main top

85 mágikus karakter az üzleti kommunikációd felpezsdítéséhez

2011. június 16. csütörtök 11:56

üzleti kommunikáció titka

A jól működő cégek és az induló vállalkozások egyaránt nagy figyelmet fordítanak az üzleti kommunikációra, mert ez egy olyan filléres marketing csatorna, ami remekül támogathatja az online értékesítést. Biztos a Te céged is ír hírleveleket a potenciális érdeklődőknek, blogoltok, időnként írtok új sales oldalakat az időszakos kampányaitokhoz, és jelen vagytok a Facebook-on is.

De vajon mi az a 85 mágikus karakter, amire érdemes odafigyelni a Facebook-on az üzleti kommunikációdban?

Mielőtt a varázslatos 85-ös számról beszélnék, nézzük meg, hogy mire figyelj a Facebookon, amikor az üzleti oldaladat kezeled

Partizz, csacsogj

A Facebook egy közösségi oldal, ahova azért jönnek az emberek, hogy a barátaikkal tartsák a kapcsolatot, és érdekes, színes információt gyűjtsenek. Kezeld úgy a FB jelenlétedet, mintha egy partin lennél, ahol rengeteg érdekes emberrel ismerkedhetsz meg. Az életben és egy partin is úgy a legkönnyebb barátokat szerezni, ha kérdezel és figyelsz a válaszra, tehát csacsogj. Fogd fel az egészet mini piackutatásként, hiszen itt villámgyors válaszokat kaphatsz, ha jó kérdéseket teszel fel az olvasóidnak.

Használj beszédes képeket

Ha egy érdekes, ám tömör gondolatot akarsz megosztani az olvasóiddal, de nincs kedved ehhez készíteni egy blogbejegyzést, mert ahhoz túl velős, akkor használj egy beszédes képet, ami elég figyelemfelkeltő. Sokkal többen fogják elolvasni a posztot, ha egy élénk képpel megragadod a figyelmüket.

Tervezz

Tervezd meg, hogy az adott hónapban mennyire lesz aktív az internetes kommunikációd, azaz egy Excel táblába rakd össze azt is, hogy milyen gyakran fogsz posztolni a Facebook-on, és folyamatosan gyűjts ötleteket ahhoz, hogy miről írj. Ha van egy ilyen kincskereső térképed, akkor sokkal hamarabb megtalálod a kincsesládát…

Töltsd meg élettel az oldaladat

Ha eddig csak hobbi szinten egyszer-egyszer irogattál, de elérkezettnek érzed az időt, hogy megmutasd az üzleti oldaladat a barátaidnak, akkor tedd folyamatossá a kommunikációt. Ha azt látják az előzményekben az ismerőseid, hogy 2-3 havonta dobsz fel egy témát, akkor az olyan, mintha egy üres lakásban tartanál lakásavató bulit. Töltsd meg élettel az oldalt, hogy lássák, hogy miről szólnak az írásaid, mert csak így tudják eldönteni, hogy érdemes-e csatlakozni hozzád. A „Gyere velem, én sem megyek sehova” hívó szóra kevesen emelik fel a fejüket…

Ne nyomulj

A Facebook-on könnyű ismerősöket szerezni, de számos barátság végződik olyan gyorsan, ahogy köttetett. Biztos téged is megtalált már ezer hálózatépítő, akik ész nélkül bejelölnek mindenkit, majd az ismeretség visszaigazolása után 3 perccel már fel is vázolják neked életed nagy lehetőségét. Nyilván ez egy sarkított példa, amit általában nem céges oldalak üzemeltetői követnek el, hanem szerencsevadászok, akik aztán nem értik, hogy miért vonja meg tőlük mindenki a bizalmat 4 perc alatt.

Sokszor tetten érhető ennek a nyomulásnak egy finomabb verziója is, amikor a cégek kizárólag a saját cikkeiket teszik fel a FB-ra. Ezt is érdemes elkerülni, mert ettől sótlan lesz az internetes kommunikáció.

Élénk jelzőkkel emelkedj ki a tömegből

A nagyon és az óriási szavak mellett létezik még számtalan szebbnél szebb szinonima, amivel megfűszerezheted az írásodat. Ezekkel a kevesek által használt jelzőkkel ki fogsz emelkedni a konkurenseid közül, mert ezt elvétve használják jól.

Erről írtam is egy információs anyagot a Marketing Medve csomagba ezzel a címmel: Azonnal bevethető szövegírási trükkök az üzleti kommunikációd felpezsdítéséhez. Ha téged is érdekel a téma, akkor most fillérekért lecsaphatsz erre az anyagra. Akiknek megmutattam eddig, azok egyetértenek abban, hogy az írás önmagában jóval többet ér, mint az a pár ezer forint, amit a harmincnál több gondosan megválogatott tudásanyagért fizetsz (Tonk Emil, Kiyosaki, Doubravszky György, Kasza Tamás, Brian Tracy, Jay Abraham, Dr Tóth András)

Neki írjál, ne pedig a rajongóknak

A monitor előtt nem a rajongóink ülnek, hanem Tercsi, Fercsi, Kata, Klára. Nem érzik sajátjuknak azokat a gondolatokat, amelyek a „Kedves rajongóink” megszólítás után állnak. Ahogy Te sem úgy gondolsz magadra, mint a Kovács Kft. rajongója, úgy ő sem azonosítja magát így. Ezért kerüljük el azt a gyakori hibát is, amikor őhozzájuk (mint a nyájhoz) beszélünk, és túl általános kérdést teszünk fel.

Rossz példa:
Szeretitek a jeges teát?

Jó példa:
Melyik a kedvenc fagyid?

85 mágikus karakter

Könnyen be tudod vonni az olvasóidat a beszélgetésbe, ha kérdezel tőlük. Kérd ki a véleményüket a szakterületedet érintő kérdésekben, vagy szerezz információt a határterületekről, esetleg róla (mini piackutatás).

Az egyszerű, jól feltett kérdésekre szívesen válaszolnak a rajongók, azonban még ezt is felemelheted egy magasabb szintre, ha odafigyelsz egy apróságra. 85 karakternél rövidebb kérdéseket fogalmazz meg, amit pár pillanat alatt be tud fogadni az olvasód.

Amennyiben ezeket az apróságokat szem előtt tartod, akkor többen reagálnak a posztjaidra, és nagyobb lesz az aktivitás az oldaladon. Az üzleti kommunikációdban pedig a figyelemért vívjuk a legnagyobb harcot.

Ha először jársz az oldalon, és szeretnél a jövőben elsők között értesülni az eredményeidet megemelő szövegírói trükkökről, akkor az oldal jobb oldalán tudsz feliratkozni a blogértesítőre, itt a bejegyzés alatt pedig jelezheted a barátaidnak, hogy találtál egy jó cikket.

2 hozzászólás a 85 mágikus karakter az üzleti kommunikációd felpezsdítéséhez bejegyzéshez

  • Himer Csilla szerint,
    2011. június 16. csütörtök 12:32 időpontban:

    Köszi, Zsuzsa, megint jót alkottál. A 85 karakterre meg már nagyon gyúrok… :)))

  • Langmár Zsuzsa szerint,
    2011. június 16. csütörtök 17:29 időpontban:

    Örülök Csilla, ha hasznosnak találod.
    A 85 karakter a Te fantáziáddal elég nagy kihívás – de szereted a kihívásokat, mint azt tudjuk 🙂

RSS feed for comments on this post. TrackBack URL

Leave a comment

A legjobb sémákra épülő szövegírási stratégiák, amiket magyar vállalkozók egy maroknyi csoportja már titokban sikerrel használ...
Értesülj elsőként a szövegírási tippekről - csak add meg a keresznevedet és e-mail címedet és máris alkalmazhatod a titkos technikákat!

Email címed:   Keresztneved: