main top

A folyamatos üzleti kommunikáció fontossága

2011. szeptember 28. szerda 06:36

folyamatos üzleti kommunikáció Ahogy a mindennapi életben, üzleti kapcsolataidban is rendkívül fontos a kommunikáció. Nem csupán az, hogyan szólítod meg vevőidet, milyen információt adsz át, hanem az is, milyen időközönként teszed mindezt.

A folyamatos kommunikáció a jó kapcsolat egyik alappillére. Magánéletedben és vállalkozásodban egyaránt. Nem csak alkalmazottaiddal, hanem vevőiddel, célpiacoddal is folyamatosan kell kommunikálnod ahhoz, hogy kiegyensúlyozott és jó viszonyod legyen velük.

Üzleti kommunikációd ne csak kampány előtt és alatt legyen aktív

Valószínűleg Te is sok olyan vállalkozással találkoztál, akiknél egész addig pang minden kommunikáció, amíg egy új kampányra el nem kezdenek készülni.
Mi a baj ezzel a magatartással?
Elsősorban az, hogy elképesztő módon rombolja az emberekben a bizalmat. Hiszen ha látják, hogy ismét tartalmak jelennek meg facebook oldaladon, blogodon, megújul a weboldalad, egyből arra gondolnak, “Na, vajon mit akar már megint ránk sózni?”. Ezek után lehet akármilyen jó terméked vagy szolgáltatásod, a többség már az ajánlat elolvasása előtt leírta magában az ajánlatodat.

Milyen csatornákra van szükséged a megfelelő üzleti kommunikációhoz?

Amit most leírok, egy általános recept, ami nekünk bevált, de iparáganként eltérő lehet. Kérlek, ha Te mást tapasztaltál, írd meg nekünk hozzászólásban.

Blog
Amennyiben vállalkozásod rendelkezik bloggal, akkor erősen javasolt heti egy vagy kettő friss tartalmat feltöltened. Ezt nem csak látogatóid fogják meghálálni, hanem a Google is, ha a kulcsszavaidat ügyesen beleírod a cikkekbe.
Érdemes nem csak a heti frissítések számát, hanem az idejét is meghatározni. Ha mindig ugyan azon napon és napszakban teszed fel az új bejegyzést, az olvasóid megszokják és rutinjukká válik, hogy elolvassák. Emellett nagyon erős bizalomerősítő is üzleti kommunikációdban.

Facebook
A facebookon való jelenlét elengedhetetlen része céged internetes kommunikációjának. Azonban nem elég regisztrálnod egy fiókot vagy egy oldalt létrehoznod, ápolnod kell a kapcsolatot “rajongóiddal”. Nincs lehangolóbb, mint egy pangó üzenőfal egy facebook oldalon. Minden nap posztolj valamit vállalkozásodnál. Akár az adott blogbejegyzésed linkjét, egy hasznos cikket, videót, idézetet, képet, stb. A lényeg, hogy üzleti kommunikációd folyamatos legyen.

Email
Azt gondolom, nem szükséges hangsúlyozni, hiszen rengeteg helyen olvashattad, hogy az email címlista gyűjtése minden online felületen megjelenő vállalkozás számára kötelező. Azt viszont kevésbé emelik ki, hogy nem elegendő gyűjteni az elérhetőségeket, hanem fent is kell tartanod a feliratkozók érdeklődését. Ha sokáig nem hallatsz magadról, el fognak felejteni és spamnek veszik majd a levelet annak ellenére, hogy ők iratkozták rá fel korábban.
Érdemes minden blogposztról értesítőt küldeni a listádra, ez emeli a szakmai státuszodat is: egyre többen fognak szakértőként tekinteni rád.

A mai pörgős világban, (ahol ennyi impulzus ér minket nap, mint nap), igaz a mondás, miszerint “Aki 3 hónapig nem hallat magáról az interneten, az nem is létezik.”.
Üzleti kommunikációd akkor lesz csak hatékony, ha folyamatosan értéket adsz célközönségednek. Ezzel építed a már meglévő ügyfélköröd bizalmát és újabb érdeklődőket szerezhetsz.

A Te céged üzelti kommunikációja folyamatos? Milyen kommunikációs csatornákat használsz?

5 hozzászólás a A folyamatos üzleti kommunikáció fontossága bejegyzéshez

  • Kovács János szerint,
    2011. szeptember 29. csütörtök 09:17 időpontban:

    Majdnem mindennel egyetértek. Szerintem a mindig ugyanakkor való blogbejegyzés megjelenítés és értesítés fölösleges. Úgy értem, hogy ez kevésbé fontos. Az emberek mindenképp elolvassák a levelet, a bejegyzést. Szerintem nem kéne ennyire alkalmazkodni hozzájuk. Főleg azért, mert az embernek hol délelőtt, hol délután jut rá ideje bejegyzést és értesítést küldeni. Persze lehet automatizálni sokmindent. De amíg nincs meg a megfelelő rutin hozzá, addig nem érdemes. Főleg most, amikor a Google Plushoz nincs is ehhez ilyen eszköz.
    Szerintem spontán módon is jó ez. Ráadásul mintha a google kereső is jobban értékelné ezt.

  • Langmár Zsuzsa szerint,
    2011. szeptember 29. csütörtök 09:32 időpontban:

    János, ha nincs hírlevél listád, amire feliratkozhatnak a témád iránt érdeklődők, hanem csak a közösségi oldalakról hozod az olvasókat, akkor ki vagy szolgáltatva egy külső cégnek.
    Ha a Facebook vagy a Google Plus olyan változtatást hajt végre, ami számodra nem előnyös, akkor egyik pillanatról a másikra elveszítheted az olvasói táborodat.
    Ma már rengeteg profi eszközt használhatunk a hírlevél küldésére. Ezek remekül kezelik a feliratkozókat, és abban is nagy segítséget nyújtanak, hogy láthatjuk a bejutási arányt, a levélmegnyitási arányt. Tudjuk, hogy hányan kattintanak az A és a B verziójú tárgyra, és pontosan megmondja azt is, hogy mennyien iratkoztak le a listáról egy cikk hatására.
    Ezek nélkül vakrepülés az email marketing…

  • Himer Csilla szerint,
    2011. szeptember 29. csütörtök 10:02 időpontban:

    János, én kicsit vitatkoznék… a saját tapasztalatom miatt. Nagyon nem mindegy, hogy mikor küldöm ki a hírlevelet. A postot még csak hagyján, hogy mikor töltöm fel, bár ott is jobb egy megszokott időpont, de hogy mikor értesítem ki róla a törzsközönségem, az már nagyon nem mindegy…

    Én úgy csinálom, hogy a postjaim megjelenését szombatra időzítem a WP-ben, az úgyis automatikusan átcsúszik a FB-ra (beállítás kérdése), tehát ott már mire szombat este zsizseg a nép, olvashatják jegyzetben. A hírlevelet pedig vasárnap küldöm ki, hogy az is még hétvégén elolvashasson mindent, ami érdekli, aki nem akkora FB-fan.

    A furi az, hogy a látogatók már küldtek nem egyszer visszajelzést, hogy “Jött a hétvége, már vártam, hogy mit írsz…” Szóval kölcsönös a dolog: én magánembereket céloztam meg, nekik jobb, ha hétvégén traktálom őket olvasnivalóval, mert akkor jobban ráérnek elolvasni. Viszont a rendszerességgel őket is lehet “nevelni”, szoktatni. Igaz, ehhez kell egy kis idő, de emberek vagyunk, és a megszokásaink szerint élünk – még a látogatók is. (Ezt igazolja különben a hírlevélküldőm analitikája is.)

    Tervezek majd cégeknek szóló oldalt is, ott biztos, hogy a postok megjelenését hétfő estére, a hírlevelet pedig keddre fogom időzíteni, mert egy magyarországi felmérés szerint a cégvezetők valamiért kedden szeretnek igazán hírleveleket olvasni, azokat feldolgozni.

    Szóval az én olvasóim ennek a “technikának” köszönhetően már nagyon jól tudják, hogy ha netán hét közben is kapnak tőlem hírlevelet, akkor valami különösen fontosról van szó – tehát ezzel is lehet emelni a megnyitási arányt. Éppen ezért, ha értékesíteni akarok, sé kampányolok, akkor inkább hét közben küldök egy-egy mailt (de nem bombázva), persze a hétvégi hírlevélben is megemlékezve a sales oldalamról… 🙂

    A rendszerességre egyébként több jól működő példa is van, pl. Erdélyi Norbert (wdm.hu) blogszerdája, vagy Vida Ági 7fői inspirációs hírlevelei.

  • Langmár Zsuzsa szerint,
    2011. szeptember 29. csütörtök 11:36 időpontban:

    Igazad van Csilla, céges döntéshozóknak hétfőn a hét indító megbeszélések miatt nem érdemes levelet küldeni

  • Az üzleti kommunikáció elhanyagolt eszköze: Google plus | szövegírás blog.hu szerint,
    2013. november 13. szerda 13:02 időpontban:

    […] még többet megtudni az üzleti kommunikáció lehetőségeiről?Kattints a linkre! Kategória: Üzleti kommunikáció | Címkék:Google Plus, üzleti […]

RSS feed for comments on this post. TrackBack URL

Leave a comment

A legjobb sémákra épülő szövegírási stratégiák, amiket magyar vállalkozók egy maroknyi csoportja már titokban sikerrel használ...
Értesülj elsőként a szövegírási tippekről - csak add meg a keresznevedet és e-mail címedet és máris alkalmazhatod a titkos technikákat!

Email címed:   Keresztneved: