main top

Szövegírás: hogyan születik a vásárlási szándék?

2012. április 14. szombat 07:20

A szövegírás egyik legnehezebb feladata, hogy a vásárlási szándékot kicsikard a megrendelőidből, ráadásul úgy, hogy az cseppet se legyen erőltetett. Ez egy nagyon nehéz feladat, több okból is.

Azt világosan kell látnunk, hogy az értékesítési szöveg írásánál a legkevésbé az számít, hogy mi mit is akarunk. Lehet, a mi elképzeléseink, a mi felfogásaink csak nekünk tetszenek, de vevőink vásárlási szándékát egyáltalán nem keltik fel.

Ugyanakkor, ha már felismerjük, hogy vevőinknek milyen elképzelései lehetnek a mi termékeinkkel kapcsolatban, és tudunk is erről írni, máris ott tornyosul előttünk a következő akadály, hogyan adjuk értésre azt, hogy megértjük a vevőket, és tudjuk, ők mit is akarnak.

Ez azért is nehéz, mert különböző típusú emberek léteznek, különböző érzelmi beállítottságú vásárlóréteggel kell megértetnünk: bele tudjuk érezni magunkat helyzetükbe, vegyék tehát tudomásul, hogy  nekik az a termék, vagy szolgáltatás kell, amit mi értékesítünk.

S ha már az érzelmi beállítottságnál, habitusnál tartunk, bármennyire is hangoztatjuk, hogy az üzleti életben nincs helye az érzelmeknek – az értékesítési szövegírásban nagyon is van. Az értékesítési szöveget úgy kell megírnunk, hogy együtt érzünk a vevővel, az ügyféllel, amikor megértetjük vele, hogy neki szüksége van arra a termékre, amit mi tudunk neki ajánlani.

Ehhez pedig valóban nem az kell, amit mi gondolunk, mit érzünk, hanem amit a vevő, az ügyfél gondol abban a pillanatban, mikor megnyitja a weboldalunkat, és elolvassa értékesítési szövegünket.

Ha sikerül megérteni a vevőinket, ha tudjuk, mi az, amitől a vásárlási szándékuk komollyá válik, akkor már nem sok kell ahhoz, hogy jó értékesítési szöveget írjunk. Ekkor már tulajdonképpen nem is eladni akarunk, hanem vevőinket hozzásegíteni ahhoz a termékhez, amit értékesítünk.

S hidd el, két különböző érzés, amikor csak eladni akar valaki egy terméket, és úgy ül le értékesítési szöveget írni, és teljesen más érzés, amikor segítő szándék vezérel.

Az értékesítési szövegírásról bővebben olvashatsz blogomon, változatos és használható információkat osztok meg minden héten veled, kedves olvasó. Kezdetnek mindjárt le is rántom a leplet a profi szövegírás fortélyairól.

0 hozzászólás a Szövegírás: hogyan születik a vásárlási szándék? bejegyzéshez

No comments yet.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URL

Leave a comment

A legjobb sémákra épülő szövegírási stratégiák, amiket magyar vállalkozók egy maroknyi csoportja már titokban sikerrel használ...
Értesülj elsőként a szövegírási tippekről - csak add meg a keresznevedet és e-mail címedet és máris alkalmazhatod a titkos technikákat!

Email címed:   Keresztneved: