main top

5 elhanyagolhatatlan tényező sikeres Facebook oldaladhoz

2011. augusztus 10. szerda 08:00

facebook marketingA Facebook már Magyarországon is elérte, hogy a vállalkozások többsége kötelezőnek érezze, hogy megjelenjen a közösségi site-on.

Ez nem véletlen, hiszen üzleti szempontból a Facebook egy kihagyhatatlan marketingeszköz, mert rajta keresztül közvetlenül és ingyenesen el lehet érni célpiacunkat.

Nem elegendő azonban létrehozni az oldalt, hiszen megfelelő stratégia és kommunikáció nélkül nem ér semmit az egész.

Sokan szem elől tévesztik a célt: minél több potenciális ügyfelet vonzani az oldalhoz, hogy később a kapcsolatból tőke vagy más haszon származzon, természetesen úgy, hogy ez mindkét fél számára előnyös legyen.

Ebben a cikkben 5 olyan Facebook marketingfogást mutatok be, aminek segítségével sikereket érhetsz el Facebook-marketingedben.

Egyedi és figyelemfelkeltő profilkép, amit mindenki megjegyez

Úgy gondolom, hogy ez az egyik legfontosabb eleme egy rajongói oldalnak. Az első, amivel a felhasználó találkozik, a profilkép, éppen ezért fontos, hogy maradandó és pozitív benyomást keltsen.

A cégek többsége a logóját használja profilképként, ez teljesen evidensnek is tűnik, mégsem ez a legjobb megoldás marketing szempontból. Lehet használni a logót, de érdemes feldobni valami figyelemfelkeltővel, hogy megragadjon az emberekben. Törekedhetsz arra, hogy a kép esztétikus legyen, lehetnek benne élénk színek, érdekes formák vagy akár poénossá is varázsolhatod. Ha megkérsz egy grafikust, biztosan el tud készíteni számodra egy szuper profilképet. Hidd el, érdemes ebbe befektetni!

Hány kommunikáció legyen az oldalon?

A Socialbakers.com megpróbált választ találni erre a kérdésre és végzett egy rövid felmérést. Két részre bontotta a cégeket: média cégekre és márkákra.

A három hónapig tartó mérések alapján a média cégek átlag napi 7 posztot közölnek, a márka oldalak pedig átlagosan napi egyet.

Ideális poszt szám a Socialbakers szerint nem létezik, azonban iránymutatásként a követezőket ajánlják:

Ha csak heti kettőt vagy egyet posztolsz, akkor nem alakul ki kötődés a közönségedben a Facebook-oldalad iránt.
Azonban egy márka oldalon az is előfordulhat, hogy ha napi kettőnél többször írsz a Facebook-oldaladra, akkor azt már soknak érzékelik.
Tehát egy márka oldal esetén érdemes heti 5-8 üzenettel kalkulálni.

A média oldalaknál akár 4-szer vagy 10-szer annyi poszt is belefér hetente, mivel ezek az oldalak olyan információkat és híreket tesznek közzé, amiket akár egész nap szívesen olvasnak a követők.

Adj a rajongóknak valami olyat, amit csak Facebook-on kaphatnak meg tőled

Ahhoz, hogy érezzék, értéke van annak, hogy követik oldalad, nem elég, ha információt osztasz meg közönségeddel, ennél többre van szükség. Adhatsz időnként kuponkódokat, amik kedvezményre vagy ingyenes szállításra jogosítanak. Hirdess játékokat, jutalmazd meg követőidet!

Ha elérsz egy bizonyos rajongószámot, köszönd meg követőidnek egy ajándéksorsolással. Ahogy az életben, a Facebook-marketingben is rendkívül fontos, hogy azt is nézd, te mit tudsz adni, ne csak azt, a rajongóid mit tudnak tenni érted.

Adj egyedi URL-t facebook oldaladnak

Ha Facebook-oldalad eléri a 25 követőt, egyedi url-t adhatsz meg, például http://www.facebook.com/infomemehu. Ez a keresők szempontjából is rendkívül fontos, de a felhasználók is könnyebben megjegyzik, ha elhangzik valahol a webcím.

Te melyik céget veszed komolyabban, amelyik mindenkilapja.hu-n szerepel vagy amelyik saját domainnel rendelkezik?

Ha elkezdted, ne hagyd abba

Gyakran előfordul, hogy egy cég létrehoz egy Facebook-oldalt, kommunikál rajta pár hétig, majd abbahagyja. Ez nem csupán azért rossz, mert elzár egy kommunikációs csatornát, de az is elég kiábrándító, ha a cégre rákeresve egy haldokló Facebook rajongói oldalt talál a felhasználó.

A Facebook kiváló eszköz mind reklámozásra, népszerűsítésre, mind pedig arra, hogy megtudd, mit gondolnak rólad vevőid, az pedig, ahogy egy előző cikkünkben (Téged érdekel ügyfeleid véleménye?) írtuk, rendkívül fontos.

A Facebook-marketing egyáltalán nem nehéz, ha figyelembe veszed a legfontosabb tényezőket, folyamatosan gyakorolsz és tanulsz a témában, nagy eredményeket érhetsz el vele.

Neked van Facebook rajongói oldalad?

0 hozzászólás a 5 elhanyagolhatatlan tényező sikeres Facebook oldaladhoz bejegyzéshez

No comments yet.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URL

Leave a comment

A legjobb sémákra épülő szövegírási stratégiák, amiket magyar vállalkozók egy maroknyi csoportja már titokban sikerrel használ...
Értesülj elsőként a szövegírási tippekről - csak add meg a keresznevedet és e-mail címedet és máris alkalmazhatod a titkos technikákat!

Email címed:   Keresztneved: