Amennyiben a weblapodon keresztül akarsz ügyfeleket szerezni, akkor el kell azon gondolkodnod, hogyan találjanak rá leendő vevőid. Erre léteznek különböző keresőoptimalizálási praktikák, a linképítés, az AdWords, a viszontlinkek, amelyeket más katalógusoldalakról és partneri lapokról kapszi.
Egy bejövő link jó kezdet, hiszen lesz forgalom a weboldaladon. De amikor rákattint a látogató, valamit azonnal adnod kell, hiszen ő a leendő ügyfél, s neked érdeked, hogy minél tovább az oldaladon maradjon.
Az emberek információt keresnek a neten, ha ezt nálad találják meg, akkor lehetőséged van arra, hogy kialakuljon a bizalom – beindulhat a kommunikáció, az üzlet. Ha ügyes vagy, akkor a végeredmény a vásárlás, vagy a szolgáltatás megrendelése.
A kérdés tehát: mit tudsz adni a látogatódnak?
Nem az a lényeg, hogy valaki hatásvadász szövegeket írjon. Bár fontos, hogy mennyire helyes a szöveged nyelvtanilag, szerkezetileg; emellett azt is tartsd szem előtt, hogy amit leírsz, az érthető, egyszerű, ugyanakkor természetes legyen. Ezen igen sok minden múlik, tehát jól teszed, ha nem tévesztesz!
Ha úgy írsz a termékedről reklámszöveget, hogy közben tudod, pontosan mi jár látogatóid, leendő ügyfeleid fejében, mik a vágyai, mik az óhajai, akkor máris egy lépéssel közelebb kerültél ahhoz, hogy megnyomják a „vásárolok” gombot.
Ha úgy fogalmazod meg a reklámszöveget, hogy tudatosan használod szolgáltatásoddal, termékeddel kapcsolatban azokat a közkeletű és mindennapi kifejezéseket, amelyeket leendő ügyfeleid és vásárlóid is használnak, akkor nincs szükséged a nyakatekert, hangzatos és hatásvadász szövegezésre.
A lényeg tehát az alapos piacismeret!
Hihetetlen, de ennyire könnyű! Az ütős reklámszöveg titka az egyszerűségében rejlik. Ha nem tudod minden sallangtól megszabadítani a szöveged, vagy nem bánsz ügyesen a helyesírási szabályokkal, akkor mindenképpen érdemes profi szakemberhez fordulnod. Főleg, ha a reklámszövegírás nem áll meg egy terméknél, egy szolgáltatásnál, hanem folyamatos marketing kampányt tervezel, s az ehhez szükséges céges kommunikációt szeretnéd kiépíteni leendő ügyfeleid, partnereid felé.
2012. március 10. szombat 08:40 időpontban:
[…] Az értékesítési szövegírás eszenciája […]