main top

Vállalkozásod elengedhetetlen eszköze: Google kérdőív

2012. május 4. péntek 10:02

Már több cikkünkben foglalkoztunk a keresőóriás ingyenesen használható és rendkívül hasznos szolgáltatásaival. Nagy előnyük a díjtalan használaton túl abban rejlik, hogy kezelésüket nagyon hamar el lehet sajátítani, ugyanakkor jelentősen fel is gyorsítja a munkát egy-egy Google alkalmazás.

Hogyan aknázd ki a kérdőívekben rejlő lehetőségeket?

A felhasználási módoknak csupán a képzeleted szab határt, azonban vállalkozóként van néhány fontos feladat, amit egyszerűen el tudsz végezni a kérdőívek segítségével.

Piackutatás egy projekt megkezdése (termékbevezetés) előtt
Mielőtt belevágnál egy új szolgáltatásba vagy vállalkozásba, nem árt először egy gyors piackutatást végezni, hogy megtudd, érdemes-e időt és pénzt költened. Kérdőív segítségével felmérheted a piacodat.

Az elengedhetetlen vevővélemény-kérés
Ez egy nélkülözhetetlen feladat a hatékony értékesítéshez, hiszen bármi is legyen a terméked, árulhatsz a túrafelszereléstől a receptkönyvekig akármit, nagyon fontos, hogy tudd, milyen véleménnyel vannak róla vásárlóid. Téged érdekel ügyfeleid véleménye? című cikkünkben részletesen foglalkozunk a témával.

Egyszerű nyereményjátékok
Egyszerű nyereményjáték levezénylésére kiválóan alkalmas. A jelentkező megadja adatait és a helyes választ. Ha olyan a játék, választ tud adni a kérdésre stb.

Szavazás
Ha nem akarsz bonyolultabb alkalmazásokat, pluginokat használni, a Google kérdőív tökéletesen megfelel arra, hogy az olvasóid leadják szavazataikat.

A Google kérdőív 3 fő előnye

Könnyedén, pár kattintással el tudod készíteni.
A kérdőív linkjét beillesztheted weboldaladba, megoszthatod e-mailben vagy a Facebook fiókodban.
A beérkezett adatokat a Google Dokumentumokban egy excel táblában átláthatóan megjeleníti, amit meg is oszthatsz munkatársaiddal.

Kérdőív létrehozása 2 egyszerű lépésben

Ha rendelkezel gmail-es e-mail címmel, vagy használod a Google Apps-et, a kérdőív pár kattintással elkészíthető, és már meg is oszthatod vevőiddel, látogatóiddal.

lépés: nyisd meg a Google Dokumentumokat, és kattints bal oldalon a Létrehozás gombra, majd válaszd az Űrlapot (angol nyelvű verziónál „Form”). Ekkor egy új oldal nyílik meg böngésződben.
lépés: töltsd ki a neked megfelelő kérésekkel, majd kattints a Mentés gombra.
lépés: a felső szürke fejlécben állítsd be, hogy ki láthatja a kérdőívedet.
lépés: a láblécben található linket használd, ha publikálni akarod.

Ezennel elkészült a Kérdőíved. A jobb felső sarokban egyből megoszthatod a Google+- jelzésen, elküldheted e-mailben, vagy a További műveletekre kattintva egy weboldaladba ágyazható kódot is ki tudsz másolni.

Te készítettél már kérdőívet a Google segítségével? Mire használod ezt a szolgáltatást?

Tetszett a cikkünk?

5 hozzászólás a Vállalkozásod elengedhetetlen eszköze: Google kérdőív bejegyzéshez

  • Gyarmati Attila szerint,
    2012. május 4. péntek 12:03 időpontban:

    Sokat használom, ezért készítettem is róla egy videót.

    http://pcmegoldasok.hu/kerdoiv-keszites-a-google-docs-segitsegevel/

  • Langmár Zsuzsa szerint,
    2012. május 4. péntek 12:11 időpontban:

    Köszönjük Attila 🙂

  • Fábián Edit Szilvia szerint,
    2012. május 7. hétfő 13:30 időpontban:

    Kedves Zsuzsa!

    Honlapunkon van is két kérdőív:
    http://www.masszazs.cu.cc

    Ezek persze WordPress plugin-nal készültek, de cikkeden felbuzdulva megnéztük a google megoldásait is. Jók! (mint szinte minden Google megoldás)

    Ezek persze akkor működnek jól, ha már jelentős forgalom van az oldalon. De vajon, hogyan készíthetünk felmérést, statisztikák az elején?

    Köszönöm a cikket!

  • Langmár Zsuzsa szerint,
    2012. május 7. hétfő 18:20 időpontban:

    Kedves Edit,
    próbáld motiválni az ügyfeleidet, barátaidat, Facebook ismerőseidet, hogy vegyenek részt egy játékban. Esetleg sorsolj egy masszázsbérletet vagy más értékes nyereményt, ami megmozgatja a fantáziájukat

  • Fábián Edit Szilvia szerint,
    2012. május 21. hétfő 01:11 időpontban:

    Kedves Zsuzsa!

    Spanyolországban élünk. A magyar oldal a spanyol oldalunk egyszerűsített változata. Üzleti érdek nélküli. Az ötlet adódott: A spanyol cikkek nagy része magyarul fogan, miért ne közölnénk azokat, az egészségükkel törődni vágyó honfitársainknak.

    Otthon hagyott, volt pácienseiket folyamatosan értesítjük a lapról.

    20 éves egészségügyes tapasztalatunk azt mutatja, hogy nem nagyon szeretünk törődni az egészségünkkel. Sajnos! Ezért is indítottuk a weblapot.

    Viszont mivel az emberek általában nem szeretnek törődni egészségükkel, könnyen hátat fordítanak egy tükörnek, ami megmutatja az igazat, még ha az életveszélyes is.

    Stílusunk nem marketing barát. A közlendőnk igazságtartalma a kórházban, de legkésőbb a ravatalozóban igazolást nyer. Nincs plusz energiánk az információ megfelelő köntösbe bujtatására, annyi a mondanivalónk. Tudom, hogy mai információ dús világunkban ez sovány vigasz. De nem nekünk van szükségünk erre a vigaszra.

    (Hogy egy “kedves-együgyű” volt tévés távgyógyítót idézzek: Én küldöm. Aki veszi, veszi. Aki nem,… az nagy árat fizet)

    Az egészségben csak egyszer van “Game Over”. Nincs több lehetőség, mint az üzletben.

    Egyelőre nincs ötletünk az ingyenes, és valóban hasznos tudásanyagnál nagyobb motivációra.

    Üdv: Szilvia

RSS feed for comments on this post. TrackBack URL

Leave a comment

A legjobb sémákra épülő szövegírási stratégiák, amiket magyar vállalkozók egy maroknyi csoportja már titokban sikerrel használ...
Értesülj elsőként a szövegírási tippekről - csak add meg a keresznevedet és e-mail címedet és máris alkalmazhatod a titkos technikákat!

Email címed:   Keresztneved: