main top

Az írott és a beszélt nyelvi kommunikáció

2012. március 10. szombat 08:40

Rengeteg olyan sikeres üzletembert ismerek, aki szóban félelmetesen jó kommunikál. Ha emberek előtt kell megnyilvánulnia, egyszerűen verhetetlen, brillírozik a szavakkal, minden kiejtett mondatának súlya van. Elképesztően tud hatni meglévő és leendő ügyfeleire egyaránt.

Ám amint leül a számítógép és a nyitott szövegszerkesztő elé, rátelepedik a „fehér lap szindróma”. Lehet, hogy Te is mestere vagy a beszélt nyelvi kommunikációnak, de mindezt rendezett, nyelvtanilag és szerkezetileg helyes írott mondatokba sűríteni már nem tudod.

Míg a szövegírás során csupán a „papírlaphoz” vagy kötve, a szóbeli kommunikációnál számos non-verbális eszköz áll rendelkezésedre. A testbeszédeddel erősítheted mondandód érthetőségét, hatásosabbá teheted a kommunikálni kívánt információt.
Míg egy szónok a beszédének nyomatékot adhat metakommunikációs eszközökkel, szövegírásnál csak a szavak léteznek, akkor csupán két dimenzióban kellene gondolkoznod. A harmadik dimenzió ez esetben hiányzik. Ami nem más, mint a személyesség, az, hogy szemtől szemben állsz azzal az emberrel, akinek beszélsz, és azonnal le tudod reagálni, amit ő mond, valamint használhatod a testbeszéd széles tárházát.

Az írott nyelvvel úgy kell játszanod, hogy az olvasó azt érezze, a tartalom csak neki szól, és előnyös, hogy érzelmi reakciót is tudsz kiváltani.

Érd el, hogy elmosolyodjon vagy felháborodjon, elgondolkodjon, vagy a homlokára csapva mondja: „Úristen, ez az, amire szükségem van!” Talán most azt gondolod, hogy az üzleti kommunikációban, az üzleti életben nincs helye érzéseknek, de az esetek többségében ez nem így van. Gondolj bele, például az üzleti siker – vagy éppen a kudarc – milyen erős érzelmeket tudnak kiváltani belőled.
Ha sikeresen szeretnél írásban kommunikálni célpiacoddal, írj úgy, hogy közben elképzeled: beszélsz a vevőddel. Sokkal könnyebben, gyorsabban fog menni az írás, és eredményesebbé is válik.

Neked nehezedre esik írásban kommunikálni?

Hadd segítsek azzal, hogy elárulom, milyen is az értékesítési szövegírás eszenciája: http://www.szovegirasblog.hu/2012/03/05/az-ertekesitesi-szovegiras-eszenciaja/

0 hozzászólás a Az írott és a beszélt nyelvi kommunikáció bejegyzéshez

No comments yet.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URL

Leave a comment

A legjobb sémákra épülő szövegírási stratégiák, amiket magyar vállalkozók egy maroknyi csoportja már titokban sikerrel használ...
Értesülj elsőként a szövegírási tippekről - csak add meg a keresznevedet és e-mail címedet és máris alkalmazhatod a titkos technikákat!

Email címed:   Keresztneved: