main top

Hogyan fürkészd ki látogatóid titkait? – Google Analytics kezdőknek

2012. január 24. kedd 21:10

Google Analytics kezdőknekHa hatékonyan szeretnél értékesíteni az interneten, mindenképpen tudnod kell, kik látogatják weboldaladat, hogyan találnak rá, melyik aloldaladon mennyi időt töltenek el, stb.
A konverziód növeléséhez elengedhetetlenek ezek az információk, hiszen nélkülük a csupán sötétben tapogatózol.

Szerencsére számos ingyenes program elérhető, melyekkel hozzájuthatsz ezekhez az adatokhoz. A legelterjedtebb látogatottság-elemző szoftver a Google Analytics. Ebben a bejegyzésben kezdő felhasználóknak szeretnénk bemutatni ezt a szoftvert.

A Google Analytics segítségével megismerheted

  • Mennyien látogatják weboldalad
  • Milyen eloszlásban, milyen idősávban vannak legtöbben az oldalon
  • Honnan, mely weboldalakról érkeznek
  • Milyen kulcsszavakra keresnek rá azok, akik a keresőkből jönnek
  • Mennyi időt töltenek weboldaladon, aloldalakra lebontva
  • Melyik aloldaladon “veszíted el” a látogatókat

A Google Analytics használata a kezdetektől

Legelőször regisztrálnod kell a Google Analytics (http://www.google.com/intl/hu/analytics/) szolgáltatást. Ezt pár perc alatt meg tudod tenni, ha már rendelkezel gmail-es vagy Google Apps-os emailcímmel. Megadod az emailcímed, néhány alap adatot és máris elkészül a saját webanalitikai fiókod. Ezután kapsz egy kódot, amit weboldalad forráskódjába kell beillesztened. Ha ezt megteszed, látogatóid minden lépését nyomon tudod követni.

Ismerd meg látogatóidat és weboldalad teljesítményét

Eleinte nagyon bonyolultnak tűnhet a rendszer használata, hiszen rengeteg adatot tartalmaz, de kis gyakorlással könnyedén el tudsz igazodni.
Nézzük, mik a legfontosabb információk, amiket az elemzésekből megtudhatsz.

Látogatók áttekintése:
Egy grafikonon láthatod napi bontásban, hogy az adott hónapban hányan látták a weboldaladat. Alatta további lényeges információkat találsz, például hogy hány egyedi látogató volt, mennyi oldalletöltés, átlagosan mennyi időt töltöttek az oldaladon, hány új látogatód volt, stb.

Forgalmi források:
Ahogy a nevében is benne van, itt megtudhatod, honnan jönnek a látogatók. Kampány idején rendkívül fontos, hogy tisztában legyél azzal, honnan érkeznek az érdeklődők, de a mindennapok során is tanulságokat vonhatsz le ezekből az adatokból.

Tartalom:
A látogatottság mérés során nagyon fontos, hogy mely aloldalaid népszerűek, melyeket hagyják el hamar a látogatók, mennyi időt töltenek el adott tartalmaid olvasásával. Érdekes lehet továbbá az az adat, ami megmutatja, a látogatók hány százaléka zárta be weboldalad az adott aloldal megtekintése után.

Ezeken kívül még rengeteg információhoz juthatsz, ezért érdemes gyakran böngészni az adatok között.

3 példa, hogyan hasznosíthatod a látogatottság mérés eredményeit

  1. Nézd meg, milyen keresőszavakról érkeznek a látogatók. A főkulcsszavad vagy mellékkulcsszavid milyen helyen szerepelnek a listán? Ha témádtól egészen különböző kulcsszavakról jönnek az olvasók, akkor szövegeiddel komoly probléma van, aminek mindenképpen utána kell nézned.
  1. Nézd meg, melyik oldaladról távozik a legtöbb felhasználó. Gondolkodj el azon, vajon miért van ez így. Nézd át a tartalmakat és javíts, tesztelj.
  1. Nézd meg, milyen arányban vannak új látogatóid. Lehet, hogy sokan nézik weboldalad, de kevés a megrendelés. Ennek magyarázata lehet az, hogy látogatóid már vásároltak tőled. Ekkor érdemes új forgalom forrás után nézni, ahonnan új látogatókat tudsz hozni honlapodra, akiket vásárlóvá konvertálhatsz.

Ha növelni szeretnéd weboldalad konverzióját, az első lépés, hogy megismered látogatóid viselkedését, honlapod erős és gyenge oldalait. A Google Analytics segítségével a látogatottság mérés könnyű és rendkívül részletes.

A szoftver már elérhető az Apple mobil eszközein és Android operációs rendszen is, így naprakész lehetsz bárhol, bármikor.

Te használod az Analytics-et? Milyen adatokat figyelsz rendszeresen?

8 hozzászólás a Hogyan fürkészd ki látogatóid titkait? – Google Analytics kezdőknek bejegyzéshez

  • Misi szerint,
    2012. január 25. szerda 16:14 időpontban:

    Nagyon jól összefoglaltad. Tényleg egy hasznos kis anyag. Annyit tennék hozzá, hogy az igaz, hogy az Apple mobil cuccokról is elérhető. De a grafikonok és térképek nem láthatók. Így annyira nem mobil a dolog. De hát az elemzést úgy is jobb nem szaladgálás közben csinálni. Az Androidról nem tudok nyilatkozni;)
    Üdv, és jó munkát. Misi

  • Gabibaba szerint,
    2012. január 25. szerda 22:34 időpontban:

    Köszönöm a szupi tájékoztatót, új dolgot is tanultam belőle. Pl. az a bizonyos keresőszavas dolog. Légyszí segits, hogy lehetne azt megnézni. Milyen címszónál? Én ezt eddig nem is tudtam.
    köszi előre is G.

  • Tamás szerint,
    2012. január 29. vasárnap 19:55 időpontban:

    Én nem szeretnék ellen dolgokat írni. Az Analytics biztos jó, de én a StatCountert használom, az pont ezeket tudja. Egyszerre több weboldalról is készít kimutatást 1 felhasználónak. Én nagyon meg vagyok vele elégedve. De azért köszi a hasznos infót
    Üdv
    Tamás

  • Langmár Zsuzsa szerint,
    2012. január 30. hétfő 10:10 időpontban:

    Tamás, mindegy, hogy melyik programot használod. Az a lényeg, hogy ne csak gondold, hanem tudd, hogy milyen szavakra és honnan jönnek a látogatók. 🙂

  • Langmár Zsuzsa szerint,
    2012. január 30. hétfő 15:56 időpontban:

    Gabibaba, a keresőszavakat az Analytics fiókodba belépve, a bal oldali menüsorban a következő útvonalon tudod elérni: Forgalmi források/ Források/ Keresés/ Organikus. Itt találod, hogy a keresőből milyen kulcsszavakról érkeztek látogatók, átlagosan mennyi oldalt néztek meg és mennyi időt töltöttek weboldaladon.

  • alterego56 szerint,
    2012. február 4. szombat 17:37 időpontban:

    Most regisztráltam, nézem az eredményeket és mindenhol nullát látok egy hónapra visszamenőleg, ami nyilvánvalóan nem igaz. Erre tessék gombot varrni! Vajon mi lehet a hiba?

  • Langmár Zsuzsa szerint,
    2012. február 4. szombat 17:41 időpontban:

    Kedves Alterego56,
    Ha most regisztráltál, akkor mostantól tudja mérni az eredményeidet a szoftver, visszamenőleg sajnos nem

  • alterego56 szerint,
    2012. február 4. szombat 20:26 időpontban:

    Köszönöm.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URL

Leave a comment

A legjobb sémákra épülő szövegírási stratégiák, amiket magyar vállalkozók egy maroknyi csoportja már titokban sikerrel használ...
Értesülj elsőként a szövegírási tippekről - csak add meg a keresznevedet és e-mail címedet és máris alkalmazhatod a titkos technikákat!

Email címed:   Keresztneved: