main top

A pingvin, ami megbolygatta az internetet

2012. május 10. csütörtök 07:38

A keresőoptimalizált értékesítési weboldalak, az üzleti weboldalak tulajdonosai igazán meglepődhettek, mert a keresőóriás a Penguin nevű algoritmusával szinte teljes mértékben megváltoztatta az eddig ismert keresőoptimalizálási szokásokat. Rendre hátrautasította  az addig a Google első oldalán található weboldalakat, lefaragott vagy épp ajándékba adott Page Rank értékeket.


Summa summarum, az eddig kulcsszavasra írt tartalmakat nem fogja ezután díjazni a kereső, az eddig pontosan linkelt kulcsszavakat nem feltétlen fogja örömmel indexelni, vagy az eddig kifejezetten kulcsszóhalmozásból álló tartalmakkal, linkekkel nem igazán tudunk előbbre kerülni.

Mit is jelenthet számodra a Google Pingvin (angolul Google Penguin) frissítése?

Ma már nem létezhet weboldal keresőoptimalizálás nélkül, ma már nem tudunk csak és kifejezetten a profin megírt értékesítési szövegre apellálni, ha arról van szó, hogy vevőket szerezzünk. Hiába van ugyanis egy minden szabályoknak megfelelő, úgymond „szem-szájnak ingere” weboldal, hiába árul minőségi terméket, ha arra nem olyan mértékben érkeznek a vevők, ami a vállalkozás profit termeléséhez szükséges lenne.

Ezért ma már senki nem mondhatja nyugodt szívvel, hogy nincs szüksége keresőoptimalizálásra, mert igenis van, az értékesítési szöveg mellett tenni kell azért, hogy megtalálják weboldalad, csak épp meglehet, mostantól más alapokra kell helyezni mindezt.

Ha weboldaladon elsősorban az egyedi, professzionális tartalomra helyezted a hangsúlyt, nem erőltetve a kulcsszavakat, csupán annyit, amennyi amúgy is szükséges a mondanivaló kifejtésére, akkor a Google Pingvin nem találhat semmi hátrasorolni valót weboldalad tartalmában.

Ha a weboldaladra mutató linkek és linkszövegek nincsenek ráerőltetve egy adott, pontosan meghatározott kulcsszóra, hanem olyan szövegkörnyezetbe vannak helyezve, amire többféle variációt is alkalmazol, akkor a Google Pingvin jó eséllyel békén hagyja oldaladat.

Ez csak két szelet, ami alapján – s ezek többnyire feltételezések és az elmúlt néhány napok tapasztalata – újragondolta a Google a keresési listázást. Szentírás nincs, csak alapos tájékozódás és a terep újra felmérése. Egy vonalat azonban továbbra is bátran követhet minden üzleti weboldal tulajdonos: ez az egyediségre, a kreativitásra és a profi értékesítési szövegre való maximális törekvés.

Korábban már írtunk hasonló témájú cikket, amit a blogban megtalálhatsz itt: http://www.szovegirasblog.hu/2012/05/06/reklamszoveg-amire-harapnak-a-vevok/

4 hozzászólás a A pingvin, ami megbolygatta az internetet bejegyzéshez

  • Kovács jános szerint,
    2012. május 10. csütörtök 09:46 időpontban:

    Ilyesmiről máshol is olvastam. De olyat nem, hogy hány kulcsszó kerülhet a cikkbe, a menükbe, a linkekbe, azaz legalább látnánk azt, hogy meddig mehetünk el.
    Ezek után a metatagban lévő keyword kitőltését is érdemes inkább hanyagolni?

  • Vigh Előd szerint,
    2012. május 10. csütörtök 10:02 időpontban:

    Szerintem nem érdemes hanyagolni, egyszerűen csak az eredeti funkciója szerint érdemes kitölteni. Szóval nem érdemes arra használni, hogy ezzel jól “meghackeljük” a találati listát, vagy majd az “orruknál” fogva vezetjük a keresőrobotokat. Ott is érdemes a természetességre törekedni, azokat a szavakat beírni, amik tényleg jelentősek a bejegyzésben.

    Lényegében ez is a szolgáltatás minőségének a javítása érdekében van, hiszen amikor valamire rákeresünk, nem ügyesen keresőoptimalizált oldalakat keresünk, hanem a keresett szóra releváns oldalakat és tartalmat 🙂

  • Langmár Zsuzsa szerint,
    2012. május 14. hétfő 13:54 időpontban:

    Elődnél a pont
    Szerintem is törekedni kell arra, hogy a long tail kifejezésekre is épüljenek linkek. Ehhez persze nem árt, ha azokra a kulcsszavakra és kulcsszó összetételekre is van optimalizált szöveges tartalom az oldalon. Minél változatosabb és természetesebben megfogalmazott a link szövege, annál jobb.

  • Magyarországon robbant az internetes bomba | szövegírás blog.hu szerint,
    2012. augusztus 1. szerda 11:17 időpontban:

    […] alapján eldönti, mely weboldalak kerülnek előre a találati listában. Az új algoritmusról a Pingvin, ami megbolygatta az internetet című cikkünkben írtunk. Többek között a manipuláció elkerülése az egyik célja annak, […]

RSS feed for comments on this post. TrackBack URL

Leave a comment

A legjobb sémákra épülő szövegírási stratégiák, amiket magyar vállalkozók egy maroknyi csoportja már titokban sikerrel használ...
Értesülj elsőként a szövegírási tippekről - csak add meg a keresznevedet és e-mail címedet és máris alkalmazhatod a titkos technikákat!

Email címed:   Keresztneved: