main top

Az értékesítési szövegírás esszenciája

2012. január 18. szerda 00:00

Lehet bármennyire kiváló a terméked, az internetes vevőket  elsősorban az értékesítési szöveged csábítja igazán.
Ha egyelőre nincs meg a tőkéd, hogy profi szakemberre bízd értékesítési szöveged megírását, néhány sarokpont és kötelező szövegelem betartásával Te magad is hatékony sales oldalt tudsz írni.

Sokan már a legelején feladják, nem mernek nekikezdeni a szövegírásnak, mert úgy gondolják, nem sikerülhet jól a szöveg. Ha Te is közéjük tartozol, vagy szeretnél javítani értékesítési szövegeiden, ez a bejegyzés neked szól.

Szakértők szerint a hatékony értékesítési szöveg 10%-a sablon, 80%-a technika és csak 10%-a kreativitás, tehát, ha sikerül elsajátítanod a helyes technikát, nyert ügyed van.

5 + 1 sarokpont a sikeres értékesítési szövegedhez:

  • Sztori, ami elad
    A sztori célja, hogy felkeltsd az olvasók érdeklődését. Mesélj egy történetet, ami a termékhez kapcsolódik. Az emberek szeretik a történeteket, nem hiába nézik nap mint nap a szappanoperákat és egyéb sorozatokat. Megfelelő sztorival bizalmat és szimpátiát kelthetsz az olvasókban.
  • Hatásos főcím és alcímek
    Ezek az értékesítési szöveged legjelentősebb mondatai. A címsorok célja szintén a figyelemfelkeltés, de kiválthat indulatot, kíváncsiságot, sajnálatot stb. Érdemes még a teljes szöveg megírása előtt összeírnod 20-30 alcímet, melyek közül a legjobbakat a szövegedbe fűzheted.
  • Korlátozások
    Ahhoz, hogy azonnali vásárlásra bírd az olvasókat, célszerű korlátozásokkal sürgetned őket. Ez lehet időbeli (például csak 10 napig vásárolható meg a termék kedvezményes áron, vagy     darabszám-korlátozás, például összesen 100 termék érhető el). Adhatsz ajándékot is a leggyorsabb vásárlóknak.
  • Garancia
    Vállalj a törvény által előírtnál hosszabb időtartamú pénzvisszafizetési garanciát. Nem kell attól félned, hogy így mindenki visszakéri a pénzét. Ha valóban jó a terméked, ne aggódj, hiszen nem számottevő az az arány, ahányan visszakérik a pénzüket.
    Nyugodtan vállalj más garanciákat is, amik termékedre vagy szolgáltatásodra alkalmazhatóak.
  • Az ár felértékelése
    Nem elég, ha csak tényszerűen közlöd az árat. Írd le, hogy mit kap a pénzéért, sorold fel az ajándékokat, kedvezményeket. Az a lényeg, hogy az olvasó érezze, hogy rendkívül jól jár a     termékeddel.
  • Referenciák
    Ha nem egy bevezető kampányról van szó, mindenképpen szerepeltess referenciákat. Egy korábbi cikkünkben már írtunk a vevővéleményekről. Fontos, hogy mindenképpen valódi véleményeket használj.

Amennyiben bevezető kampányt készítesz, akkor a robbanás előtt add oda néhány VIP-ügyfelednek a terméket, hogy elmondhassák róla a véleményüket.

Próbáld ki ezeket a trükköket az értékesítési szövegedben, hiszen ha alkalmazod az itt leírtakat, kampányod sokkal eredményesebb lesz.
Mielőtt nekilátsz a szövegírásnak, nézd meg néhány profi szövegíró sales oldalát, és jegyzeteld le, ők hogyan alkalmazzák ezeket a pontokat.

Szerinted melyik tényező a legfontosabb az itt felsoroltak közül?
Írd meg nekünk, milyen elemeket alkalmazol sales szövegeidben.

5 hozzászólás a Az értékesítési szövegírás esszenciája bejegyzéshez

  • Török József szerint,
    2012. január 18. szerda 14:41 időpontban:

    Gratulálok!

    Nagyon jól összeszedted a lényeget.

    A saját élmények, benyomások szerintem is döntő jelentőségűek. Ettől lesz hihető, ember közeli a szöveg.

    A sztori viszont olvashatóvá, befogadhatóvá teszi a szöveget. Jó sztori nélkül 451-ik hirdetés lesz a szövegből.

    Hogy ez mennyire tanulható? Szerintem némileg fejleszthető.

    Ugyanakkor azt tapasztalom, hogy azon ügyfeleim sem írnak jó értékesítési szövegeket, akik egyébként szóban zseniálisan adnak el. Hiába mondom nekik, hogy mond el szóban, vedd fel a telefonoddal, majd írd le amit mondtál. Így már el lehet kezdeni a jó szövegírást. …

    Sokan még odáig sem jutnak el, hogy bármilyen szöveget írnának. Ott a kész Weboldal, írhatnának, de nem teszik.

    Velük mit kezdenél?

    Üdv: Török J

  • Langmár Zsuzsa szerint,
    2012. január 18. szerda 15:21 időpontban:

    Köszönöm József.

    A telefon, mint diktafon a mi ügyfeleinknél is működik. Nekünk el is küldik az ügyfelek a hanganyagot hála Istennek.
    Az is igaz, hogy a mi ügyfeleinket nem nagyon kell noszogatni, mert tudják, hogy mennyire fontos a folyamatos kommunikáció.
    Innen nézve meg csak egyszerű matematikai döntést kell hozni.
    a) Ő felmondja telefonra, amiből mi tudunk dolgozni, és X óra alatt elkészül a cikk.
    b) Nem mondja fel, nem ad segédanyagot a cikkhez, hanem mi X+Y óra alatt kidolgozzuk a cikket
    Ő óradíj alapon fizet minket, tehát kiszámolja, hogy mikor jár jobban.

    A másik módszer, hogy azt szoktuk kérni az ügyfelektől, hogy töltsék ki kérdőívünket a projekt elején. Neki van piacismerete, tehát ezzel az információval jobban meg tudjuk szólítani a célpiacot.

    Harmadik módszer, hogy ő megírja a főbb pontokat (érvek, nyomógombok), amit aztán mi “becsomagolunk”.

  • Romhányi Tamás szerint,
    2012. január 20. péntek 12:15 időpontban:

    Esszencia! Esszencia!
    A jó sales-oldalhoz az kell, hogy legalább a szövegírónak legyen normális helyesírása, még ha a helyesírás csupán egy ránk kényszerített társadalmi norma is csupán (és nem megalapozott logikai szabályrendszer), ami nem kéne, hogy ítélkezésre késztessen minket.
    Ne legyünk má’ smitpál! 😀 A szövegíró legyen ortográiai profi!
    erté

  • Romhányi Tamás szerint,
    2012. január 20. péntek 12:16 időpontban:

    ortográfiai, sry

  • Langmár Zsuzsa szerint,
    2012. január 20. péntek 14:18 időpontban:

    Kedves Tamás,
    köszönöm az értékes véleményt 🙂

RSS feed for comments on this post. TrackBack URL

Leave a comment

A legjobb sémákra épülő szövegírási stratégiák, amiket magyar vállalkozók egy maroknyi csoportja már titokban sikerrel használ...
Értesülj elsőként a szövegírási tippekről - csak add meg a keresznevedet és e-mail címedet és máris alkalmazhatod a titkos technikákat!

Email címed:   Keresztneved: