main top

A webes bizalomépítés eszközei

2011. december 13. kedd 20:51

A magyar internetezési szokásokra is az a jellemző, mint mindenütt: a felhasználók többsége leginkább információszerzésre használja a világhálót. A weben keresnek termékeket és szolgáltatásokat, informálódnak – majd valami rejtélyes hatás következtében mégis offline módon szerzik be ezeket.

Ezt az érdekes összefüggést körüljárva nyilvánvaló, hogy ennek legfőbb oka a félelem, valamint a bizalom hiánya. Ez önmagában ugyanis ragyogó lehetőség a számodra, hiszen ha tudatosan teszel azért, hogy a weboldalad látogatói megbízzanak vállalkozásodban, bevételeid mérhetően meg fognak növekedni.

Üzleti kommunikációdban – ahogy az életben is – érdemes szem előtt tartani, hogy a már megszerzett bizalom megmaradjon, ugyanis azt nem elég megszerezni, meg is kell tartanod.

Az online bizalomépítés 13+1 fortélya az üzleti kommunikációdban

1. Fénykép és bemutatkozás
Sokan nem is gondolják, milyen fontos a „Rólunk” menüpont, pedig egy barátságos fotó és egy bemutatkozó szöveg csodákra képes a bizalomépítésben.
Ezen az oldalon érdemes feltüntetned a céges adatokat is: mi a cég neve, e-mail címe, postacíme, telefonszáma, cégbejegyzési száma, adószáma stb.
Ezek egy része az elérhetőségeknél is szerepelni fog, de a felhasználó itt is megbizonyosodik arról, olyan vállalkozásod van, aminek adatait bátran vállalod.

2. Folyamatos kommunikáció
Ahogy a mindennapi életben, üzleti kapcsolataidban is rendkívül fontos a kommunikáció. Nem csupán az, hogyan szólítod meg vevőidet, milyen információt adsz át, hanem az is, milyen időközönként teszed mindezt. Egy korábbi cikkünkben olvashatsz a folymatos üzleti kommunikáció fontosságáról, valamint megtudhatod azt is, milyen csatornákon kommunikálj.

3. Ajándék: busásan megtérül
Ha adsz, mielőtt kérnél, pozitív színben tünteted fel magadat. Készíts egy csali terméket, amit e-mail címért cserébe elküldesz a felhasználóknak. Így két legyet ütsz egy csapásra: adatbázist és bizalmat is építesz egyszerre.

4. Elérhetőségek
Érdemes minél több elérhetőséget megadnod:

  • Postacím: vállalkozásod levelezési címe, vagy egy olyan cím, ahol rögtön észreveszed, ha leveled érkezik.
  • E-mail-cím: ne tömeges e-mail cím legyen (citromail, freemail stb), mert az komolytalan. A céged domain neve szerepeljen, például info@domainneved.hu
  • Telefonszám: lehetőleg adj meg egy vezetékes és egy mobilszámot is. Ha nem szeretnéd, hogy késő este is hívjanak, nyugodtan tüntesd fel, mely időpontokban vagy elérhető telefonon.
  • Skype felhasználónév: a felhasználók egyre nagyobb része használja napi szinten a Skype-ot, hiszen egyszerű, gyors és ingyenes.
  • Facebook oldal: már több mint 3,5 millió magyar személynek van Facebook fiókja, amit előszeretettel használnak termékek, szolgáltatások keresésére. Nem engedheted meg magadnak, hogy vállalkozásod ebből kimaradjon. Ha még nincs Facebook oldala vállalkozásodnak, még ma hozd létre! Olvasd el egy korábbi cikkünket, amelyből megtudhatod, mi az 5 elhanyagolhatatlan tényező a sikeres Facebook oldaladhoz.
  • Vevőszolgálat elérhetősége: sokan tévednek az ügyfélszolgálatattal kapcsolatban, mert azt gondolják, hogy a felhasználók kizárólag reklamálásra használják. Ha ez így lenne, akkor is egyértelműen fel kellene tüntetned. A helyzet azonban az, hogy nagyon sokan szeretnének érdeklődni a termékről, a kiszállításról, a vásárlás menetéről, vagy csupán azért írnak, hogy lássák, miként kezeli a cég az ügyeket, ügyfeleket (erről egy külön pontban olvashatsz még).
  • Ha több csatornát adsz meg, amin el tudnak érni, annál jobb – azonban nem érdemes kettőnél több telefonszámot, e-mail címet (stb.) feltüntetned.

5. Rendelés utáni események vázolása
Nagyon fontos, hogy a vevő előre tudja és megértse a vásárlás minden egyes részletét.
Írj le mindent hiánytalanul, még a teljesen nyilvánvalónak tűnő dolgokat is. Az emberek nem szeretik a meglepetéseket, biztonságra számítanak a vásárlási folyamatokban.

6. Webdizájn
Weboldalad legyen esztétikus, könnyen használható és letisztult. Manapság annyira népszerű a minimál design, hogy nem feltétlenül kell sok százezret költened webdizájra. Hála istennek, a villogó gif-ek és a felesleges flash-animációk ideje lejárt.

7. A weboldalad szövege üzleti kommunikációd egyik legfontosabb alappillére
Nemcsak az számít, mennyit és hogyan kommunikálsz, hanem az is, hogy azt milyen minőségben teszed. Sokan nem is gondolják, mégis kiemelkedően fontos, hogy weboldalodon NE legyenek nyelvtani és stilisztikai hibák. Rendkívül bizalomromboló egy elütésektől és értelmezhetetlen mondatoktól hemzsegő honlap. A helyesírás-ellenőrzőn túl című cikkünkből megtudhatod, hogy miként érheted el, hogy szövegeidben a helyesírás és a nyelvtan rendben legyen.

8. Referenciák
A meglévő ügyfelek pozitív tapasztalatai nagyot lendítenek a vásárlási kedven. Nagyon fontos, hogy valódi, elégedett vásárlók által megfogalmazott írások legyenek, legjobb, ha képpel, elérhetőséggel, esetleg weboldallal feltüntetve. A Szövegírásblogon találsz egy hasznos cikket a vevővélemény-szerzés fortélyairól .

9. Demó verzió
Ha szolgáltatásod vagy terméked típusa megengedi, adj lehetőséget ingyenes kipróbálásra is (termékminta, demó verzió korlátozott hozzáféréssel). Ezt a játékszoftver-iparban bámulatosan hatékonyan teszik, érdemes onnan ötleteket meríteni.

10. Garanciák
Érdemes a törvény által előírt kötelező garancián túl egyéb vállalásokat is tenned, például: hosszabb ideig legyen érvényes a te garanciád.

11. Domain
Céged weboldala saját domain név alatt fusson, ne ingyenes tárhelyen és domainen, mert az rendkívül komolytalan.

12. Fizetés kipróbálás után
Kezd Magyarországon is elterjedni a bizalomépítésnek ez az eszköze. Hasonló a demó verzióhoz, fizikai termékeknél kiválóan lehet alkalmazni. Ezzel a lépéssel azt sugallod, hogy tökéletesen megbízol termékedben és abban, hogy kipróbálás után meg fogják vásárolni azt. Itt fontos, hogy csak előminősített ügyfeleknek add meg ezt a lehetőséget (pl. egy konferencia résztvevőinek).

13. Részletfizetés
Ezzel nem csupán a vásárlási kedvet növeled, hanem a bizalmat is. Ha bizalmat adsz másoknak, ők is jobban fognak bízni benned és cégedben. Amennyiben lehetőséget adsz részletfizetésre, akkor nagy  hangsúlyt kell fektetni a megállapodás rögzítésére és arra, hogy milyen jogaid vannak, hogy betartasd az ütemezést.

13+1. Ügyfélszolgálat
Egyértelműen, akár több helyen is tüntesd fel az ügyfélszolgálat elérhetőségét, például az Elérhetőségek menüpontban és az oldalsáv egyik blokkjában is. Fontos, hogy érezze a vevő, ha problémája vagy kérdése van, nem hagyod magára.

A tudatos bizalomépítés során kommunikálnod kell leendő vevőid felé, hogy teljes mértékben megbízható vagy, a terméked kiváló minőségű, és ami rendkívül fontos, hogy törődsz vele, érdekel, mik az igényei, mik a kétségei.

Te odafigyelsz vállalkozásod online megjelenésében és üzleti kommunikációjában a bizalomépítésre?

Ha hasznosnak találtad a cikket, kérlek, oszd meg ismerőseiddel, és kattints a tetszik gombra.

2 hozzászólás a A webes bizalomépítés eszközei bejegyzéshez

  • Fazekas Györgyi szerint,
    2011. december 15. csütörtök 18:16 időpontban:

    Nagyon gyakorlatias,profi anyag.Köszönöm!

  • Hirdetés Ausztriában szerint,
    2011. december 17. szombat 18:41 időpontban:

    Kiválóan összeállítás a legfontosabb dolgokból. Köszönöm szépen!

RSS feed for comments on this post. TrackBack URL

Leave a comment

A legjobb sémákra épülő szövegírási stratégiák, amiket magyar vállalkozók egy maroknyi csoportja már titokban sikerrel használ...
Értesülj elsőként a szövegírási tippekről - csak add meg a keresznevedet és e-mail címedet és máris alkalmazhatod a titkos technikákat!

Email címed:   Keresztneved: