main top

Te használod a keresőoptimalizálás adta lehetőségeket internetes kommunikációdban?

2011. szeptember 14. szerda 06:15

KeresőoptimalizálásTalán már Te is megtapasztaltad, hogy nagyon nehéz jó pozícióba kerülni a keresőkben, nehéz elérni, hogy a potenciális ügyfeleid téged találjanak meg a több ezer weblap közül.

Ez nem a Te hibád, azért nem vagy a lista elején, mert nem tudatos a szóhasználatod internetes kommunikációd során, nem keresőoptimalizált az értékesítési üzeneted, és nincs alapos stratégia mentén kialakítva a szövegírásod.

A keresőoptimalizálás első lépése

A kulcsszóelemzés, úgy gondolom, a legfontosabb, de mindenképpen a legelső lépése a keresőoptimalizálásnak.

Ahhoz, hogy több látogatót szerezz a keresőkből, nagyon fontos megtudnod, hogy mely kulcsszavakra érdemes és lehet előrébb hozni az oldalad.

Ha például zuglói ingatlanokat árusítasz, el kell döntened, hogy a zuglói lakás vagy pedig a XIV. kerületi ingatlan (stb.) szavakra optimalizálod oldaladat.
Ez a kérdés nem is olyan egyszerű, mert egymásnak részben ellentmondó szempontokat kell figyelembe vennünk:

  • melyek azok a témába vágó kulcsszavak, melyeket a legtöbbet használják
  • mekkora a verseny egy adott kulcsszónál, és milyen erősek a konkurensek
  • mekkora lesz a honlapunkra jutó látogatók konverziója (azaz: elől vagyunk a keresőkben, de nem kattintanak ránk, mert nem erre a témára gondoltak).

Ahhoz, hogy ingyen áramoljanak Hozzád az érdeklődők a Google természetes találati listájáról, pontosan tudnod kell, hogy mi jár a fejükben, amikor megoldást keresnek problémájukra. Tudnod kell, hogy mire és hogyan keresnek rá, valamint tisztában kell lenned azzal is, hogy kikre találnak rá, milyen oldalakat olvasnak a tiéd helyett. Ha mindezek tudatában vagy, simán felveheted a versenyt az élvonalban lévő weboldalakkal, ingyen forgalmat szerezve.

Nehéz kideríteni, hogy mik a témába vágó, legtöbbet használt kulcsszavak.

Több ingyenes módszer létezik, melyek segítségével megfelelő kulcsszavakat találhatsz:

  • hagyatkozz az intuícióidra és használd azokat a szavakat, melyek először eszedbe jutnak a témával kapcsolatban
  • keress rá a lehetséges kulcsszavakra és nézd meg, hogy a kereső által megjelenített oldalak relevánsak-e
  • nézd meg a Google Adwords Kulcsszóválasztó eszközében, hogy hányan keresnek rá hivatalosan az adott kifejezésre

Mindezek ellenőrzése után sem egyszerű megtalálni azt a néhány darab szót, melyek internetes kommunikációd hatékonyságát növelnék.

Ha a kulcsszó kiválasztása nem megfelelő, akkor hiába történik meg a keresőoptimalizálás. Jelentős forgalomnövekedés csak alapos elemzés után várható, ezért az ügyfeleimnek mindig a Goldmann Dávid által kidolgozott  kulcsszóelemzést javaslom.

Te odafigyelsz arra internetes kommunikációdban, hogy az írásos tartalom keresőoptimlizált legyen?

Ha nyomsz egy lájkot, akkor egy következő cikkemben bővebben kifejtem, hogyan találhatod meg saját kulcsszavaidat.

2 hozzászólás a Te használod a keresőoptimalizálás adta lehetőségeket internetes kommunikációdban? bejegyzéshez

  • Kozma Béla szerint,
    2011. szeptember 22. csütörtök 22:49 időpontban:

    Kedves Zsuzsa, amit itt leírt az körülbelül annyit ér, mintha azt írta volna le valaki, hogy az autószerelés esetén mindenképp nyissuk fel a motorháztetőt. Nem tudom a hozzá nem értése vagy a szándékos félremagyarázás szülte ezt az cikket, de van egy gyanúm az előbbi.
    Kozma Béla – SEO guru

  • Langmár Zsuzsa szerint,
    2011. szeptember 23. péntek 07:07 időpontban:

    Kedves Béla,

    Elképzelhetőnek tartom, hogy akad egy-két ember, aki hasznosnak tartja a cikket, mivel ez egy olyan kérdés, amit az ügyfeleim időnként feltesznek nekem. Mindenesetre köszönöm a kedves sorait.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URL

Leave a comment

A legjobb sémákra épülő szövegírási stratégiák, amiket magyar vállalkozók egy maroknyi csoportja már titokban sikerrel használ...
Értesülj elsőként a szövegírási tippekről - csak add meg a keresznevedet és e-mail címedet és máris alkalmazhatod a titkos technikákat!

Email címed:   Keresztneved: