main top

A ruha teszi az embert

2011. október 19. szerda 22:32

Az üzleti kommunikáció és a helyesírás

Az üzletember, aki fél pár cipőben ment tárgyalni…

A mondás szerint ugyan nem a ruha teszi az embert, az üzleti világban azonban ezt a nézetet nem mindenki osztja, hiszen sok kapcsolat az első pár másodpercben megpecsételődik. Első benyomásra nincs második lehetőségünk – és ha innen nézzük a helyzetet, akkor a külsőségek mégiscsak fontosak.

Ha az első találkozás során a ruha, és a kisugárzás alapján dől el, hogy milyen vélemény alakul ki rólad, akkor mi a helyzet akkor, amikor valaki csak virtuálisan találkozik a cégeddel?

A vállalkozásodról kialakult képet nagy mértékben befolyásolja az üzleti kommunikációd

Ha egy sikeres üzletember elmegy tárgyalni, akkor pontosan megválasztja, hogy milyen ruhát, cipőt vesz fel, és arra is ügyel, hogy milyen órát visel, milyen telefont használ. Sok iparágban az is sokat számít, hogy egy sikeres cég ügyvezetője milyen járművel jelenik meg. Nem egy üzletembertől hallottam, hogy leellenőrzi a partnerei autóját a parkolóban.

Te megnézed ezeket, mikor tárgyalsz valakivel?
Előfordult már, hogy azért nem kötöttél üzletet, mert a másik fél nem volt elég meggyőző?
Miért nem találtad annak?

Azért nem, mert amit a külvilág felé kommunikált, nem volt profi, nem volt harmonikus azzal, amit közvetíteni szeretett volna.

Mit gondolsz: a cégeddel szemben mi építi a bizalmat?

Az online világban ezek a külsőségek a weboldalad, Facebook-oldalad, de legfőképpen a tartalmaid, hiszen ezeken keresztül kommunikálsz a célpiacoddal.

Bár a folyamatos kommunikációra mindenkinek felhívom a figyelmét (ezt nem lehet túl sokszor elmondani), azonban az sem mindegy, hogy miként írjuk meg ezeket a szöveges tartalmakat.

Üzleti kommunikációd akkor lesz a legmagasabb szinten, ha a szövegeid megfelelnek a következőknek:

  • értékes, hasznos tartalom
  • jól tagoltság, átláthatóság
  • közérthető megfogalmazás
  • nyelvtanilag és stilisztikailag helyes mondatok
  • hibátlan helyesírás

Ezek nélkül tartalmaink olyanok lennének, mint ha fél pár cipőben mennénk tárgyalni…

Ezek alapján alakul ki a kép a cégedről. Ahogy az életben, az online világban is már az első pár másodpercben eldől, mit gondol rólad, vállalkozásodról a látogató. Éppen ezért nagy hangsúlyt kell fektetned arra a szövegrészre, amivel először találkozik a látogató. Ez a címsor.
Címsorod legyen egyszerre figyelemfelkeltő és informatív, hiszen ezzel éred el, hogy az olvasó tovább maradjon weboldaladon.

Szerinted mennyire fontos, hogy tartalmad és weboldalad megfeleljen a fenti kritériumoknak?
Komolyan veszel egy céget, ha nem ügyel kommunikációja során ezekre?

Ha tetszett a cikkünk, nyomj a Tetszik gombra és oszd meg ismerőseiddel is!

0 hozzászólás a A ruha teszi az embert bejegyzéshez

No comments yet.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URL

Leave a comment

A legjobb sémákra épülő szövegírási stratégiák, amiket magyar vállalkozók egy maroknyi csoportja már titokban sikerrel használ...
Értesülj elsőként a szövegírási tippekről - csak add meg a keresznevedet és e-mail címedet és máris alkalmazhatod a titkos technikákat!

Email címed:   Keresztneved: