main top

Hogyan láncold magadhoz vevőidet?

2012. március 28. szerda 08:01

Új ügyfél kontra régi ügyfél

A legtöbb vállalkozó, amikor növelni akarja bevételeit, azon kezd el dolgozni, hogyan szerezhetne még több új ügyelet cégének. Rengeteg pénzt költ hirdetésekre, reklámra, anélkül, hogy előre tudná, megtérül-e a befektetés.

Ha eddig Te is inkább az új ügyfelek megszerzésére koncentráltál és elhanyagoltad régi vásárlóidat, garantálom, hogy a cikk elolvasása után másképpen fogsz gondolkozni.


Arról már volt szó korábban, hogy a Pareto-elv http://www.szovegirasblog.hu/2010/06/24/a-pareto-elv-megkerdojelezhetetlen-eredmenyei/alapján a bevételed 80%-a az ügyfeled 20 %-ától származik. Természetesen ez az arány nincs kőbe vésve, de minden esetben érvényes, hogy a bevétel jórésze a vásárlók kisebb hányadától érkezik. Így könnyen beláthatod, hogy egy aranybánya rejtőzik a vásárlóid pénztárcájában. Sokkal kevesebb energiával és pénzbefektetéssel tudod növelni bevételeidet, ha azokra az emberekre koncentrálsz, akik már vásároltak cégedtől.

Vannak még néhányan, akik ezt nem látják be, gondolj csak bele, például egyes internetszolgáltatók mekkora hibát követnek el, mikor csak az új ügyfeleket jutalmaznak egy kedvezménnyel, míg a régi előfizetők akár magasabb összegért rosszabb minőséget (pl internet sebessége) kapnak. Szerinted megéri a felhasználóknak továbbállni a hűségidő lejárta után? Természetesen igen. És a többség így is tesz.

Ha szeretnéd vevőidet megtartani és még több vásárlásra ösztönözni, üzleti kommunikációdat úgy kell megtervezned, hogy vevőid lelkesen újra rendeljenek.

Vevőmegtartó fortélyok az üzleti kommunikációban

Elégedettség fokozása vásárlás után

Ne hagyd magára vevőidet, miután rendeltek tőled. Érd el, hogy úgy érezzék, a világ legjobb döntése volt, hogy megrendelték termékedet. Ne csupán egy visszaigazoló levelet küldj, ha fizikai termékről van szó, folyamatosan értesíts, hol tart a termék feldolgozása, a kiszállítás.

Küldj vásárlói véleményeket, írd le, miért jár jól portékáddal, milyen további előnyökkel jár a vásárlása, majd kérdezd meg, mi az első benyomása.

Kezdj el kommunikálni vásárlóiddal emailben, Facebookon. Minél erősebben érzi azt, hogy mennyire jó vételt csinált, annál hamarabb érkezik el a következő alkalom, hogy rendel cégedtől.

Elégedettség – mérés

Tudd meg, mivel voltak megelégedve és milyen esetleges panaszaik vannak vásárlóidnak. Miután megtudtad az eredményt, biztosítsd őket afelől, hogy az esetleges negatívumokat a lehető legrövidebb időn belül kiküszöbölöd. Vizsgálj meg minden panaszt és ha úgy ítéled meg, küldj vevőidnek ajándékot vagy kedvezmény kupont hálád jeléül.

VIP akciók, nyereményjátékok, tagsági kártyák

Szereted, ha kitüntetett figyelemben részesülsz? Ha tudod, hogy odafigyelnek rád?
Vásárlóid is ugyan így vannak vele.

Csinálj akciókat, hirdess nyereményjátékokat, melyen csak ügyfeleid vehetnek részt és ezt tudtasd is velük. Érezzék, hogy azzal, hogy vásároltak tőled, különleges helyzetbe kerültek.

Nagy áruházláncok előszeretettel használnak tagsági kártyát, amivel kedvezényeket vehetnek igénybe, amire minden vásárláskor emlékeztetik őket (Kedvezménykártyája van?) A vásárló ezektől az eszközöktől elégedett és hűséges lesz.

Hírlevél és hagyományos levél üzleti kommunikációdban

Valószínűleg cégednek is van hírlevele, amelyben értesíted a feliratkozókat az akciókról, új cikkekről, nyereményjátékokról. Ez valamennyire hatásos, de egy igazi, kézzel fogható levéllel még hatásosabb lehet.

Érthető, hogy a vállalkozóknak nincsen arra keretük, hogy minden feliratkozónak levelet küldjenek a postával, de a vásárlóiddal vagy visszatérő vásárlóiddal érdemes ezen a csatornán is kommunikálnod. Próbáld ki, hogy az egyik akciódat top ügyfeleidnek (visszatérő vásárlóidnak) küldd ki hagyományos postán is.

Az eredmény megdöbbentő lesz, ugyanis közülük jóval többen fognak vásárolni. Ha valami apró ajándékot is küldesz a levélben, ügyfeleid el fognak olvadni az örömtől. Küldj például egy céged logójával ellátott tollat, egy exkluzív névre szóló kedvezmény kupont, stb.

Extra trükkök vevőid megtartásához:

– Ügyfélszolgálatod legyen tökéletes. Garantáld vevőidnek, hogy x időn (Te szabod meg) választ kap kérdésére.

– Kommunikálj rendszeresen vevőiddel. Ne csak akciókkal és ajánlatokkal bombázd, hanem számára értékes tartalmakkal és apró ajándékokkal is jutalmazd.

– Kérd el vevőid születési dátumát és köszöntsd fel őket születésnapjukon egy ajándékkal vagy kuponnal.

– Üzleti kommunikációdban tudasd visszatérő vásárlóiddal, hogy kiemelt ügyfélnek tekinted őket.

– Bizonyos összeghatár elérésekor küldj postai úton ajándékot vevődnek, még akkor is, ha kizárólag online tevékenykedsz, szolgáltatsz.

A nagy marketingesek jól tudják, hogy sokkal jobban megéri azokkal törődni, akik már egyszer vásároltak cégedtől, mint új vevőket szerezni. Gyorsabb, egyszerűbb, olcsóbb.

Te milyen módon foglalkozol vevőiddel? Tudatosan ösztönzöd őket egy következő vásárlásra?

Ha tetszett a cikk, akkor kattints a tetszik gombra és kövess minket Facebookon is!

0 hozzászólás a Hogyan láncold magadhoz vevőidet? bejegyzéshez

No comments yet.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URL

Leave a comment

A legjobb sémákra épülő szövegírási stratégiák, amiket magyar vállalkozók egy maroknyi csoportja már titokban sikerrel használ...
Értesülj elsőként a szövegírási tippekről - csak add meg a keresznevedet és e-mail címedet és máris alkalmazhatod a titkos technikákat!

Email címed:   Keresztneved: