main top

Hogyan lehetséges, hogy még mindig az írott szó a leghatékonyabb reklámeszköz?

2012. március 18. vasárnap 15:28

Hiába a legújabb HD felbontású képernyők megjelenése, a bővülő televíziós csatornalista, az újabbnál újabb videós megoldások, az ámulatos fényképtechnikák, még mindig az írott szó a leghatékonyabb reklámeszköz. Hitted volna?
Épp ezért fontos, hogy weboldalad nyitólapja soha ne tartalmazzon kisfilmet, videót, flash animációt, hanem csakis szöveget. Természetesen óriási jelentőséggel bír, hogy mi szerepel a nyitó oldaladon, de ez más kérdés.

Most arra keressük a választ, miért hatékonyabb az írott szó a többi megoldásnál?

Vegyünk egy óriásplakátot. Általában van rajta hatásos kép, de jellemzően ott van mellette egy hangzatos reklámszlogen, vagy egy mérnöki pontossággal megtervezett szó, ami a termékre, vagy a reklámozott szolgáltatásra vonatkozik.
Az írott szó hatékonysága szorosan összefügg az agyi funkcióinkkal és a szemünkkel. Néha el sem olvassuk autóban vagy villamoson utazva a reklámszlogeneket, a plakátok szövegét, de látjuk őket, agyunk akarva akaratlan felfogja a szavak értelmét. A kép csak felvillan, de a szó és értelme sokáig benned maradhat.

Biztosan Te is voltál már úgy vele, hogy egy szó, vagy egy frappáns mondat egész nap a fejedben motoszkált, ugye?

Pontosan azért törekszenek minél rövidebb, minél frappánsabb szövegek írására a szakemberek, hogy megmozgassák a célközönség agyának kreatív részét, vagy érzelmeket váltsanak ki, esetleg más módon keltsék fel az érdeklődést. Nem beszélve arról, hogy maga az olvasás egy bonyolult agyi folyamat, ami az ember egész életét meghatározza, attól a ponttól kezdve, mikor megtanult olvasni. Az agy mindig információéhes.

Minden olvasott szóban kutatja azt az információt, amire szüksége van. Ha ezt ügyesen kezeled, akkor nyertél, mert ebben rejlik a reklámkommunikáció és az üzleti kommunikáció furfangja. Ha sikerül úgy megírnod a szöveget, hogy az érdeklődést felkelted, akkor tudsz igazán igényt kelteni a termék vagy szolgáltatás iránt.

Ehhez a legjobb praktikákat itt a blogban is folyamatosan publikálom, mert a webes üzleti kommunikáció alapjai megtanulhatóak. Ha eddig nem tetted volna, akkor iratkozz fel a blogértesítőre, és fejleszd a tudásodat, vagy olvasd el hasonló témában írt cikkeinket, és lájkolj bennünket a Facebookon!

Ha pedig cikkünket hasznosnak találtad, akkor küldd tovább cégvezető barátaidnak, mert ők is szívesen emelnék bevételüket az üzleti kommunikációjuk finomításával. Hálásak lesznek érte!

0 hozzászólás a Hogyan lehetséges, hogy még mindig az írott szó a leghatékonyabb reklámeszköz? bejegyzéshez

No comments yet.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URL

Leave a comment

A legjobb sémákra épülő szövegírási stratégiák, amiket magyar vállalkozók egy maroknyi csoportja már titokban sikerrel használ...
Értesülj elsőként a szövegírási tippekről - csak add meg a keresznevedet és e-mail címedet és máris alkalmazhatod a titkos technikákat!

Email címed:   Keresztneved: