main top

Hogyan kommunikáld az áremelést?

2012. február 8. szerda 09:52

áremelés kommunikálásaMinden működő vállalkozás életében eljön az a pillanat, amikor valamilyen külső vagy belső tényező miatt muszáj megemelnie termékei, szolgáltatásai árát. Legtöbben azt hiszik, az áremelés megöli az üzletet, így addig húzzák, halasztják, míg csődközelbe nem kerülnek. Egy ilyen helyzetből nehéz győztesként kikerülni, de ha előre átgondolt stratégiával emeled az árat, és azt profi módon kommunikálod, nemcsak bevételeidet, hanem akár még eladásaid számát is növelheted. Érdemes tehát gondosan megtervezned üzleti kommunikációdat.

Többféle módon vihetsz véghez sikeres áremelést. A legfontosabb irányelvek azonban mindegyiknél megegyeznek.

Mire figyelj az üzleti kommunikációban az áremelés során?

Üzleti kommunikációd minden esetben legyen magabiztos, határozott, semmiképpen sem óvatos vagy félénk.
Mindig előre kommunikáld az áremelést, soha ne utólag. Legjobb, ha az emelés előtt 1 hónappal már szólsz ügyfeleidnek. Gondolj bele, te is milyen mérges lennél, ha valamelyik szolgáltatód egyik hónapról a másikra minden bejelentés nélkül emelné az árait. Kerüld el, hogy vevőid bosszúsak legyenek az áremelés miatt.

Mondd el, miért kell árat emelned. Például a beszállítók árat emeltek, nőttek a kiadásaid, nőtt az előállítási költség, vagy az árfolyamváltozások miatt az ár megtartása a minőség rovására menne.

Mint az értékesítés során mindig, áremelésnél is akkor lehetsz sikeres, ha nyertes-nyertes helyzetet igyekszel elérni. Ha arra törekszel, hogy a vásárló is előnyösen jöjjön ki a helyzetből, és ezt látják is, akkor bizalmuk és lojalitásuk nagymértékben nőni fog.

3 tipp az áremeléshez

Áremelés több ciklusban

Ha tudod, hogy nagymértékű áremelésre lesz szükség, megteheted azt, hogy több részletre bontod, így egyszerűbb lesz elfogadnia a vevődnek. Célszerű ilyen esetekben 10% alatti mértékben emelni, mert az még sokaknak a lélektani határ alatt van.

Kevesebb termék azonos áron

A kereskedelemben sajnos egyre több cég folyamodik ehhez a nem túl tiszta módszerhez. Csökkentik a vajkrém tömegét, kevesebb szál cigaretta van egy dobozban. Vannak olyan megoldások is, amelyeket sosem veszel észre. Nekem egyik „homlokracsapós” pillanatom volt az, amikor rájöttem, az egyik fogkrémgyártó cég úgy növelte meg 10%-kal az eladásait, hogy a fogkrémes tubus kimeneti nyílását nagyobbra méretezte egy leheletnyivel. A legtöbben, akik ezt alkalmazzák, mélyen hallgatnak a változásokról, viszont tény, hogy árbevételt elég kellemesen lehet vele növelni.
Profi kommunikációval egy ilyen áremelésből jól is kijöhetsz, azonban van ennél kreatívabb megoldás is…

Csomagold be marketingpapírba…

Kínáld árudat mostantól kizárólag csomagban. Adj hozzá ajándék e-bookot, alacsony áras belépő terméket, vagy akár csomagolj össze két azonos terméket. Növeld a hozzáadott értéket, esetleg adj hozzá kiegészítő szolgáltatást. Például vállalhatsz extragaranciát is, ha megrendelik a havi rendszerességű karbantartási szolgáltatásodat. Ez elég sok iparágban fix bevételt hoz azoknak, akik nem félnek kipróbálni egy-egy új trükköt. Gondolkozz el azon, hogy Te miként adhatsz nagyobb értéket úgy, hogy mindkét félnek megérje.

Ha szeretnéd, hogy az áremelésed nagy durranás legyen, készíts egy hatalmas akciót, melynek keretein belül a még készleten lévő termékeket kiárusítod. Így, akinek csak egy kis löket kellett a vásárláshoz, biztosan rendelni fog.

Meg kell értetned vásárlóiddal, hogy az áremelés az élet velejárója. Egy megfelelően kommunikált áremeléssel növelheted célpiacod bizalmát, és az eladásaid számát is megtöbbszörözheted.

Te mikor emeltél utoljára árat?
Hogyan kommunikáltad, és milyen reakciót váltott ki vásárlóidból?
Kérlek, oszd meg velünk tapasztalataidat!

4 hozzászólás a Hogyan kommunikáld az áremelést? bejegyzéshez

  • Robert szerint,
    2012. február 8. szerda 13:15 időpontban:

    Működik.

    Áremeléssel két dolgot érhetsz el:
    1, kommunikálod, és innen elfogadás jelenik meg.
    2, Amikorra beígérted, akkor könyörtelenükl végre kell hajtani. Adott nap 24.00.
    3, Magasabb árszegmensbe pozícionálsz: nem a “kínai” gagyi lett belőle, hanem egy minőségi termék. Kizárólag ár alapján :).
    Nem hátrány, ha tényleg nem kínai gagyi.
    Ezzel tehettem meg, hogy nem a távolkeleti dobdel típussal versenyzek. Itt van: garancia, számla, műszaki tanácsadás… Kínából meg : holmi azt eldobod….

  • Langmár Zsuzsa szerint,
    2012. február 8. szerda 13:44 időpontban:

    Örülök a sikereidnek Robert.
    Ez is azt támasztja alá, hogy a kommunikációnak óriási ereje van.
    Gratulálok!

  • D. Bikfalvi Moni szerint,
    2012. február 9. csütörtök 13:44 időpontban:

    Köszönöm ezt az írást, Zsuzsa, örülök, hogy megerősítettél valamiben, amit már megvalósítottam.

    Én elsősorban szolgáltatáscsomagokat értékesítek, és nekem az a módszer vált be, hogy ezt kommunikáltam: “Az elmúlt négy hónap tapasztalatai alapján, az ügyfeleimet megkérdezve kiderült, hogy többségük inkább többet fizetne, de több szolgáltatást szeretne az egyes csomagokba. Ezért átalakítottam a csomagjaimat, és mostantól ezek lesznek: (és link az új csomagokra)”

    Ezt az ügyfeleim teljes mértékben elfogadták, hiszen nem csak áremelést, hanem több szolgáltatást kaptak – amiért jogos a magasabb ár. Más kérdés, hogy ebben volt áremelés is, de mivel szolgáltatásoknál nehéz eldönteni fillérre, hogy mi mennyibe kerül, ez nem jelentett gondot.

    (Egyébként amit írtam, azt nem egyszerűen kitaláltam, én tényleg megkérdeztem az ügyfeleimet, és ők tényleg ezt mondták, hogy inkább fizetnek többet, de csináljam meg még ezt vagy azt is 🙂 Tehát nem “kamu” szöveg volt, viszont nagyon jól segítette az áremelés elfogadtatását.)

  • Langmár Zsuzsa szerint,
    2012. február 9. csütörtök 13:50 időpontban:

    Köszi a visszajelzést Móni.
    A szolgáltatáscsomag kialakításánál valóban jó dolog, ha az ügyfelek visszajelzéseire építünk, mert abból derül ki, hogy hol vannak a kék óceánok, ahol még nem halászik más 🙂

RSS feed for comments on this post. TrackBack URL

Leave a comment

A legjobb sémákra épülő szövegírási stratégiák, amiket magyar vállalkozók egy maroknyi csoportja már titokban sikerrel használ...
Értesülj elsőként a szövegírási tippekről - csak add meg a keresznevedet és e-mail címedet és máris alkalmazhatod a titkos technikákat!

Email címed:   Keresztneved: