main top

A szöveges tartalmon túl…

2011. augusztus 3. szerda 08:00

tartalomgyártás, szövegirásHa tartalomgyártásról van szó, mindenkinek a szövegírás jut eszébe. Megírsz egy tartalmat, felteszed a weboldaladra és boldog vagy, hisz újabb cikkel gazdagítod olvasóidat. Ez teljesen jogos, azonban ne feledd, hogy a szövegeken túl léteznek egyéb tartalomtípusok, amik színesebbé teszik a weboldaladat.

Ha lépést akarsz tartani a korral, el kell kezdened más típusú tartalmakat is készíteni.

Ebben a cikkben összegyűjtöttem neked néhány tartalomformát, amit te is könnyedén meg tudsz csinálni.

Természetesen végtelen számú tartalomtípus létezik, ezeket azért emeltem ki, mert minimális műszaki tudással, gyorsan kivitelezhetők.

Angol nyelvű videók feliratozása

Biztosan léteznek a weboldalad témájában angol (vagy más) nyelvű videók, amik rendkívül hasznosak lehetnek olvasóidnak.

Nincs más dolgod, mint rákeresni youtube-on, vimeon és más videó megosztó portálokon a témádra, majd lementeni a videót, lefordítani, majd feltölteni és megosztani.

Lefordíthatod akár te magad, vagy megbízhatsz a környezetedből valakit, ha nem ismersz olyan embert, akit alkalmasnak találnál a feladatra, érdemes fórumokon körülnézni, biztosan találsz egy egyetemistát, aki jó áron elkészíteni számodra.

Ha elkészült a feliratozás, töltsd fel úgy a videót, hogy hivatkozz az eredetire. Youtube-on van egy olyan lehetőség, hogy az eredetire való válaszként is publikálhatod. Ezzel még több embert érhetsz el.

Saját videó készítése

A feliratozásnál időigényesebb, ám sokkal közvetlenebb, ha saját magad készítesz videó tartalmat.

Rengeteg lehetőség van saját videót készíteni.

Csinálhatsz egy prezentációt, egy rövid klipet

Készíthetsz egy személyes bejelentkezést, amiben elmesélheted, ha közvetlenebb a kapcsolatod az olvasóiddal, hogy mi történt veled mostanában, vagy mik a terveid a jövőre nézve, stb.

Beszélhetsz egy fontos témáról is, például bemutathatod termékedet a videóban.

Csinálhatsz képernyővideót, amiben elvégzel egy rendelést, ha sokak számára bonyolult.

Interjút is tehetsz fel blogodba. Lehet olyan is, ahol veled készül a riport, vagy készíthetsz egy sorozatot, amiben másokat kérdezel.

A videó tartalom rendkívül népszerű, angol piacon már mindenki használja, aki számít!

Elsőre talán ijesztőnek tűnhet saját videót készíteni, de hidd el, az olvasók meghálálják. Gondolj bele abba, hogy mostanában a tv mennyivel népszerűbb a könyvnél.

Megszámlálhatatlan lehetőség van saját videó készítésére, itt az ideje, hogy elgondolkozz, célpiacod milyen témában nézne videókat.

Audió

Több videótémát elkészíthetsz audióban is, például riportot, személyes bejelentkezést. Érdemes belehallgatnod néha a rádióba, onnan sok ötletet meríthetsz.

Az audió előnye, hogy kevesebb előkészület szükséges hozzá, nem kell törődnöd a háttérel vagy azzal, hogy éppen mi van rajtad, csak megnyomod a felvétel gombot és már készül is a tartalom.

Képes riport

Néha tehetsz fel olyan tartalmat, amiben csak képek vannak. Ez lehet egy eseményen készült fotósorozat vagy egy termék bemutatása. Ha olyan a témád, készíthetsz felvételt a munkaasztalodról, stb

Videóközvetítés

Magyarországon még nem terjedt el a stream, ezért röviden leírom mit is jelent. Léteznek szolgáltatók, például a magyar fejlesztésű ustream.tv, aminek segítségével élő közvetítést tudsz készteni. A nézők akár kérdezhetnek is egy cset felületen keresztül. Nincs szükséged másra, mint egy regisztrált fel óra, internet hozzáférésre és egy olyan számítógépre, amivel videót tudsz rögzíteni. Akár a kamerádat is összekötheted a számítógépeddel.

Ez nem az a tartalomtípus, amit érdemes gyakran alkalmaznod, de például egy kampánynál nagyon hasznos lehet.

Közvetítés egy eseményről

Igazából ez is egy írott tartalom, mégis különbözik a hagyományos szövegtől.

Ha élőben nyomon követsz egy eseményt, folyamatosan tudathatod a számítógép előtt ülő olvasóidat a történésekről. Nagyon jó példa erre az, amikor az, index.hu közvetít egy eseményt, például egy választást.

Még sokáig sorolhatnám a tartalomtípusokat, de úgy gondolom, ha ezek közül csak kettőt meghonosítasz weboldaladon, már sokat dobhatsz olvasóid elégettségén.

A lényeg, hogy légy kreatív és merj bátran újítani!

Te milyen egyéb tartalmakat szoktál használni? Ezeket alkalmazod?

Egy hozzászólás a A szöveges tartalmon túl… bejegyzéshez

  • Kné Tóth Tímea szerint,
    2011. augusztus 8. hétfő 16:19 időpontban:

    Szia Zsuzsa!
    Nagyon köszönöm, hogy teljesítetted kívánságom és küldtél egy Google+ meghívót! Hálás vagyok, hogy felkínáltad a lehetőséget!
    Kívánok neked nagyon szép hetet!
    Köszönettel
    Timcsi

RSS feed for comments on this post. TrackBack URL

Leave a comment

A legjobb sémákra épülő szövegírási stratégiák, amiket magyar vállalkozók egy maroknyi csoportja már titokban sikerrel használ...
Értesülj elsőként a szövegírási tippekről - csak add meg a keresznevedet és e-mail címedet és máris alkalmazhatod a titkos technikákat!

Email címed:   Keresztneved: