main top

A közösségi média és a reklám-kommunikáció

2012. február 24. péntek 19:48

Néhány éve még nem igazán tudtuk, mit is jelenthet a social media, magyarul: a közösségi média fogalma. Négy-öt éve azonban egyre nagyobb teret hódít – ma már nem újdonság ez a kifejezés. Mindenki használja, néhányan azonban talán nehezen tudják megfogalmazni, mit is jelent pontosan. Melyek azok az oldalak, amelyek a közösségi média csoportjába tartoznak? A Youtube, a Facebook, a Twitter, az Iwiw, a Wikipédia, a Hi5, vagy a blogok?

Dióhéjban: a social media, a közösségi média nem más, mint azoknak a weboldalaknak a csoportja, amelyek a puszta információszolgáltatáson kívül interakcióra is buzdítják felhasználóikat. Ennek alapján közösségi médiának tekinthető bármely blog, ahol a posztokhoz hozzá lehet szólni, tehát a kommunikáció oda-vissza történik. Igen, a mi blogunk is idetartozik.
A három legnagyobb közösségi médiaoldal, amelyek lételeme az interakció, tulajdonképpen erre a megoldásra épül: a Facebook és Twitter, valamint a Youtube. Biztos vagyok benne, hogy Te is ismered/használod ezeket az oldalakat.

Az interakció olyan nagymértékű – egy ismeretségi hálózatot könnyen és rövid idő alatt lehet felépíteni –, hogy a cégek igen gyorsan felismerték a bennük rejlő marketing lehetőségeket.

A felsorolt oldalak ingyenesek, mindenki számára elérhetőek, egy kattintással több ezer emberrel oszthatjuk meg gondolatainkat, videóinkat, képeinket. Ennek köszönhetően kevés vállalat engedi meg magának azt a luxust, hogy ne alkalmazzon Facebook oldalt, vagy ne tegyen közzé videókat a Youtube-on. Ráadásul ezek könnyen beilleszthetőek a blogokba is.

Úgy tűnik, hogy a közösségi média használatának és kihasználásának terén jó úton haladunk. Egyes kutatások szerint a számítógép bekapcsolása után az emberek hamarabb nyitják meg Facebook profiljukat, mint e-mail fiókjukat, ami természetesen kedvez a web 2.0-ra épülő üzlet, a közösségi média marketingnek.

A potenciális vásárlók nem csak a weben, hanem a közösségi hálózatokon is ott vannak. Nem titok, hogy sokkal könnyebb őket elérni, mint megtartani. Ehhez nincs csodarecept, egyedi megoldások vannak. Minden cég ismeri a piacát, hiszen feltérképezte már az igényeit. Ismeri az olvasókat, és látja, hogy a célcsoport milyen üzenetekre reagál aktívabban.

A marketing kommunikáció eme csatornáján is csak az igényes, kreatív üzleti kommunikáció vezet sikerre, annak ellenére, hogy ez a típusú kommunikáció közvetlenebb és lazább szálakon vezethető. Ám épp ettől válhat sokkal nehezebbé, ugyanis kérdéses, hogy az interakció nyújtotta szabadságot mindenki jól tudja-e kezelni.

0 hozzászólás a A közösségi média és a reklám-kommunikáció bejegyzéshez

No comments yet.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URL

Leave a comment

A legjobb sémákra épülő szövegírási stratégiák, amiket magyar vállalkozók egy maroknyi csoportja már titokban sikerrel használ...
Értesülj elsőként a szövegírási tippekről - csak add meg a keresznevedet és e-mail címedet és máris alkalmazhatod a titkos technikákat!

Email címed:   Keresztneved: