main top

Hogyan építs szakértői státuszt magadnak?

2012. március 14. szerda 07:03

Az internetes kommunikáció és a bizalomépítés

Az interneten mindenki azt állít magáról és a termékéről, amit akar. Sokkal kevésbé állítunk igazat ezen a személytelen csatornán keresztül, mint szemtől szemben. A becsületes és sikeres vállalkozók természetesen nem beszélnek mellé termékükkel, szolgáltatásukkal kapcsolatban, mégis, a felhasználók többsége sokszor bizalmatlan az online vásárlással szemben, mert attól fél, csalódni fog. Éppen ezért az internetes kommunikációdban törekedned kell arra, hogy bizalmat kelts az érdeklődőkben, akik így nagyobb számban válnak majd vásárlókká.


Az online bizalomépítés leghatékonyabb módszere

Ha nagyobb bevételt szeretnél, internetes kommunikációdat gondosan meg kell tervezned, hogy egy valóságos bizalomépítő gépezet legyen. A profik szakértői státusz építésével szerzik meg célpiacuk bizalmát.

A szakértői státusz 3 nagy előnye

  • Ismertség, új látogatók

Ha szakértőként tekintenek rád az emberek, gyakran hivatkoznak blogbejegyzéseidre, weboldaladra, így ingyen szerezhetsz új látogatókat, vásárlókat.

  • Több vásárló, magasabb bevétel

A nagy számok törvénye alapján minél több látogatód van, annál több vevőd lesz. S mivel a felhasználók megbíznak benned, mint szakértőben, ez megemeli a vállalkozásod értékét, a vásárlók pedig nagyobb bizalommal fordulnak a cégedhez is.

  • Magasabb ár

Szakértőként nyugodtan megengedheted magadnak, hogy áraid magasabbak legyenek, mint konkurenseidé, a vevők mégis téged fognak megkeresni. Te vagy az, akihez bármikor fordulhatnak kérdéseikkel, tudod a választ. Nem kérdés, hogy a legjobbat nyújtod nekik.
Szakértőnek lenni tehát rendkívül előnyös. Ahhoz azonban, hogy ezt a státuszt elérd, meg kell dolgoznod érte. Hidd el, nagyon megéri, hiszen rengeteg előnnyel jár.

A szakértői státusz elérése és megtartása

Folyamatos tanulás
Csak akkor válhatsz szakértővé, ha ténylegesen értesz a témához. Rengeteget kell olvasnod, tanulnod a szakterületedről. Iratkozz fel külföldi oldalakra, légy mindig naprakész. A tanulás sosem ér véget, folyamatosan szinten kell tartanod tudásodat.
Ne feledd, a szakértői státuszt könnyedén elveszítheted, ha az olvasóid úgy érzik, hiányos a tudásod. Mint mindenhol az életben, itt is nagy előny, ha imádod azt, amivel keresed a pénzed.

Márkaépítés
A márkaépítésről könyveket lehetne írni, de ebben a bejegyzésben csak megemlítjük, mint az internetes kommunikáció és szakértői státusz építésének egyik elengedhetetlen módját. Szakértőként a neved a márkád. El kell érned, hogy az adott témára gondolva az embereknek egyből a Te neved jusson eszükbe.
Légy véleményvezér, mindig Te legyél a leggyorsabb, aki ír egy hírről, változásról. Bátran kommunikáld az álláspontodat, amit tényekkel bizonyítasz.

Tények és statisztikai adatok
Szakértőként arra is figyelj, hogy időnként támaszd alá a véleményedet megkérdőjelezhetetlen tényekkel és statisztikai adatokkal. Hivatkozz szakmai cikkekre és kutatási eredményekre, ezzel is kommunikálva az olvasóid felé, hogy hozzád fordulhatnak, ha a témával kapcsolatban többet akarnak megtudni.

E-book, tanulmány, csali
Készíts egy terjedelmesebb tartalmat, amit akár ingyen is megoszthatsz az olvasókkal. Amennyiben szöveges tartalmad profi minőségű, ez egy jó kezdet ahhoz, hogy szakértőként tekintsenek rád az olvasók.

Ha eléred, hogy célpiacod egyik szakértője vagy, akkor nem fognak kételkedni abban, hogy megbízhatnak-e szavadban. Bátran fordulnak majd hozzád, ha kérdésük, problémájuk van, és rendelni is tőled fognak, ha elérkezett az ideje.

Szakértőnek lenni felelősség és nem könnyű feladat. Folyamatos tanulást, olvasást és a téma iránti érdeklődést igényel, de bevételed mérhetően megemelkedik, ha területed újdonságait és érdekességeit folyamatosan kommunikálod. Blogolj, küldj hírlevelet, készíts csali tanulmányt, értékesíts e-bookot, és legyél jelen a Facebookon is.

Ha eddig nem tetted volna, akkor csatlakozz Facebook oldalunkhoz is, ahol napi szinten olvashatsz érdekességeket az üzleti kommunikáció világából.

2 hozzászólás a Hogyan építs szakértői státuszt magadnak? bejegyzéshez

  • Misi szerint,
    2012. március 14. szerda 17:37 időpontban:

    Általában is azt tudom
    Mondani, hogy tetszek az írásaid, de ezt nagyon jól összeraktad. Csak visszaigazolni tudom azt amit itt leírsz és, hogy számszerű is legyek nekem a különbsés 4-5-szöros a korábbi módon írt anyagokhoz képest.
    De van hátulütője is a szakértői státusznak. Sokszor fordul elő, hogy a konkurenciát véleményeztetik velem. Hazudni itt sem tudok, de ezt soha nem osztom meg a nagyérdeművel, mert ez talán az első számú “NO NO” az marketing kommunikációban. Neked erről mi a véleményed?
    Misi

  • Az aranyat érő vásárlói vélemények evolúciója | szövegírás blog.hu szerint,
    2012. november 16. péntek 01:22 időpontban:

    […] Hogyan építs szakértő státuszt magadnak? […]

RSS feed for comments on this post. TrackBack URL

Leave a comment

A legjobb sémákra épülő szövegírási stratégiák, amiket magyar vállalkozók egy maroknyi csoportja már titokban sikerrel használ...
Értesülj elsőként a szövegírási tippekről - csak add meg a keresznevedet és e-mail címedet és máris alkalmazhatod a titkos technikákat!

Email címed:   Keresztneved: