main top

A bombabiztos Adwords hirdetés 3 titka

2011. szeptember 22. csütörtök 01:06

A Google Adwords a leggyakrabban használt internetes hirdetési mód, ezért nagyon fontos, hogy webmarketingedben nagy hangsúlyt fektess reklámszövegedre.

Minden bizonnyal Te is ismered az Adwords reklámozási rendszerét, akár próbáltad már, akár csak a keresőben találkoztál a hirdetésekkel. Amikor rákeresel egy adott kifejezésre a Google-ben, ezek a reklámszövegek a természetes találatok felett sárga háttérrel kiemelve jelennek meg a jobb oldalsávban. Rengeteg kutatás támasztja alá, hogy ezek a fizetett hirdetések itt vannak a legjobb helyen, mert vonzzák a szemet.

Az Adwords-hirdetés elképesztően gyorsan beindítható. Nem kell hozzá más, csak egy ütős sales oldal és néhány jól megírt Adwords-hirdetés, és máris dübörög a biznisz. Augusztusban egyik ügyfelem vett egy klímatöltő gépet a szervizébe 600 E Ft-ért, és hó végén 800 E Ft bevétele volt CSAK az autóklíma töltésekből. Ráadásul amikor már benn voltak az érdeklődők a szervízben, akkor rengeteg szolgáltatást eladtak upsell-ben, úgyhogy a plusz bevétele jóval 1M Ft felett volt.

Egy hónap alatt megtérült a beruházása, úgyhogy nagyon elégedett volt a munkámmal. Ennek az egyszerű hirdetési formának köszönhette, hogy az uborka szezonban egy hónap alatt akkora pörgés volt nála, mint még soha – és ehhez csak annyit kellett tennie, hogy kért tőlem egy személyes tanácsadást , majd megrendelte a 20 órás szövegírás csomagomat.

Ha betartasz néhány alapszabályt a reklámszöveg megírásakor, akkor a Te kampányod eredménye is megugorhat – akár toronymagasan…

Lássuk a 3 legfontosabb alapszabályt Adwords szövegírásnál:

1.    A címsor mindenek felett

A főcím összesen 25 karakter hosszú lehet, így amellett, hogy figyelemfelkeltőnek kell lennie, törekedni kell a tömörségre is.
Egy sikeres kampány egyik mérőszáma az átkattintási arány, azaz hogy x megjelenésből hányszor kattintottak hirdetésedre. Ahogy minden véleményalkotásnál, itt is az első benyomás számít.
Tény ugyanis, hogy ötször annyi ember olvassa el reklámszöveged főcímét, mint az egész hirdetésedet, így ha ütős a címsor, már félig megnyerted a csatát.

Tippek ütős főcímekre reklámszövegedhez

  • A leghatékonyabb módja annak, hogy szalagcímet írj, ha a kulcsszavakat használod.
  • Kérdéssel keltsd fel az olvasó érdeklődését: Szeretnél napi 20000 látogatót oldaladra?
  • Használd a sztori erejét: Így vesztettem el álmaim nőjét.
  • Építs a kíváncsiságra: A boltok rejtett titkai
  • Számolj be megdöbbentő eredményeidről: 500000 Ft-ot kerestem egyetlen óra alatt!
  • Ajánlás és bizalomépítés: Az Bőrgyógyász Szövetség ajánlásával
  • Összehasonlítás

2.    Eredménynövelő kifejezések használata reklámszövegedben

Léteznek szavak, kifejezések, amelyek vonzzák az emberek figyelmét, reklámszöveg írásakor érdemes felhasználni ezeket.

  • Titkos, eltitkolt
  • Vigyázat!
  • Időfaktor: ma, most, azonnal
  • Hogyan, miként
  • Gyere, nézd, csináld
  • Haszon, hasznos, jobb, hatékonyabb
  • Ingyen, ingyenes, ajándék
  • A “…” használata is felkelti az érdeklődést

3.    Teszt a lelke mindennek

Mikor elkezdesz hirdetni Google Adwordsben, mindenképpen érdemes egy kampányon belül több reklámszöveget futtatnod, hogy lemérhesd a különböző szövegek hatékonyságát. Készíts a hirdetésekhez A és B verziót, melyekben csak csekély eltérések vannak. Várj minimum 30 átkattintásig, míg megállapítod, hogy melyik a győztes.
Teszteléssel nem csupán az eredményességen (átkattintási arányon) tudsz pozitív irányban változtatni, hanem a hirdetési költségeidet is csökkentheted.

Ez a három reklámszöveg-fortély csupán a jéghegy csúcsa. Ha szeretnéd, hogy legyen még cikk a Szövegírásblogon ebben a témában, nyomj egy Like-ot!

Te használtad már a Google Adwords-öt? Amennyiben igen, mik a tapasztalataid?

5 hozzászólás a A bombabiztos Adwords hirdetés 3 titka bejegyzéshez

  • Balog Attila szerint,
    2011. szeptember 25. vasárnap 18:04 időpontban:

    Kedves Zsuzsa.

    Maximálisan egyetértek a leírtakkal. Én most kóstoltam bele az Adwords világába. Jelenleg egy kampányt 5 különböző hirdetési szöveggel futtatok. Két hét távlatában elmondhatom, hogy 1-2 reklámszöveg messzemenően jobban teljesít, ráadásul a kattintási költségeik is alacsonyabbak. Ahogy írtad érdemes figyelemfelkeltő címsort, reklámszöveget írni és természetesen tesztelni, tesztelni, tesztelni…

  • Kovács János szerint,
    2011. szeptember 25. vasárnap 19:32 időpontban:

    Mi van abban az esetben, hogy partnerlinkre csinálom meg az adwords kampányt? Csak azt látom, hogy hányan kattintottak rá. A vásárlást meg az oldalon meg tudom nézni. De ha közben máshonnan is jön a vásárló, akkor nehezen tudom a kampány sikerességét mérni.

  • Balog Attila szerint,
    2011. szeptember 25. vasárnap 22:20 időpontban:

    János.

    Az Adwords kampányoknak közvetlen és közvetett hatása is lehet a vásárlásokra. A hirdetésedre kattintóból lehet azonnali vásárló, de az is lehet, hogy először elmenti az oldalad linkjét és később direktben érkezik oda vissza és vásárol… Nálam is hasonló a helyzet… Egy kampány sikerességét csak számításokkal tudod mérni. Ehhez nem árt egy kis matem tudás.

  • Langmár Zsuzsa szerint,
    2011. szeptember 26. hétfő 09:55 időpontban:

    János, az is megoldás lehet, hogy minden kampányban más-más kapuoldalra érkezteted az érdeklődőket, így pontosan fogod látni, hogy melyik marketing csatornák működnek jól

  • Tornoczky Gábor szerint,
    2011. szeptember 26. hétfő 15:26 időpontban:

    Jöhetnek még ötletek a témában. Kifejezetten érdekel a kattintási árak összefüggései.

    Nálatok mi a tapasztalat? Csalira célozni, feliratkozásra vagy direkt értékesítő oldalra írni a hírdetést?

RSS feed for comments on this post. TrackBack URL

Leave a comment

A legjobb sémákra épülő szövegírási stratégiák, amiket magyar vállalkozók egy maroknyi csoportja már titokban sikerrel használ...
Értesülj elsőként a szövegírási tippekről - csak add meg a keresznevedet és e-mail címedet és máris alkalmazhatod a titkos technikákat!

Email címed:   Keresztneved: