main top

Neked csak jó olvasóid vannak?

2011. augusztus 24. szerda 10:59

szövegírás trükkökElsőre lehet, hogy furcsán hangzik, de a Te weboldaladnak, blogodnak is vannak “jó” és “rossz” olvasói. Ha bevételre szeretnél szert tenni szövegírás segítségével, nagyon fontos, hogy kik olvassák azokat. Biztosan elégedettséggel tölt el, ha minél több oldalletöltést érsz el egy cikkel, azonban korántsem biztos, hogy kevesebb, minőségi olvasóval ne tudnál jobb konverziót elérni.

Hogy mitől “jó” egy olvasó?

Egy jó olvasó már első látogatásra több percet (témától függően) tölt az oldalon, feliratkozik hírleveledre, értesítődre, lájkolja Facebook oldaladat, hozzászól a bejegyzéseidhez, esetleg még személyesen is megkeres. Ha direkt értékesítesz weboldaladon, vásárol.

Honnan tudod eldönteni, hogy milyen olvasóid vannak?

Hiába van havonta több 1000 látogatód, ha nagy részük csak véletlenül bukkan az oldalra, nem is a te témádra kíváncsi. Ezt nagyon könnyed ki tudod deríteni, csak meg kell nézned a Google Analytics-ben (vagy ha más szolgáltatást használsz, akkor abban), hogy mekkora egy-egy cikkedre a visszafordulási arány (Bounce Rate). Amennyiben ez az arány magas, sok elégedetlen látogatóval van dolgod.
Minden cikkre és aloldalra vonatkozóan nézd meg ezt az arányt és ha 50% felett van, akkor az adott helyen nincs rendben valami.
Azt is tanulságos megvizsgálnod, hogy a látogatók mennyi időt tartózkodnak az adott oldalon. Ebből következtethetsz arra, hogy elolvasták-e a tartalmadat vagy hamar észrevették, hogy nem nekik szól, nem arra voltak kíváncsiak. Ha feltételezzük, hogy tartalmad és weboldalad minősége megfelelő, a látogatókkal van a baj.

Mi lehet az oka annak, hogy nem olvassák el szövegedet?

Három fő ok lehetséges. Az első és egyben a leggyakoribb, hogy nem azok találnak meg, akiknek írsz. Ezt úgy tudod legegyszerűbben kideríteni, hogy megnézed, milyen keresési szavakból érkeznek a látogatóid, mennyi időt töltenek az adott oldalon (ebből következtethetsz arra, vajon elolvasták-e azt), valamint hogy hány másik oldalt látogatnak meg.

A következő lehetséges ok, hogy a tartalmad nem megfelelő minőségű.
Ha az adott cikk túl rövid és nem tartalmaz az olvasó számára elegendő hasznos információt, látogatóid elégedetlenek lesznek és elmennek az oldalról. Ügyelj a helyesírásra és a fogalmazásra is. Hiszen hiába jó az, amiről írsz, ha értelmezhetetlen és zavaróan sok hiba található benne.

A harmadik indok az lehet, hogy a weboldal minősége, kinézete, nem megfelelő, esetleg taszító. Nem csupán a csillogó gif-ek, vibráló színek hathatnak negatívan, az is elképzelhető, hogy weboldalad csupán egy adott böngészőben néz ki rosszul, mert például szétcsúszik a menüje. Érdemes minden lehetséges böngészőben megnézni, hogy mutat a weblapod.

Mit tehetsz, hogy jó olvasóid legyenek többségben?

Az utolsó pontban leírtakat a legegyszerűbb kontroll alatt tartani. Ha nem vagy biztos benne, hogy weboldalad külseje bizalomgerjesztő és szép, kérdezd meg ismerőseidet. Amennyiben bátrabb vagy, akár olvasóidtól is érdeklődhetsz.

Ha elégedett és visszajáró látogatókat szeretnél, elsősorban a jó tartalomra kell koncentrálnod. A profi szövegírás mellett bevethetsz egyéb trükköket is, amikkel elérheted például, hogy hozzászóljanak az adott bejegyzéshez vagy több időt töltsenek az oldalon. A keresőkben elfoglalt helyezésnél ugyanis az is számít, hogy a látogatóid mennyi ideig tartózkodnak a weboldalon.

3+1 tipp a megfelelő szövegíráson túl:

  • Bejegyzések után kérd meg olvasóidat, hogy meséljék el tapasztalataikat, tegyenek fel kérdéseket.
  • Helyezz el a bejegyzés alatt “Kapcsolódó cikkek” box-ot, így elérheted, hogy több időt töltsenek weboldaladon, ne zárják be azonnal.
  • Bejegyzéseidet mindig címkézd és kategorizáld, hogy megkönnyítsd a navigációt. Fontos, hogy releváns szavakat adj meg!
  • Helyezz el képeket, beágyazott videót, szavazást a cikkben. Ettől ugyanis izgalmasabbá válik az oldalad.

Ha sok visszatérő látogatót szeretnél, oda kell figyelned a változatosságra is. Készíts játékokat, szavazást, riportokat, legyen izgalmas az oldalad!

Te figyeled, milyen minőségű látogatói vannak oldaladnak? Milyen egyéb trükköket ismersz?

2 hozzászólás a Neked csak jó olvasóid vannak? bejegyzéshez

  • Stift András szerint,
    2011. augusztus 26. péntek 12:34 időpontban:

    A Bounce Rate-hez fűznék hozzá annyit, hogy véleményem szerint egy-egy cikket megvizsgálva nem szűrhetjük le belőle, hogy az a cikk jó vagy rossz. Az egyszerűen annyit jelez nekünk, hogy a látogatók tfh. 60%-a elolvasta a cikket, értékesnek találta és elköszönt, míg a látogatók 40%-a az oldalounkon más cikket is olvasott.

  • Langmár Zsuzsa szerint,
    2011. augusztus 26. péntek 13:47 időpontban:

    Köszi a kiegészítést. Ez is egy szempont András, de azért abban is segít nekünk, hogy lássuk a különböző oldalak sorrendjét:
    mely oldalaink népszerűbbek és melyek azok, amelyeket rövidebb idő alatt, gyorsan elhagynak
    Persze az sem mindegy, hogy mi a célod az adott oldallal

RSS feed for comments on this post. TrackBack URL

Leave a comment

A legjobb sémákra épülő szövegírási stratégiák, amiket magyar vállalkozók egy maroknyi csoportja már titokban sikerrel használ...
Értesülj elsőként a szövegírási tippekről - csak add meg a keresznevedet és e-mail címedet és máris alkalmazhatod a titkos technikákat!

Email címed:   Keresztneved: