main top

Üzleti kommunikációd alappillére: a helyesírásod

2012. április 4. szerda 22:58

A helyesírásod áldás vagy átok az üzleti kommunikációdban?

Félsz, hogy leégsz ügyfeleid és partnereid előtt a helyesírásoddal?
Bizony, rendkívül fontos, hogy üzleti kommunikációd során helyesírásod tökéletes legyen.

Ha szeretnéd, hogy vállalkozásod sikeres legyen, új és visszatérő vásárlókban bővelkedjen, minden aprónak tűnő részletre oda kell figyelned. Sokan úgy gondolják, nem olyan lényeges, hogy az értékes tartalmat milyen minőségben adják át, pedig ahogy egy termék csomagolása, úgy egy szöveg nyelvtani része is sokat elárul készítőjéről.


Milyen hátrányok érnek, ha üzleti kommunikációdban helyesírási és stilisztikai hibák vannak?

  • ügyfeleid nem bíznak meg benned
  • partnereid nem keresik a társaságodat
  • szakértői státuszod elveszőben van

Az internetes kommunikációban és a való életben egyaránt rendkívül fontos, hogy kifogástalan kommunikáció segítségével építsd a vállalkozásod.

A legfeltűnőbb hibalehetőségek az üzleti kommunikációdban:

  • online és offline hirdetések
  • weboldalad statikus szövege
  • hírlevelek
  • népszerű blogod

Ezek azok a felületek, ahol egyrészt a legszembetűnőbbek a hibák, másrészt fennáll az a veszély, hogy erre hivatkozva a konkurensed rossz híredet kelti egy hozzászólásban vagy egy idegen fórumon. Ehhez sajnos az is elég, ha csupán egyetlen olvasó vette észre a hibát.

Lehetsz a legzseniálisabb szakember a területeden, ha támadási felületet adsz, sajnos támadni is fognak, hiszen mindig akad egy-két „jóakaró”, főleg, ha igazán jól csinálod a dolgod. Biztos Te is észrevetted, hogy minél magasabbra jutsz, annál több ellenséged, irigyed lesz. Így nem csupán kezdő szövegíróként, hanem profi vállalkozóként is maximálisan oda kell figyelned a szövegeidre.

A leggyakoribb helyesírási és stilisztikai hibák:

  • Vessző: hiány és többlet egyaránt gyakran előfordul
  • Egybeírás, különírás, kötőjel
  • Elütés, elgépelés
  • szavak és kifejezések gyakori ismétlése
  • alany-állítmány helytelen egyeztetése

A piacon, vásárban biztos Te is mosolyogsz az árusok rossz helyesírásán. Vajon a vásárlóid, partereid is viccesnek találják, ha a helyiség helyett helységet írsz, vagy ha a lefolyó helyett lefojót?

Természetesen nem. Ha szeretnéd, hogy komolyan vegyenek, cégedet megbízhatónak és profinak találják, akkor üzleti kommunikációdnak is tökéletesnek kell lennie.

Korábban írtunk egy cikket, amiben bemutattuk, milyen lehetőségeid vannak a helyesírás-ellenőrzőn túl  most pedig szeretném bemutatni neked a Szövegírásblog legújabb szolgáltatását, a Nyelvtani Izzadásgátlót.

Ha szeretnél nyugodtan aludni éjjel, tudván, hogy másnap hírlevedet kifogástalan minőségben kapják meg az ügyfeleid, mert a blogbejegyzésedben egyetlen nyelvtani vagy stilisztikai hiba sem lesz, akkor olvasd el a Nyelvtani Izzadásgátló szolgáltatásunkat!

Ha szeretnél nyugodtan aludni éjjel, tudván, hogy másnap hírlevedet kifogástalan minőségben kapják meg az ügyfeleid, mert a blogbejegyzésedben egyetlen nyelvtani vagy stilisztikai hiba sem lesz, akkor olvasd el a Nyelvtani Izzadásgátló szolgáltatásunkat!

Egy hozzászólás a Üzleti kommunikációd alappillére: a helyesírásod bejegyzéshez

  • Barta Szabolcs szerint,
    2012. április 6. péntek 18:57 időpontban:

    Szia Zsuzsa

    Igazad van, hiába a szaktudás míg nincsen személyes kontaktus addig a megítélés alapja egy kísérőlevél tartalma, egy árajánlat külalakja lehet hiszen nem ismernek még.
    Nekem sajnos pocsék a helyesírásom és van mit csiszolnom a fogalmazáson is, utólag tudtam meg hogy egyszer egy ügyfél majdnem ezért dobott minket.
    A történet röviden:
    Ajánlottak a munkám véget egy érdeklődőnek, felvette velünk a kapcsolatot, leveleztünk és árajánlaton is már túl voltunk csak a személyes találkozó hiányzott.
    Megtörtént a találkozó és utána mondta el az ajánló személynek hogy először meg volt ijedve.
    Te úristen hogy bízzam rájuk a házamat hiszen ezek írni sem tudnak.
    Szerencsém volt Ő adott egy esélyt a találkozásra és győztem.
    Azon tűnődtem mikor már ennek az információ birtokába kerültem hogy hány ember lehetett aki nem adott nekem esélyt?
    Mennyi munkát veszthettem el mert pocsék a helyesírásom?
    Persze azóta figyelek rá, és tökéletes a segítségem, mindenkinek jó szível nyugodtan merem ajánlani a blog szerzőjét nekem is sokat segít.
    Barta Szabolcs

RSS feed for comments on this post. TrackBack URL

Leave a comment

A legjobb sémákra épülő szövegírási stratégiák, amiket magyar vállalkozók egy maroknyi csoportja már titokban sikerrel használ...
Értesülj elsőként a szövegírási tippekről - csak add meg a keresznevedet és e-mail címedet és máris alkalmazhatod a titkos technikákat!

Email címed:   Keresztneved: