main top

A vevőid a címeken keresztül érkeznek

2012. április 29. vasárnap 06:41

Az a néhány vagy egyetlen szó, ami kattintásra, olvasásra, feliratkozásra, vásárlásra bírhat egy potenciális látogatót: a cím. A cím lehet marketinganyag címe, lehet értékesítési szöveg címe, lehet SEO szöveg címe, lehet termékleírás címe. Igazából a cím milyensége nem feltétlen csak az online marketingre, az online kereskedelemre, de az offline marketingre is vonatkozik.

Ám a webes világ, tudjuk, jóval zártabb, a webes kereskedelem jóval tömörebb, így maga a konkurencia is sokkal sűrűbb területen koncentrálódik. A webes értékesítés, legyen az szolgáltatás, vagy fizikai termék értékesítése, nagyobb konkurenciával néz farkasszemet.
Itt a szó szoros értelmében minden másodperc számít, hogy vajon ránk, vagy másik azonos terméket, szolgáltatást kínáló cég weboldalán kattint a látogató a „megrendelem”, vagy a „kipróbálom” gombra. S ez a néhány másodperc az értékesítési szöveg és a weboldal címében rejlik.

Bár a két dolog teljesen különbözik egymástól, a cím ugyanolyan hatásos kell legyen, akár weboldalról, akár értékesítési szövegről legyen szó.
A weboldal címe elsősorban a keresőoptimalizálás céljából mérvadó, tartalmazza azokat a kulcsszavakat, kifejezéseket, amire szeretnénk, ha elsők között találnának ránk a látogatók.

Mindez azonban még a bevételünk szempontjából keveset ér, ha az értékesítési szöveg és annak címe nem köti le a látogatót.
A kettő tehát szerves egységet alkot. A weboldal címe épp olyan erős és hatásos legyen, illetve bizonyos szempontoknak – mint a SEO – feleljen meg. Míg a weboldalon található értékesítési szöveg vagy a termékleírások, vagy a szolgáltatás címei a vásárlási szándék vágyát hivatottak felkelteni.

Milyen az ideális cím?

Sorolhatnék magasröptű frázisokat, hogy legyen frappáns, legyen lényegre törő, legyen tömör, de mindez akár üres szó is lehet, ha egy dolog nincs benne: ha nincs benne konkrét tény, konkrét megoldás egy bizonyos problémára.

A látogató, az olvasó azért keres valamilyen terméket, azért keres valamilyen szolgáltatást az interneten, mert attól várja a megoldást a problémájára, gondjára. Ha ezt megkapja, továbbolvas, jó esetben rendel – ha nem kapja meg, továbbkattint.

S mivel az internet megadta nekünk a lehetőséget a szupergyors keresésekre, épp ezért a látogató nem várja meg, amíg háromezer karakteren át jut el a megoldásig, hanem a megoldás ténye után kezd el továbbolvasni. A megoldást pedig már a cím sugallja, vagy jobb esetben tényként közölje.

Többet szeretnél olvasni a hatásos címsor írásáról? Rendeld meg legújabb e-bookomat! Szövegírási problémáidra konkrét válaszokat kapsz!

0 hozzászólás a A vevőid a címeken keresztül érkeznek bejegyzéshez

No comments yet.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URL

Leave a comment

A legjobb sémákra épülő szövegírási stratégiák, amiket magyar vállalkozók egy maroknyi csoportja már titokban sikerrel használ...
Értesülj elsőként a szövegírási tippekről - csak add meg a keresznevedet és e-mail címedet és máris alkalmazhatod a titkos technikákat!

Email címed:   Keresztneved: