main top

A profi szövegírás fortélyai

2012. március 7. szerda 00:26

Kíváncsi vagy hogyan írhatsz ütősebb szövegeket?
Szeretnéd, ha reklámod, értékesítési oldalad konverziója az egekben lenne?
Létezik néhány szövegírási fortély, amiket valószínűleg Te magad is sejtesz, mégsem állt eddig még össze a kép, ami profi szövegíróvá tesz.


Ha olyan szövegeket szeretnél írni, amik mágnesként vonzzák a vevőket, sokat kell tanulnod és gyakorolnod. De ne aggódj, mert ezeken a folyamatokon minden profi szövegíró keresztül ment, senki sem úgy születik, hogy mindig tökéletesen tud fogalmazni.

A cél tehát elérhető, egyet kell mindenképpen szem előtt tartanod, soha ne add fel!

Vajon mi a profi szövegírás 5 ékköve?

A célpiac ismerete

Nagy alapigazság, hogy az a szöveg ad el, amelyet a vevő szemszögéből írtak, nem pedig a vállalkozáséból. Célpiacod ismerete nélkül nem tudsz hatásos szöveget írni. Nem csupán a profi marketingesek számára fontos a célpiac ismerete, hanem egy profi szövegírónak is elengedhetetlen.

Ismerned kell célpiacod belső vágyait, félelmeit, problémáit. Pontosan tudnod kell, mi foglalkoztatja őket. De ez sem elegendő. Tudnod kell, milyen a kommunikációjuk, milyen kifejezéseket, szavakat használnak, tegezéssel vagy magázással érhetsz el jobb eredményeket stb.

Ahhoz, hogy egy értékesítési szöveg igazán szíven üsse az olvasókat, pontosan ismerned kell őket. Ha vállalkozó vagy, értékesítés közben könnyedén megismerheted vásárlóidat, akár egy rövid kérdőívet is összeállíthatsz, amiből jobban megismered őket. Blogod és Facebook oldalaid kommentjeiből is rengeteget le lehet szűrni.

Fókuszálj, tartsd szem előtt a célodat

Triviálisnak tűnhet, mégsem az. Sokan szövegírás közben elveszítik a célt, amiért a tartalmat létrehozzák. Nemcsak a reklámszövegnek van célja. Minden blogbejegyzésed céllal születik, minden Facebook posztodat okkal teszed ki az üzenőfaladra. Írás előtt pontosan gondold végig, mi a célja a tartalomnak: értékesítés, e-mail feliratkozók gyűjtése, információ-átadás, szakértői státusz építése stb.

Marketing ismeretek

Minden profi szövegírónak (nem szépirodalomról vagy költőkről beszélek) rendelkeznie kell minimális marketing alapismerettel. Tanulj meg marketinges fejjel gondolkozni, olvass eladással, online és offline marketinggel kapcsolatos blogokat, újságokat, e-bookokat. Ha tartalmaid nem értékesítési vagy szakértői státusz céljából készülnek, a marketinges szemléletmód akkor is nagy hasznodra fog válni. Legnagyobb előnye talán az, hogy elszakít azoktól a ma már elavultnak számító szövegírási sémáktól, amiket az iskolapadban a fejedbe vertek. Ne feledd, nem szépirodalmi művet szeretnél létrehozni, hanem olvasmányos, hasznos bejegyzéseket, reklámszövegeket, értékesítési oldalakat.

Kifogástalan a helyesírás

Ezt nem szükséges ragozni. Lehet bármennyire is jó a tartalma szövegednek, ha helyesírási, nyelvtani hibák vannak benne. Elképesztően lerontják a minőséget, egy profi sem engedheti meg magának, hogy hibák legyenek az írásában. Természetesen nem szükséges zseninek lenned, használj helyesírás-ellenőrzőt (De előtte olvasd el a Helyesírás ellenőrzőn túl című bejegyzésünket), vagy bízhatod profi lektorokra. Ez esetben garantáltan hibátlan lesz szöveged helyesírása. A Szövegírásblognak van lektorszolgáltatása, olvass róla bővebben.

Jó stílusérzék

Sokan azt gondolják, ez egy olyan képesség, ami vagy velünk születik, vagy nem – és ebben az esetben esélyünk sincs, hogy jó legyen a stílusérzékünk. Ez azonban nem teljesen igaz, hiszen egy tanulható, elsajátítható képességről van szó. Érdemes sokat olvasnod könyveket, újságot, hallgass nagy előadókat. Szóhasználatod legyen változatos, használj jelzőket, tedd izgalmassá mondanivalódat.

Ahogy a legtöbb dologban, a szövegírásban is lehet fejlődni sok gyakorlással. Írj minél többet, minél többféle témában. Ha profi szöveget szeretnél írni, fogadd meg tanácsainkat.

Tetszett a bejegyzés?
Ha eddig nem tetted meg, akkor iratkozz fel a hírlevelünkre, hogy elsők között értesülj az üzleti kommunikációdat érintő pszichológiai trükkökről. Ezeket az elképesztő fortélyokat megismerve és beépítve az értékesítési folyamatodba, Te is rengeteg pluszbevételre tehetsz szert!

Egy hozzászólás a A profi szövegírás fortélyai bejegyzéshez

RSS feed for comments on this post. TrackBack URL

Leave a comment

A legjobb sémákra épülő szövegírási stratégiák, amiket magyar vállalkozók egy maroknyi csoportja már titokban sikerrel használ...
Értesülj elsőként a szövegírási tippekről - csak add meg a keresznevedet és e-mail címedet és máris alkalmazhatod a titkos technikákat!

Email címed:   Keresztneved: