main top

A vonzó címsor 7 összetevője

2011. július 27. szerda 16:00

internetes kommunikáció és a címsor

Ahogy a magánéletedben, az üzleti kommunikációdban is nagyon fontos szerepe van a bemutatkozásnak, hiszen már az első pár pillanatban eldöntöd, hogy érdekel-e egy adott ember. Ugyanígy már egy cikk főcímének elolvasásánál meghozod a döntést, hogy adhat-e értéket számodra az írás, vagy becsukod az oldalt.

Éppen ezért rendkívül fontos, hogyan indítod a cikked, hírleveled, értékesítési oldaladat. Egy ütős címsorral nagy eredményeket érhetsz el, míg egy esetlen főcímmel nem mész semmire.

Mi a főcím célja?

Bizonyára nem okoz meglepetést, hogy a címsor célja nem más, mint hogy eladd vele a továbbolvasást. Ennek érdekében a jó címsor figyelemfelkeltő (akár meghökkentő), kíváncsiságot kelt, tömör, informatív és cselekvésre (olvasásra) késztet.

Nézzük meg, hogyan tudsz igazán hatásos címsort írni néhány bevett trükk segítségével.

A címsor mutasson megoldást az olvasó problémájára

Kézenfekvő módszer az, ha a címsorban tudatod az olvasóval, hogy a cikked elolvasásával megoldást kínálsz egy adott problémájára. Ezzel a problématudatát is erősíted, ami rendkívül fontos szempont, ha el akarod érni, hogy elolvassák a tartalmadat.

Például:
Megtudhatod, hogyan javíthatsz látásodon 1 hónapon belül

A veszteségtől való félelem nagyobb, mint a nyereség iránti vágy

Az emberekben a veszteségtől való félelem sokkal erősebb, mint a nyereség iránti vágy, érdemes ezt a pszichológiai tényt felhasználni. Tudasd az olvasóval, hogy miről marad le, ha nem olvassa el az egész cikket.

Például:
Kimaradnál az év legnagyobb vállalkozói partijából?

A negatív címsor több embert vonz?

Ne félj hangsúlyozni a negatívumokat! A főcím egyik feladat az, hogy lehető legpontosabban betaláljon az olvasót érintő problémába, erre nagyon jó megoldás az, ha arra a fájó pontra koncentrálunk, amire megoldást keres, ahelyett, hogy egyből magát a megoldást kínálnánk.

Például:
3 ok, amiért katasztrófa a házasságod és hogyan javíthatod ki ezeket

A felszólító mód előnyei

Az utasító címsor lényegre törő, cselekvésre buzdít és egyértelműen tudatja az olvasóval, mit kell tennie. Az emberek többsége szereti, ha megmondják neki, mit csináljon, emiatt ezzel a fajta főcímmel igazán sikeres lehetsz.

Például:
Hódítsd vissza a barátnőd 1 hónapon belül!

Nyiss kérdéssel

A kérdéssel egyből bevonjuk az embereket. A kérdéssel kezdődő címsor mindenképpen legyen egyszerű és egyértelműen derüljön ki belőle, milyen témában olvashat tovább.

Lehet eldöntendő kérdés, de akár el is gondolkodtathat.

Például:
Unod már, hogy megbámulnak a testsúlyod miatt?
Miért előnyösebb az üzleti életben az okostelefon?

Használj számokat

A figyelemfelkeltés egyik ősi fegyvere a pontokba szedett érvelés, nem csoda, hogy a médiában hemzsegnek a számoktól a címsorok. Nézd meg bármelyik sikeres magazint, és a főoldalon biztosan találni fogsz számot tartalmazó címet. Miért? Mert könnyen megjegyezhető és tömören összefoglalja, miről is olvashat bővebben.

Például:
12 tipp, hogy a bőröd télen is hidratált legyen

Légy provokatív!

A figyelemfelkeltés egyik legjobb eszköze a provokáció. Ha szokatlan a címsorod, szinte garantált, hogy mindenki kíváncsi lesz tartalmadra.

Például:
Akár el is áshatod magad, ha nem tudsz angolul

A cikkben felsorolt ötleteket kedved szerint kombinálhatod, egyszerre lehet egy cím például provokáló, tartalmazhat számot és lehet kérdő mondat is. A lehetőségeknek csak a képzeleted szab határt.

Érdemes a címsorokkal kísérletezni és mérni a kiváltott hatást, de ez már egy következő cikk témája lesz.

Te mi alapján írod a címsoraidat?

3 hozzászólás a A vonzó címsor 7 összetevője bejegyzéshez

  • Panka szerint,
    2011. július 28. csütörtök 10:03 időpontban:

    Kedves Zsuzsi!

    Ez az írás rendkívül hasznos, köszönöm szépen!

  • Langmár Zsuzsa szerint,
    2011. július 28. csütörtök 10:34 időpontban:

    Használd egészséggel Panka 🙂

  • Stift András szerint,
    2011. augusztus 16. kedd 14:13 időpontban:

    Kedves Zsuzsa!

    Nagyon tetszik a bejegyzése. Bár egy részét már ismertem (ha nem így lenne akkor is ezt mondanám;)) és alkalmazom is, mindig jó ilyen cikkeket olvasni. A veszteségtől való félelem nagyobb, mint a nyereség iránti vágy, illetve a negatív címsor taktikáját beépítem 🙂
    Köszönöm!

RSS feed for comments on this post. TrackBack URL

Leave a comment

A legjobb sémákra épülő szövegírási stratégiák, amiket magyar vállalkozók egy maroknyi csoportja már titokban sikerrel használ...
Értesülj elsőként a szövegírási tippekről - csak add meg a keresznevedet és e-mail címedet és máris alkalmazhatod a titkos technikákat!

Email címed:   Keresztneved: