main top

Új korszak Facebook oldalad történelmében

2012. április 26. csütörtök 08:11

Neked hogy tetszik az új Facebook oldalad?

Már lassan egy hónapja, hogy minden Facebook oldal átváltott Timeline-ra (idővonal).
Rengeteg dolog megváltozott, kinézetben és használatban egyaránt. Ha még nem sikerült teljesen elsajátítanod a Timeline használatát, e heti bejegyzésünk nagy hasznodra lesz.

Mi az a Facebook Timeline?

Az idővonal ez eddigi legnagyobb változás a Facebook történetében. Rendszerezettebb és kis megszokással átláthatóbb, mint a régi kinézet, emellett nagy előnye, hogy lehetőséget nyújt akár egy teljes életút nyomon követésére fotókon és bejegyzéseken át, amit napra lebontva meg lehet tekinteni.

Valóban olyan rémisztő ez a Facebook újítás?

Sokakból egyből negatív érzéseket váltott ki a Facebook Timeline, pedig ha utána olvasol, és megteszed az alapvető beállításokat, internetes kommunikációd jobb lehet, mint valaha. Igazság szerint az új felület mindenre lehetőséget ad, amire eddig is, csak sokkal rendszerezettebben és kereshetőbben. Ha megtanulod az idővonal használatának alapjait, kommunikációdban minőségi ugrást hajthatsz végre.

3 kötelező lépés a lehengerlő Facebook oldalhoz

  1. Legyen egy ütős borítóképed.
    Ez az új Facebook oldalad legfontosabb megjelenési felülete méretéből és     elhelyezkedéséből adódóan. A kép ideális mérete 850 x 315 pixel. Olyan fotót válassz, amely figyelemfelkeltő, esztétikus, és jellemzi oldalad témáját. Arra figyelj oda, hogy ez elsősorban imidzsed építésére van kitalálva, ne itt próbálj eladni célpiacodnak.
  2. Töltsd ki és állítsd be vállalkozásod névjegyét.
    A névjegy szintén nagy szerepet kapott, hiszen ez jelenik meg a logód alatt, így sokkal jobban előtérbe kerül, mint korábban.
  3. Mindig legyen rögzített posztod a weboldalad tetején.
    Az idővonalban megadhatsz úgynevezett mérföldköveket, melyek az oldal tetején maradnak. Érdemes idetenned ajánlatodat vagy egy akciót, kedvezményt stb. A rögzített posztok 7 naponta lejárnak, figyelj oda, mikor kell újra megadnod a mérföldkövet.

Facebook oldalad kezelőjeként minden bizonnyal észrevetted, hogy az admin felület is teljesen megváltozott. Először is megjelent oldalad tetején egy admin panel, amit látogatóid természetesen nem láthatnak. Ennek az indítóközpontnak az a rendkívüli előnye, hogy egyből látod a változásokat, eseményeket, amelyek  az oldaladon történtek, nem kell egy külön oldalt megnyitnod. Egyből látod, kik az új követőid, milyen új hozzászólások, megosztások stb. történtek.
Ha zavar a panel jelenléte, a jobb felső sarokban kattints az Elrejt gombra, és máris eltűnik.

További fontos újítás, hogy a rajongóid tudnak neked üzenetet küldeni, ha megteszed a megfelelő beállításokat az admin felületen. Az üzeneteket az admin panelban láthatod, és a Facebook oldalad nevében tudsz választ küldeni.

Rengeteg újítás történt idén tavasszal a Facebookon! Ha szeretnéd, hogy továbbra is sikeres legyen internetes kommunikációd, akkor erre a csatornára is figyelj, hiszen ezzel is vásárlót hozhatsz a vállalkozásodnak.
Az alapértelmezett érkező oldal megszűnése, a kiemelt posztok megjelenése, az üzenetküldés lehetősége miatt érdemes újra átgondolnod Facebook stratégiádat.

Szeretnéd, hogy bemutassuk az új admin felület használatát és előnyeit?
Amennyiben igen, lájkold ezt a bejegyzést!

4 hozzászólás a Új korszak Facebook oldalad történelmében bejegyzéshez

  • Krotos Erika szerint,
    2012. április 26. csütörtök 12:48 időpontban:

    Én egyelőre azt látom, hogy a FB oldalakat használókat leginkább a “töltsd ki mennyire vagy értelmes” típusú kérdések foglalkoztatják. Mintha mindenki abban versenyezne, hogy ki tud megosztani minél bugyutább dolgokat. Van ennek valami értelme…

  • Fábián Edit Szilvia szerint,
    2012. április 26. csütörtök 21:47 időpontban:

    Én csak idén kezdtem ismerkedni a Facebook-kal. Nem igazán értettem a logikáját. Az új megjelenés viszont már közelebb áll hozzám.

    Ez az, amikor a berögződések, megszokások nem korlátozzák az embert. Tiszta elmével könnyebb elsajátítani bármit…

  • Langmár Zsuzsa szerint,
    2012. április 27. péntek 06:41 időpontban:

    Erika, ha minden alkalommal letiltod ezeket az időrabló alkalmazásokat az üzenőfaladról, akkor lassan kitisztul a kép 🙂

  • Padosné Kármen szerint,
    2012. május 5. szombat 17:10 időpontban:

    A borítókép minimum 399 px széles legyen, és nem tartalmazhatja az alábbiakat:

    árak, kedvezmények
    elérhetőségek, úgymint: weboldal linkje, e-mail, postacím, telefonszám, vagy bármi olyan, ami közvetlenül eljuttathatja a felhasználót a céghez
    utalások a felhasználói interface elemeire, úgymint “oszd meg” vagy “nyomj egy lájkot!”
    cselekvésre való felhívás, úgymint “szerezd be most!” vagy “mondd el barátaidnak is!”
    Úgy tűnik, a Facebook igyekszik a vállalkozásokat humánusabb vonalra terelni, és kevésbé a hirdetési vonalra – azaz inkább a brand személyiségét, és kevésbé az ajánlatait kommunikálja rajongói felé.

    A borítókép nem lehet hamis, lopott vagy félrevezető, nem képezheti harmadik személy tulajdonát, és nem kérheted meg a rajongóidat, hogy a borítóképedet a sajátjukként használják. -Facebook Help Center

    Forrás: http://besocial.hu/2012/03/timeline-boritokepek-biztos-hogy-betartod-a-szabalyokat/

RSS feed for comments on this post. TrackBack URL

Leave a comment

A legjobb sémákra épülő szövegírási stratégiák, amiket magyar vállalkozók egy maroknyi csoportja már titokban sikerrel használ...
Értesülj elsőként a szövegírási tippekről - csak add meg a keresznevedet és e-mail címedet és máris alkalmazhatod a titkos technikákat!

Email címed:   Keresztneved: