main top

A keresőbarát szöveg

2012. március 31. szombat 20:23

Folyamatosan arról beszélünk, milyen a jó szöveg, hogyan írjunk úgy szöveget, hogy eladjuk termékeinket, szolgáltatásainkat. Végül is erre megy ki a játék! Nem azért fogunk hozzá szöveget írni, hogy egyik szavunkat a másik után papírra, vagy szövegszerkesztőbe véssük, hanem azért, mert célunk van vele.
De tudjuk-e, hogy nem elég, ha a sales szöveg szabályainak megfelelően írjuk meg mondandónkat – még mindig van egy szabály, aminek meg kell feleljen az írásunk. Mégpedig a szöveg keresőbarát legyen!

Mit jelent a keresőbarát szöveg?

Ha weboldalunknak nincs látogatója, akkor nincs potenciális vevő sem, ez különösen nagy gond, ha vállalkozásunk, cégünk csak és kifejezetten az online világban akar terjeszkedni. Ekkor szükségünk van arra is, hogy a keresőknek „kedves módon” írjunk. Azaz, a keresők, mint a Google, a Yahoo, a Bing „szeressék” oldalunk szövegezését. Szándékosan mondom így, hogy szeressék, mert gyakorlatilag erről van szó. A keresők – a legnagyobb keresőnk és jó barátunk, a Google – bizonyos szempontok szerint indexelik a weboldalak szövegét, s ha ezeknek a szempontoknak az általunk írt szöveg megfelel, akkor a Google szeretni fogja weboldalunkat.

Ha ez a feltétel teljesül, akkor a keresőrobotok, amelyek folyamatosan pásztázzák az internetet, előrehelyezik weboldalunkat a természetes találati listán. Ekkor már jönnek a látogatók is, ők pedig egyben potenciális ügyfelekké, vásárlókká lényegülnek át.
Épp ezért ajánlatos kétszer is meggondolni, hogy önmagunk fogjunk-e hozzá a sales szöveg írásához, vagy inkább szakértőre bízzuk. Főleg akkor, ha egy most induló vállalkozásról, weboldalról van szó.

Ilyenkor érdemes egyszerre írni az oldalra tévedő véletlen látogatónak és a profi keresőnek egyaránt. A kettő között megtalálni a harmóniát úgy, hogy közben egy szakmailag korrekt értékesítési szöveget is írjunk, nem könnyű. Még olykor a sokat látott, tapasztalt szövegírónak is feladja a leckét, akinek a háta mögött jó néhány értékesítési szöveg megírása van.

Ha engem kérdezel, elfogultság nélkül azt tudom mondani, hogy megéri szakemberre bízni a keresőbarát értékesítési szöveg írását is. Ezzel természetesen nem azt mondom, hogy kísérletezgetni nem érdemes, de minden egyes elvesztett látogató egyben egy elvesztett lehetséges ügyfél, vásárló is.

Lehet, a cikk kapcsán benned is megfogalmazódott most néhány kérdés, amit személyesen szeretnél feltenni egy szakértőnek. Ebben az esetben rendeld meg a személyes tanácsadásomat!

0 hozzászólás a A keresőbarát szöveg bejegyzéshez

No comments yet.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URL

Leave a comment

A legjobb sémákra épülő szövegírási stratégiák, amiket magyar vállalkozók egy maroknyi csoportja már titokban sikerrel használ...
Értesülj elsőként a szövegírási tippekről - csak add meg a keresznevedet és e-mail címedet és máris alkalmazhatod a titkos technikákat!

Email címed:   Keresztneved: