main top

Mesteri lezárási fortélyok

2011. november 3. csütörtök 10:51

üzleti kommunikációHa benned is felmerül időnként a kérdés, hogy miként zárd le blogbejegyzéseidet, akkor ezt a mai blogbejegyzést érdemes talán még kinyomtatnod is, mert nagy hasznát veszed majd a jövőben.

A profi értékesítők tudják, hogy mennyire fontos, miként zárják le a megbeszéléseiket. Mivel a blogodban, hírleveledben szintén értékesíteni akarsz, ezért itt ugyanolyan lényeges, hogy mily módon zárod le bejegyzéseidet.
Ha a legtöbbet akarod kihozni üzleti kommunikációdból és bejegyzéseidből, ne engedd, hogy az olvasók egyből bezárják oldalad a szöveg elolvasása után!

Tereld őket számodra megfelelő helyre, mutass meg még több jó írást!

Blogbejegyzésed lezárásaként felszólíthatod őket például arra, hogy nézzék meg az azonos témájú posztodat is. Egy link erejéig hivatkozz be korábbi cikket. Ha már ennyit megteszel, sokkal jobbá tetted üzleti kommunikációdat, azonban ha igazán sikeres szeretnél lenni, olyan helyre tereld őket, ami számodra is hasznot hoz.

Konvertálj olvasókból vásárlókat!

Ha megfelelő minőségű tartalmat kapott az olvasó, könnyedén ráveheted a következő dolgokra, melyek neki is hasznosak.

7+1 lehetőség látogatóid terelésére:

Like és Facebook oldal
Ha sokszínű a vállalkozásod üzleti kommunikációja, akkor biztosan van Facebook oldala a weblapodnak. Blogposztjaidban elhelyezett terelésekkel növelheted a rajongók számát és a tagok aktivitását. Bejegyzésed végén kérd meg olvasódat, kattintson a Like gombra és legyen az oldalad rajongója. Lehet ezt a kettőt együtt, vagy akár külön is használni. Tehát kérheted egyszer azt, hogy Like-olja a bejegyzést, legközelebb pedig, hogy legyen rajongó.

Feliratkozás hírlevélre
Kérd meg az olvasót, hogy amennyiben hasznosnak találta a cikket, és először jár az oldalon, akkor iratkozzon fel a hírleveledre. Belinkelheted külön oldalon a formot, irányíthatod az oldalsávban lévő feliratkozó blokkba. Ha igazán eredményes szeretnél lenni, akkor a bejegyzés aljába is tehetsz egy feliratkozás mezőt. Tovább növelheted a feliratkozók arányát, ha cserébe adsz valamit. Lehet ez egy tanulmány, hírlevél-sorozat vagy bármi, ami számára igazi értéket jelent.

Offline üzletbe menjen be
Ha cégednek van üzlethelyisége, érdemes időnként a lezárásban arra ösztönözni a felhasználót, hogy menjen be az üzletbe és tekintsen meg személyesen egy terméket. Haladóknak: ha a bejegyzésben található kuponkódot vásárláskor felmutatja, kedvezményben részesül (így tudod mérni az eredményességét az adott akciónak).

Ajánlatkérés emailben
Bizonyos vállalkozástípusoknál, ahol például nem fix árak vannak, hanem egyedi megrendelések, egy-egy bejegyzés végén kérd arra az olvasót, hogy kérjen ajánlatot emailben egy adott szolgáltatásra, termékre (pl. egy tetőfedésről szóló cikk végén).

Kapcsolat aloldalra terelés
Érdemes időnként a Kapcsolat aloldalra is terelni a látogatókat. Egyrészt a weboldalad belső linkjeinek számát is növeled ezzel, másrészről pedig ismét arra ösztönzöd, hogy valamilyen módon megkeresse cégedet. Pozitív benyomást kelt, ha a Kapcsolat oldalon magadról, munkatársaidról (pl. ügyfélszolgálatos) teszel fel képet és egy rövid bemutatkozást. Ez bizalomépítésnek is kiváló.

Terelés a referencia oldalra
Ha rendelkezel referenciákkal, időről időre tereld olvasóidat referencia aloldaladra. Így megismerik a termékeid használatával járó előnyöket, látják, hogy már rengetegen dolgoztak veled és elégedettek – ráadásul az aloldal értékét is növeled.

Meghívás játékra
Amennyiben éppen egy játék fut az oldalon, írd meg olvasóidnak, hogy vegyenek részt rajta. Röviden fejtsd ki, miről szól a játék, mit nyerhetnek, miért érdemes indulni rajta.

Webshop
Ha webshopod van, készíts olyan bejegyzéseket, melyek végén egy-egy termék vagy termékcsoport linkjét osztod meg.

Ha csak ezt a 7+1 tippet cserélgeted rendszeresen blogbejegyzéseid lezárásában, máris sokkal izgalmasabbá tetted üzleti kommunikációdat.
Természetesen rengeteg más lezárást is alkalmazhatsz, ennek csupán a képzeleted szab határt. A lényeg, hogy előbb adj értéket az olvasónak, tartalmaid legyenek hasznosak és élvezhetőek, különben eredménytelen lesz a terelés rész a bejegyzések végében.

Te milyen egyéni záró részt szoktál alkalmazni?

Ha tetszett a bejegyzés, kattints a Tetszik gombra és oszd meg ismerőseiddel cikkünket!

4 hozzászólás a Mesteri lezárási fortélyok bejegyzéshez

  • Renáta Bánfi szerint,
    2011. november 3. csütörtök 17:10 időpontban:

    Nagyon köszönjük ezt a remek összefoglalót ! Megfogadom !

  • Langmár Zsuzsa szerint,
    2011. november 3. csütörtök 18:01 időpontban:

    Örülök Renáta, ha hasznosnak találtad 🙂

  • Tornoczky Gábor szerint,
    2011. november 4. péntek 19:31 időpontban:

    Mától nekem is lesznek lezárási részeim 🙂

  • Langmár Zsuzsa szerint,
    2011. november 4. péntek 19:44 időpontban:

    Ezt szeretem a vállalkozókban: a gyors megvalósítók mennek előre, mint az úthenger!
    Jól nyomod Gábor 🙂

RSS feed for comments on this post. TrackBack URL

Leave a comment

A legjobb sémákra épülő szövegírási stratégiák, amiket magyar vállalkozók egy maroknyi csoportja már titokban sikerrel használ...
Értesülj elsőként a szövegírási tippekről - csak add meg a keresznevedet és e-mail címedet és máris alkalmazhatod a titkos technikákat!

Email címed:   Keresztneved: