main top

Szövegépítés, tartalomfejlesztés

2012. április 7. szombat 10:56

Az értékesítési szöveg egy weboldal tartalmában előkelő helyen szerepel. Ez a termék, a szolgáltatás szempontjából elegendő lehet, ám a weboldal szövegét és a keresők által rangsorolt helyezését tekintve még valószínűleg kevés.

A keresőprogramok elsősorban szöveget keresnek egy weboldalon, éppen ezért csak abban az esetben értékelik, ha azon minél több releváns információ található. Egy oldal lehet dizájnos, de ha nem szerepel rajta információ, a keresők szempontjából értéktelen.

Összefoglalva: amennyiben előkelő helyezést szeretnénk elérni, akkor megtervezett, átgondolt, releváns tartalommal töltsük fel a weboldalunkat. Természetesen ennek a tartalomnak szerves részét képezi a sales szöveg is.
A weboldal tartalmának megtervezése, fejlesztése időigényes munka és feladat egyaránt. A több aloldalból és menüből álló weboldalra kerülő információ hatalmas mennyiség. És a keresők szempontjából minden mondatnak, minden leírt szónak fontos értéke van.

Természetesen egy üzleti céllal létrehozott weboldal nem a keresőnek készül, de elkerülhetetlen, hogy megtaláljuk az összhangot a keresők és a felhasználók igényei között. S ezek szerint építsük fel a tartalmat, ezek szerint írjuk a szöveget. A tartalom felépítése során egy weboldalra felkerülnek apróbb tudásbázisok a közölt információval, illetve termékleírások, termékismertetők. Amennyiben ezek értékes információk, azt nemcsak a keresők, hanem a felhasználók is díjazzák. Ezekre az oldalakra sokkal többen visszatérnek, ha folyamatos információra van szükségük.

Épp ezért is érdemes a tartalomépítés során dinamikus tartalomban gondolkodni.

A bizonyos időközönként frissülő tartalmat többször indexelik a keresőrobotok is, és a felhasználók is úgy érzik, van miért visszatérniük. Egy üzleti célú weboldal esetében ez akár pluszvásárlást, vagy a szolgáltatás gyakori igénybevételét is jelentheti.

Ám ehhez hosszú út vezet. Nem szégyen, ha valaki úgy érzi, nincs elegendő szakértelme, türelme ahhoz, hogy a tartalomépítés során mind a keresők, mind a felhasználók számára értékelhető szöveget írjon. Ez valóban munkaigényes feladat, akkor is, ha teljes mértékben ismerjük az adott témát.

Remélem, hasznos volt számodra is az információ. Ha többet szeretnél olvasni az üzleti kommunikációról, akkor ennek egész biztosan hasznát veszed: http://www.szovegirasblog.hu/szolgaltatasok/az-uzleti-kommunikacio-titka/

0 hozzászólás a Szövegépítés, tartalomfejlesztés bejegyzéshez

No comments yet.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URL

Leave a comment

A legjobb sémákra épülő szövegírási stratégiák, amiket magyar vállalkozók egy maroknyi csoportja már titokban sikerrel használ...
Értesülj elsőként a szövegírási tippekről - csak add meg a keresznevedet és e-mail címedet és máris alkalmazhatod a titkos technikákat!

Email címed:   Keresztneved: