Zsuzsa szerint,
    2011. május 24. kedd 18:35 időpontban:

    Örülök Csilla, hogy új ötleteket merítettél 🙂

  • Jusztin Ági szerint,
    2011. június 1. szerda 07:55 időpontban:

    Kedves Zsuzsa!

    Nagyon tetszett a cikk. Nekem még nagyon sok újat kell tanulnom, ezért kérdezem tőled, a youtube-ról beollózott videódat milyen programmal készítetted? Egyszerű powerpoint tud ilyet is? Vagy ez valami más? Nekem ez tetszett a legjobban!
    Köszi!

  • Langmár Zsuzsa szerint,
    2011. június 2. csütörtök 08:20 időpontban:

    Kedves Ági, így készül a videó:
    1. Szöveget ráteszed a sablonra – Photoshop
    2. A Mac képszerkéztőjében van slideshow, és ott összeállítod illetve ráteszed a hangot

  • Jusztin Ági szerint,
    2011. június 2. csütörtök 11:56 időpontban:

    Köszönöm! Akkor sajnos tárgytalan, nekem Windowsom van.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URL

Leave a comment

A legjobb sémákra épülő szövegírási stratégiák, amiket magyar vállalkozók egy maroknyi csoportja már titokban sikerrel használ...
Értesülj elsőként a szövegírási tippekről - csak add meg a keresznevedet és e-mail címedet és máris alkalmazhatod a titkos technikákat!

Email címed:   Keresztneved: