main top

Hogyan függ össze az öltözködés és az üzleti kommunikáció?

2011. november 25. péntek 16:01

Nem is gondolnád, milyen fontos céged megjelenése…

Ma már egyre többen tudják, hogy milyen fontos cégük megjelenése egy-egy konferencián, vállalkozóknak szervezett eseményen.
A megjelenés alatt ezúttal azt értem, ahogy bemutatod a résztvevőknek cégedet, promótálod a termékedet, szolgáltatásodat. Másodsorban – és erről lesz szó ebben a cikkben – megjelenés mint a munkatársak ruházata, öltözetük összhangja stb. szintén igen hangsúlyos.

Ahogy mondani szokták: a téma az utcán hever. Azért írunk ma erről, mert egy hete szerdán volt az V. Kapcsolatépítő Nap, ahol szemfelnyitó visszajelzéseket kaptunk, és sok beszélgetés során szóba jött a téma.

Miért fontos munkatársaid kinézete, öltözete

Számodra fontos az első benyomás?
Gondolom, Te is észrevetted már, mennyire hat rád a termékek csomagolása. Rengeteg termék pillanatok alatt kerül be a kosarunkba: már első ránézésre eldöntöd, megveszed-e. Az első benyomás a hosszabb döntési folyamat során is komoly szerepet kap. 80% -ban az első észrevétel befolyásolja, merre indul a kapcsolat a vállalkozással, termékkel.

A cég képviselőjének megjelenése alapján messzemenő következtetéseket vonnak le az emberek a vállalkozásról is. Nem elemzik részletenként, hanem összbenyomás alapján döntenek, ítélkeznek, ahogy Te is a csomagolás alapján.

Az öltözködés azonban nem csupán a külső szemlélőkre, hanem ránk is komoly hatással bír.
Figyeld meg, mennyivel másképpen érzed magad egy olyan ruhában, ami igazán jól áll.
Ebben az esetben más lesz a tartásod, nő az önbizalmad, eltérő lesz a hozzáállásod is.
Ezt pedig a külső szemlélődők, az érdeklődők is észreveszik és szívesebben kommunikálnak majd veled.

A ruházat mint üzleti kommunikáció

Az öltözködéssel kifejezed vállalkozásod főbb tulajdonságait, imidzsét: például biztonságot keltően konzervatív, friss és fiatalos, lendületes, érzékeny, precíz, divatos stb.

Egy rendezvényen kimagasló jelentőséggel bír, hogy milyen képet mutatsz cégedről. Ebben az esetben nem csupán arra kell odafigyelned, hogy milyen öltözékben jelentek meg, hanem arra is, hogy egységes legyen az összkép. Emellett fontos az is, hogy a standot meglátogató emberek számára teljesen egyértelmű legyen, kik tartoznak oda, kiknél tudnak érdeklődni.

Munkatársak megjelenésének 5 lépcsőfoka

1. Munkatársak utcai ruhában
Kevés esetben tapasztalok ilyet, de elvétve előfordul, hogy konferenciákra, rendezvényekre lezser, utcai viseletben (farmer-póló) mennek néhányan a kiállítók közül. Vannak olyan iparágak, ahol ez belefér, és vannak olyan egyéniségek, akik ezzel is azt akarják hangsúlyozni, hogy szembe mennek a megszokásokkal. Steve Jobs kapcsán gyakran előjön a téma – én mégis azt javaslom neked, hogy kiállítóként tiszteld meg a látogatóidat azzal, hogy szépen felöltözöl.

2. Munkatársak elegáns viseletben
Egy hivatalos esemény, konferencia során legtöbbek számára egyértelmű, hogy elegánsan jelennek meg. Ezzel már biztosított, hogy a munkatársak kinézete hasonló érzetet keltsen a látogatókban, hiszen valamilyen szinten harmóniát tükröznek.

3. Apró közös kiegészítő: kitűző, kendő
Sokszor megfigyelhető az is, hogy a cégek képviselői egyforma kitűzőt vagy kendőt viselnek. Ezzel egyértelműen lehet jelezni, ki az, aki a standhoz tartozik, kitől lehet bátran kérdezni. Ez szerintem elegáns megoldás

4. “Egyenpóló”
Egyre gyakoribb jelenség, hogy a vállalkozók egyforma pólókra nyomtatják rá a szlogenjüket, weboldaluk címét stb. Számos iparágban direkt azért választják ezt a megoldást, mert a célpiacuk számára így hitelesek (pl. dugulás elhárítás). Ha olyan területen tevékenykedsz, ahol az ügyfeleid akkor tartanak jó szakembernek, ha “melós ruhában” találkoznak veled, akkor a Te esetedben egy ilyen egyenpóló kitűnő választás, hiszen jó reklámhordozó, és elég feltűnő is.
Ez a megoldás akkor is jó választás, ha viszonylag sok hoszteszre van szükséged a standodon, és a lányok szépségével akarod felhívni magadra a figyelmet. Voltam már olyan konferencián, ahol kizárólag fekete hajú, szolárium barna lányokat alkalmaztak azonos színű pólóban és sálban, valamint fekete nadrágban. Ez nem kerülhetett túl sokba, mégis egységes kép alakult ki az emberekben a cégről.

5. “Egyenruha”
Ha ezt a megoldást választod, akkor egyértelmű, hogy ki tartozik a standhoz. A megjelenést ebben az esetben a cég imidzséhez lehet igazítani, ami segít kitűnni a tömegből, azaz figyelemfelhívó hatással is bír.
A gyakorlatban ezt úgy érdemes megvalósítani, hogy azonos színű és szabású öltönyt vagy kosztümöt választasz a munkatársaidnak, és ezt megfűszerezed valamilyen apró kiegészítővel (nyakkendőtű, sál, egyformára megkötött kendő).

Ha komolyabban szeretnél foglalkozni a témával, javaslom, keresd fel Lacfi Ági weboldalát , aki üzleti-stílus tanácsadóként otthonosan mozog a témában.

Szerinted mennyire fontos céged megjelenésében, hogy munkatársaid egységesen öltözzenek?

0 hozzászólás a Hogyan függ össze az öltözködés és az üzleti kommunikáció? bejegyzéshez

No comments yet.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URL

Leave a comment

A legjobb sémákra épülő szövegírási stratégiák, amiket magyar vállalkozók egy maroknyi csoportja már titokban sikerrel használ...
Értesülj elsőként a szövegírási tippekről - csak add meg a keresznevedet és e-mail címedet és máris alkalmazhatod a titkos technikákat!

Email címed:   Keresztneved: