main top

Az adatbázisépítés legjobb eszköze: csali

2012. január 5. csütörtök 01:12

A csali egy olyan ingyenes termék, esetleg szolgáltatás, amelynek az a célja, hogy felkeltsd magadra célpiacod figyelmét, és a potenciális érdeklődők felé elkezdhess kommunikálni. Ennek révén adatbázist és szakértői státuszt alakíthatsz ki, ám a legfontosabb, hogy hosszú távon egy jól átgondolt ajánlattal vásárlásra ösztönözd az olvasóidat.

Ha értékesíteni szeretnél az interneten, érdemes csaliban gondolkoznod.
Cikkünkből megtudhatod a csalikészítés legfontosabb ismérveit.

Rendben, lesz csalim, de mégis, miről szóljon?”

Gondold végig, mire van szüksége az olvasóidnak. Milyen tudás, információ válna hasznukra? Milyen kérdések, problémák foglalkoztatják őket?
Ne ess abba a hibába, hogy olyan témát választasz, ami téged foglalkoztat, és szívesen írsz róla. Az lebegjen a szemed előtt, hogy olyan tartalmat adj ki a kezeid közül, amire büszke vagy, amiért akár pénzt is kérhetnél, ami hasznos állandó vagy leendő vevőidnek.

A csali formátuma
Manapság egyre szélesebb spektrumban mozog a csalitermékek formátuma. Igazából bármi lehet, a lényeg, hogy a felhasználónak értéket adjon, és Téged szakértőként tüntessen fel.

Néhány ötlet, milyen típusú csalik léteznek:

  • letölthető e-book
  • e-mail-tanfolyam, hírlevél-sorozat
  • videó
  • audió
  • zárt szakmai fórum
  • rendszeresen megjelenő magazin
  • padlóáras szolgáltatás, demó szoftver
  • webinárium
  • teszt

Ha elkészítetted a szuper csalidat, el kell érned, hogy a felhasználók meg akarják szerezni. Tegyél meg mindent ennek érdekében. Reklámozd úgy, mintha el akarnád adni. Készíts egy mini sales szöveget, ahol rábírod az olvasókat arra, hogy jelezzék: a témával kapcsolatban több információt kérnek tőled (azaz feliratkoznak az adatbázisodba).

Mi szerepeljen a csali mini értékesítési szövegében?

Alapul vehetsz egy mesterien kidolgozott sales oldalt is, amit leegyszerűsítesz – azonban ez a néhány információ mindenképpen szerepeljen benne:

  • Kinek szól?

  • Miért jó neki, ha letölti, regisztrál stb.?
  • Mit ajánlasz neki, mi a termék, szolgáltatás?
  • Mik a „nem reagálás” következményei?
  • Hogyan kaphatja meg, mit kell tennie?
  • Okok, amiért azonnal cselekedjen (határidők, bónuszok stb.)

Ne feledd a legfontosabbat: a csali célja nem más, mint adatbázisépítés (az elérhetőség megszerzése), és az, hogy téged szakértőként pozicionáljon.

Te milyen csalira iratkoztál fel legutóbb?
Hírlevél, mini tanfolyam, blogértesítő, webkonferencia, demo szoftver?

 

Egy hozzászólás a Az adatbázisépítés legjobb eszköze: csali bejegyzéshez

  • Nagy Zsuzsanna szerint,
    2012. január 6. péntek 15:58 időpontban:

    Én már írtam egy “csalit”. Köszönöm szépen a tippeket,mert a honlapom most készül.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URL

Leave a comment

A legjobb sémákra épülő szövegírási stratégiák, amiket magyar vállalkozók egy maroknyi csoportja már titokban sikerrel használ...
Értesülj elsőként a szövegírási tippekről - csak add meg a keresznevedet és e-mail címedet és máris alkalmazhatod a titkos technikákat!

Email címed:   Keresztneved: