Egyre többet hallunk arról a sajnálatos tényről, hogy manapság egyre kevesebbet olvasnak az emberek. Ilyenkor általában a könyvekre gondolunk. Pedig érdemes tudomásul venni, hogy az internet is körülbelül 80%-ban szöveges tartalomra épül.
Sőt, maga a kereső óriás, a Google is a jó szöveges tartalmat indexeli csak. Weboldalt létrehozni is csak értelmes, érdekes, releváns tartalommal lehet. Mindezzel csupán érzékeltetni akarom, hogy az aktívan internetező társadalom igenis olvas. Híreket, e-maileket, bulvárcikkeket, pletykákat, történeteket, weboldaltartalmakat. Vásárlás előtt elolvassa a kívánt termékről írott véleményeket, utazásokat tervez, idézeteket, ismert személyeket keres stb.
De vajon szereti az internetező ember a hírleveleket? Olvassa, nem olvassa?Ahhoz, hogy ezt megértsük, meg kell ismernünk az internetező ember szokásait. Szándékosan nem mondom azt, hogy az „átlagos” internetezőét, mert nagy hibát vétenék, ha akkor kezdeném tanulmányozni az emberek szokásait, mielőtt hírlevelet küldenék ki nekik.
Minden embernek sajátos szokásai vannak, ám össztársadalmi szinten ezeknek a sajátos és egyedi szokásoknak az összessége ad ki egy egységes szokásrendszert. Van olyan tulajdonság, ami minden emberre jellemző, ez pedig a kíváncsiság. S ha már feliratkozott egy számára érdekesnek tartott weboldal hírlevelére, akkor onnan kezdve nekem nincs más dolgom, mint ezt az érdeklődést fenntartani. Azzal azonban tisztában kell lennem, hogy az internetező – az információ hullámai között – párhuzamosan 10, 20, vagy ennél több hírlevélre is feliratkozik.
Ám ha az érdeklődését mindig a maximumon tudom tartani, akkor az ősi kíváncsiság ösztönére alapozva, biztos lehetek benne, hogy elolvassa a hírlevelemet. S hogy tudom huzamosabb ideig fenntartani a kíváncsiságát?
Természetes, tiszta, egyszerű, a beszélt nyelvhez hasonló nyelvezettel. S azzal, ha nem írok le többet, mint amit én is elhiszek a termékről vagy a szolgáltatásról. Nyerő tipp lehet a hírlevéloldalunkra való terelést érdekes kulcsszavakon elhelyezett linkekkel
megoldani. Lehetőleg kerülni kell a „Katt”, „Kattintson”, vagy az „Itt” szavakra való linkelés felkínálását. Ezt ugyanis már annyi helyen látja, olvassa minden internetező, hogy könnyen ilyesmin múlhat az érdeklődés elvesztése. Pedig óriási veszteség lenne a hírlevél szempontjából, ha pont itt bukna el, a cél – az elolvasás – előtt!
2012. április 21. szombat 20:28 időpontban:
[…] csak el hasonló témában írt bejegyzésemet is – http://www.szovegirasblog.hu/2012/01/27/hirlevel-elolvassam-ne-olvassam/ – hogy teljesebb képet kapj a hírlevél használhatóságáról. Kategória: marketing szöveg […]