main top

Melyik a jobb, a Facebook-oldal vagy Facebook-csoport?

2011. szeptember 7. szerda 09:13

A Facebookon két lehetőséged van a szervezett közösségépítésre: a Facebook-oldal és a Facebook-csoport. Elég sok különbség van a kettő között, mindegyiknek megvan a maga előnye és hátránya. Mielőtt létrehoznád bármelyiket is, érdemes megvizsgálni, melyik az előnyösebb céged internetes kommunikációjához.

Először nézzük meg, melyik mit jelent a gyakorlatban:

 

Facebook-csoport:

A csoport  az offline világban jól ismert “klub”-hoz hasonló. Azonos érdeklődés vagy egy közösséghez tartozás köti össze a csoport tagjait. Például a Kézilabda rajongók klubja vagy a Pszichológusok klubja.

A csoport létrehozója beállíthatja azt, hogy publikus vagy zártkörű közösségről van-e szó,  valamint tagokat hívhat meg . A Facebook-csoportot vállalkozások is jól hasznosíthatják. Például hirdethet kézilabda mezeket a csoport tagjainak.  A lehetőségeknek csupán a képzeleted szab határt!

 

Facebook-oldal:

Az internetes kommunikáció legelterjedtebb módja a Facebook-on.

A Facebook-oldalon a felhasználók érdeklődésüket fejezhetik ki egy márka vagy egy cég iránt, kapcsolatba kerülhetnek vele, első kézből értesülhetnek a hírekről, információkról vagy esetenként speciális lehetőségekkel, játékokkal, kedvezményekkel találkozhatnak.

A Facebook rajongói oldal létrehozója a csoporthoz hasonlóan rendelkezik az adminisztrációs jogokkal, azonban kiléte nem publikus. A rajongói oldal nagyban hasonlít a Facebook-profilhoz (személyes oldalunk), szinte teljes egészében megegyezik a Facebook-oldaladdal, azonban baráti kapcsolatokat nem hozhatunk létre.

 

Néhány közös tulajdonság, mely előnyös lehet internetes kommunikációdban:

  1. Indexeli a Google
  2. Lehet írni az Üzenőfalra
  3. Eseményeket lehet létrehozni

 

Facebook megjelenésednél ezeknél jóval több dolgot kell mérlegelned, mielőtt döntenél.

Nézzük meg, milyen specifikus tulajdonságokkal rendelkezik a Facebook-csoport és az oldal.

 

Facebook-oldal előnyei:

  1. Saját nevedben ajánlhatod ismerőseidnek
  2. Részletes statisztikai adatokhoz jutsz hozzá
  3. Különböző típusú oldalakat hozhatsz létre vállalkozásod típusától függően
  4. Alkalmazásokkal bővítheted (pl. játékok)
  5. Elterjedtebb a vállalkozások internetes kommunikációjában
  6. Egyedi, könnyen megjegyezhető URL-t használhatsz

 

Facebook-csoport előnyei:

  1. Emailt küldhetsz a tagoknak
  2. Küldhetsz meghívót másoknak
  3. Bárki létrehozhatja
  4. Tudod kontrollálni, hogy kik csatlakozhatnak
  5. Jobban kézben tudod tartani az adatvédelmet

 

Ebben a rövid és tömör összefoglalóban csak a legfontosabb pontokra tértem ki, szerettem volna felhívni a figyelmedet, hogy nem csak rajongói oldallal kommunikálhatsz.

Az, hogy neked melyik az előnyösebb, nagyban függ az internetes kommunikáció céljától és attól, hogy kiknek szól. Ha cégedet szeretnéd népszerűsíteni, érdemes oldalt létrehoznod, mert nem fog személyes felhasználó társulni az oldalhoz, emellett egyszerűbben és szélesebb körben kommunikálhatsz.

 

Neked mi a véleményed? Van már Facebook-oldalad vagy csoportod?

9 hozzászólás a Melyik a jobb, a Facebook-oldal vagy Facebook-csoport? bejegyzéshez

  • Tornoczky Gábor szerint,
    2011. szeptember 7. szerda 14:58 időpontban:

    Igen, van egy oldalam. Csoportban még nem gondolkoztam, de érdekes a tagoknak küldhető email gondolata.

    Mi a véleményetek az oldalamról? Megnéznétek?

  • Langmár Zsuzsa szerint,
    2011. szeptember 7. szerda 15:07 időpontban:

    Gábor, szerintem jó a kezdőoldala a FB fiókodnak, de az üzenőfalon nem folyamatos a kommunikáció.
    A névjegyhez beírnám a webcímet is, mert ott elkéred az elérhetőséget, és listát építesz.
    Ha a listádnak folyamatosan küldesz hírlevelet, akkor azokat be lehet dobni a FB-on is.

  • Kasza István szerint,
    2011. szeptember 10. szombat 11:09 időpontban:

    Szia Zsuzsa!
    Látom, nagyon friss még ez a cikk és én pont erre kerestem most a választ.
    Oldalt vagy Csoportot hozzak-e létre???
    Én pár napja hoztam létre egy céges oldalt erdei iskolánk népszerűsítése céljából. Te melyiket javaslod?

  • Langmár Zsuzsa szerint,
    2011. szeptember 10. szombat 11:20 időpontban:

    szia István,
    szerintem az oldal jó választás volt, én is ezt szoktam javasolni azoknak az ügyfeleknek, akik megbíznak a FB kommunikációval

  • Kasza István szerint,
    2011. szeptember 10. szombat 11:47 időpontban:

    Igen, sokkal több a céges oldal, mint a csoport. Ez vagy azért van így, mert az a praktikusabb vagy azért, mert mindenki a másikat másolja.

  • Langmár Zsuzsa szerint,
    2011. szeptember 10. szombat 11:57 időpontban:

    Szerintem indulj ki magadból István, amikor ilyen döntést akarsz hozni. Biztos veled is előfordul hetente többször is, hogy bevesznek egy csoportba.
    Mennyire vagy aktív ezekben a csoportokban?
    Én egy kezemen meg tudom számolni, hogy hány csoportra FIGYELEK. Ha onnan jön üzenet, azt még el is olvasom. A legtöbb csoportban azonban csak szenvedő fél vagyok addig a 3 másodpercig, amíg kilépek a csoportból…

  • Kasza István szerint,
    2011. szeptember 10. szombat 16:20 időpontban:

    Igen, igazad van! Egyetértek veled.

  • VMS1789 szerint,
    2011. október 9. vasárnap 11:55 időpontban:

    Kedves Zsuzsa!

    Nekem a hagyományos profil oldalam van, amelynek ismerősei közelegnek az ötezerhez. Az igaz, hogy egy weboldalba ágyazva ez jelentős link kapcsolatot jelent?

  • Langmár Zsuzsa szerint,
    2011. október 9. vasárnap 20:53 időpontban:

    Kedves VMS1789,
    Azt gondolom, hogy ha 5e ismerősöd van a FB oldaladon, akkor azt esetleg úgy érdemes kihasználni, hogy átminősíted magad üzleti oldalnak. Amikor ez megvan, és összekötöd a weblapoddal ezt a profilt, akkor annak jelentős bizalomépítő hatása van. Én úgy látom, hogy a bizalomépítés itt erősebb, mint a linkkapcsolat építés.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URL

Leave a comment

A legjobb sémákra épülő szövegírási stratégiák, amiket magyar vállalkozók egy maroknyi csoportja már titokban sikerrel használ...
Értesülj elsőként a szövegírási tippekről - csak add meg a keresznevedet és e-mail címedet és máris alkalmazhatod a titkos technikákat!

Email címed:   Keresztneved: